Oilsjt Carnaval 2014 - Pagina 8 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 136 berichten ]  Ga naar pagina 1 6 7 8 9 10
 Oilsjt Carnaval 2014 
Auteur Bericht
Ancien

Lid geworden op: 10 Sep 2009, 18:37
Berichten: 4813
Locatie: oilsjt
Bericht Re: Oilsjt Carnaval 2014
Dirk schreef:
jammen schreef:
Ik goan ni nor carnaval vèr op ne peeremeilen te zitten zelleuh, bè moi primeirt et sosjoal contact, e consjomoasjeke ier en doar en af en toe ewa kroamkesfret.... :D


Sporadis isj iet drinken ein, niks oeverdreven :drank:


Mé moate, ein moat. ;)

_________________
oilsjt, goi alien...


25 Feb 2014, 13:36
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 18 Aug 2008, 19:12
Berichten: 1880
Leeftijd: 50
Locatie: Oiltert
Bericht Re: Oilsjt Carnaval 2014
Bakkie schreef:
Jeroen schreef:
Op sterven na dood is nu ook wel lichtjes overdreven ... :)


Ik wou gewoon maar efkes mijn gedacht zeggen,op de post dat er geen foor op de hopmarkt staat, ;)
op de hopmarkt zal er geen kat lopen enkel op de markt staat er nog wa volk en op het vredeplein en de kous is af,dus is het stad op andere plaatsen zo dood als ne pier.
Diegene die carnaval nog mee maakten,toen men een uur nodig had om van Gaston vanderelst naar het paviljoen te gaan,toen men nog echt op de koppen kon lopen.
Aan iedereen ne goeie carnaval ;) schepper zie dage van de jaar de maandag niet om 23 uur in a beddeken ligt e :D

Ik em teigen d'ons gezeid dak het mínsjtes een alf ier langer goon trekken. :D

_________________
E Palmken goot er altoid in!!
Mor iet anders oeik....


25 Feb 2014, 14:55
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 19:37
Berichten: 1959
Leeftijd: 54
Bericht Re: Oilsjt Carnaval 2014
Schepper schreef:
Bakkie schreef:
Jeroen schreef:
Op sterven na dood is nu ook wel lichtjes overdreven ... :)


Ik wou gewoon maar efkes mijn gedacht zeggen,op de post dat er geen foor op de hopmarkt staat, ;)
op de hopmarkt zal er geen kat lopen enkel op de markt staat er nog wa volk en op het vredeplein en de kous is af,dus is het stad op andere plaatsen zo dood als ne pier.
Diegene die carnaval nog mee maakten,toen men een uur nodig had om van Gaston vanderelst naar het paviljoen te gaan,toen men nog echt op de koppen kon lopen.
Aan iedereen ne goeie carnaval ;) schepper zie dage van de jaar de maandag niet om 23 uur in a beddeken ligt e :D

Ik em teigen d'ons gezeid dak het mínsjtes een alf ier langer goon trekken. :D


En ikke in alle geval langer as op de kiezink :p

_________________
Proud member " den natten toeig"


25 Feb 2014, 16:48
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12 Jan 2008, 17:55
Berichten: 2295
Leeftijd: 39
Locatie: Aalst
Bericht Re: Oilsjt Carnaval 2014
Ik heb ook nog geweten dat de Koolstraat enorm druk was tot 's nachts, maar toen stonden de wagens nog in de couverture aan 't klein parkske en bleven er veel groepen daar plakken. Nu zijn zo goed als alle café's daar dicht dus is die straat na het passeren van de stoet zo dood als een pier.

Bekijk het liever als een soort evolutie, voor mij is carnaval nog altijd het feestje van het jaar en dat zal zo blijven.


25 Feb 2014, 20:31
Ancien

Lid geworden op: 10 Sep 2009, 18:37
Berichten: 4813
Locatie: oilsjt
Bericht Re: Oilsjt Carnaval 2014
Zienaa schreef:
Ik heb ook nog geweten dat de Koolstraat enorm druk was tot 's nachts, maar toen stonden de wagens nog in de couverture aan 't klein parkske en bleven er veel groepen daar plakken. Nu zijn zo goed als alle café's daar dicht dus is die straat na het passeren van de stoet zo dood als een pier.

Bekijk het liever als een soort evolutie, voor mij is carnaval nog altijd het feestje van het jaar en dat zal zo blijven.


De Koeilestroat, joaren dè carnavalstroat bè oitstèk geweist.
Kem doar nog dikkes mennen nest gedrodj in de Rigoletto bè de kloesj en in 't Parksken bè Hans.

_________________
oilsjt, goi alien...


25 Feb 2014, 20:46
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17 Aug 2006, 1:07
Berichten: 1929
Leeftijd: 46
Locatie: op den boer
Bericht Re: Oilsjt Carnaval 2014
Tis eigenlijk triest als ge eens beziet hoe weinig café's er nog op het parcours liggen, buiten de pleinen dan

_________________
MCMXIX


25 Feb 2014, 20:57
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15 Mar 2009, 19:49
Berichten: 2344
Leeftijd: 35
Locatie: erembodegem
Website: http://www.facebook.com/home.php?#!/profile.php?id=1569624749
Bericht Re: Oilsjt Carnaval 2014
Bakkie schreef:
Inderdaad maar je kan niet ontkennen dat het al veeeeeel minder is dan enkele jaren terug en dit is niet de schuld van de carnaval vierder,nu de foor weg op de hopmarkt, wat gaat het volgende zij.........

... Ne losse groep gevermd deer allochtonen ("makakken" in de volksmond) dus... Mor da goat plezant wer'n mensjelieven. :D

_________________
... Hij scheurt, vernielt, verplettert, bedekt met bloed en slijk. En zegepralend grijnst hij op 's vijands trillend lijk. Zij zullen hem niet temmen, zolang een Vlaming leeft, ...


25 Feb 2014, 21:49
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12 Jan 2008, 17:55
Berichten: 2295
Leeftijd: 39
Locatie: Aalst
Bericht Re: Oilsjt Carnaval 2014
69 schreef:
Tis eigenlijk triest als ge eens beziet hoe weinig café's er nog op het parcours liggen, buiten de pleinen dan


Hoeveel café's tout court zijn er nog e? De laatste echte broin café's worden uitgebaat door mensen die de pensioengerechtigde leeftijd al lang voorbij zijn, die zijn dus ook gedoemd om te sluiten.


26 Feb 2014, 9:02
Ancien

Lid geworden op: 10 Sep 2009, 18:37
Berichten: 4813
Locatie: oilsjt
Bericht Re: Oilsjt Carnaval 2014
Bomber schreef:
http://www.gva.be/regio-waas/aalst/allereerste-gekleurde-carnavalsgroep-in-oilsjt.aspx

(n) (n) (n) (n) (n) (n) (n) (n) (n) (n) (n)


15 leden mor, allé allé, mé etgeen da d'ier in Oilsjt zitj kenne ze gemakkelèk bè de groeite groepen goan...

_________________
oilsjt, goi alien...


26 Feb 2014, 16:34
Freak
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 11:13
Berichten: 5023
Leeftijd: 40
Locatie: Lede
Bericht Re: Oilsjt Carnaval 2014
Heb ik op zich allemaal ni zo een enorm probleem mee, maar carnaval aangrijpen om politieke statements te doen (n) (n) (n) Oilsjt carnaval gaat em over ludieke opvoeringen waarbij er met (quasi) alles de spot kan gedreven worden. Dat heeft deze companie blijkbaar niet door

_________________
22/04/2007 - 17/04/2011


26 Feb 2014, 16:44
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 18 Aug 2008, 19:12
Berichten: 1880
Leeftijd: 50
Locatie: Oiltert
Bericht Re: Oilsjt Carnaval 2014
Bomber schreef:
Dat was net mijn punt.

De andere groepen klagen ook 1 en ander aan, maar doen dat op een ludieke manier.

Verkleed in werkman en met een kruiwagen in de stoet gaan om aandacht te vragen past daar volgens mij niet echt bij.

Wss zullen ze van 1 of ander politieke correcte kerel nog een prijs voor krijgen ook.

Ik zie de commentaren al: die mannen passen zich aan en het is weer niet goed. Alleen snappen ze blijkbaar niet dat dit niet de bedoeling van carnaval is (opgelet, zo lopen er wel meer losse groepen in de stoet, tzijn niet alleen deze sjarels).

Dat es oeik moi gedacht. (y)

_________________
E Palmken goot er altoid in!!
Mor iet anders oeik....


26 Feb 2014, 17:02
onderstaande foto te bekijken op eigen risico
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27 Apr 2006, 14:28
Berichten: 8614
Leeftijd: 56
Locatie: Wetteren
Website: https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs
Bericht Re: Oilsjt Carnaval 2014
http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 5_00999134 :plat:

_________________
https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs
Member of the President’s Club.


26 Feb 2014, 17:25
Ancien

Lid geworden op: 10 Sep 2009, 18:37
Berichten: 4813
Locatie: oilsjt
Bericht Re: Oilsjt Carnaval 2014
Bakkie schreef:
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20140225_00999134 :plat:


De max zou zèn da deize groep achter of veiren da d'ander groepken van ier ewa oeiger lupt...

_________________
oilsjt, goi alien...


26 Feb 2014, 17:48
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14 Apr 2011, 11:42
Berichten: 2415
Leeftijd: 69
Locatie: Pitsidia - Kreta
Bericht Re: Oilsjt Carnaval 2014
allee, allee, waar is onze zin voor tolerante, ons aanpassinsvermogen voor andere culturen, zij passen als het ware ideaal in ons europees erfgoed. :?

_________________
s(o)up soert and cinema since 1966


26 Feb 2014, 18:46
Ancien

Lid geworden op: 10 Sep 2009, 18:37
Berichten: 4813
Locatie: oilsjt
Bericht Re: Oilsjt Carnaval 2014
zwetzat schreef:
allee, allee, waar is onze zin voor tolerante, ons aanpassinsvermogen voor andere culturen, zij passen als het ware ideaal in ons europees erfgoed. :?


Onze zin voor correct taalgebruik laat echter te wensen over... :cool: ;)

_________________
oilsjt, goi alien...


26 Feb 2014, 18:56
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 136 berichten ]  Ga naar pagina 1 6 7 8 9 10


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
webdesign aalst