Oude doos | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 106 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 5 8
 Oude doos 
Auteur Bericht
forumlegende
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11 Feb 2006, 20:18
Berichten: 2861
Locatie: Erembodegem aan den denjer
Luc Marievoet was in de ploeg zo een beetje de driftkikker , maar wel nen goeie voorspeler . Liep
altijd zijn lijn af en zou blijven doorlopen hebben tot aan de H Hartkerk. Inzet te koop en nen echt ambetanten om tegen te spelen.  
Maar van dat feit
waar men het over heeft weet ik niks ,
maar verschieten van hem , moest je nooit doen. :grijns:


04 Mei 2006, 17:36
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 09 Jan 2006, 11:16
Berichten: 2311
Leeftijd: 51
Locatie: moorsel
jowwan schreef:
Luc Marievoet was in de ploeg zo een beetje de driftkikker , maar wel nen goeie voorspeler . Liep
altijd zijn lijn af en zou blijven doorlopen hebben tot aan de H Hartkerk. Inzet te koop en nen echt ambetanten om tegen te spelen.
Maar van dat feit
waar men het over heeft weet ik niks ,
maar verschieten van hem , moest je nooit doen. :grijns:
'k was toen nog ne snotter, maar is één van de spelers die ik mij nog vaag herinner ( 'k moet toen 8 jaar geweest zijn of zoiets) Had dienen geen lang haar en speelde hij met nummer 11?


04 Mei 2006, 22:27
forumlegende

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 22:35
Berichten: 2937
Marievoet ken ik zeker ook nog maar die actie me dieje sneeuwbal weetek toch nemer...
Ik herinner me wel nog dat Godfried Moortgat, de rijzige blonde verdediger, eens met zijne kop tegen den dug-out gebotst is tijdens een match (da was nog in den tijd van de staantribune aan de kant van de H.Hartkerk)  :lachen:


04 Mei 2006, 22:41
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 17:04
Berichten: 1862
Locatie: Gijzegem- Aalst
tympanum2 schreef:
Marievoet ken ik zeker ook nog maar die actie me dieje sneeuwbal weetek toch nemer...
Ik herinner me wel nog dat Godfried Moortgat, de rijzige blonde verdediger, eens met zijne kop tegen den dug-out gebotst is tijdens een match (da was nog in den tijd van de staantribune aan de kant van de H.Hartkerk) :lachen:


hehe Moortgat; de man van de gele kaarten, zeker als hij zijn dagje had  :zot:  :zot:


05 Mei 2006, 7:47
forumlegende
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11 Feb 2006, 20:18
Berichten: 2861
Locatie: Erembodegem aan den denjer
EA heeft een rijk verleden.
Op dit moment spreekt men altijd van Manu Ferrera als
ex speler en nu coach van FCB, maar ook Beveren wordt
getraind door  een gewezen EA -er namelijk Eddy de Bolle,
Dienen herinner ik mij zeer goed. Waar Manu F de frele technieker was , was het bij Eddy meer van "pompen of verzuipen" ...
Nen echte doordrijver, en zeker geschikt om nu die Ivorianen van Beveren in 'd hand te houden. :grijns:


05 Mei 2006, 9:29
Ancien
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17 Mei 2005, 14:16
Berichten: 4399
Leeftijd: 43
Locatie: Atom
jowwan schreef:
EA heeft een rijk verleden.
Op dit moment spreekt men altijd van Manu Ferrera als
ex speler en nu coach van FCB, maar ook Beveren wordt
getraind door een gewezen EA -er namelijk Eddy de Bolle,
Dienen herinner ik mij zeer goed. Waar Manu F de frele technieker was , was het bij Eddy meer van "pompen of verzuipen" ...
Nen echte doordrijver, en zeker geschikt om nu die Ivorianen van Beveren in 'd hand te houden. :grijns:


zijn broer is nu trainer van fcb hé, niet de manu zelf

_________________
es da ier e fistjen...


05 Mei 2006, 10:03
forumlegende
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11 Feb 2006, 20:18
Berichten: 2861
Locatie: Erembodegem aan den denjer
de beide Ferrera's zijn oud Ea spelers. Sorry, maar de jaartjes beginnen te wegen bij mij :huh: en misschien zit dienen Denjerderby er ook nog voor iets tussen :grijns:


05 Mei 2006, 11:40
forumlegende

Lid geworden op: 23 Jun 2005, 22:27
Berichten: 3019
Godfried Mootgat was geen verdediger maar een centrale middenvelder die een hard schot had en vooral zeer ver kon inwerpen.


05 Mei 2006, 12:19
forumlegende

Lid geworden op: 23 Jun 2005, 22:27
Berichten: 3019
Marievoet was ne wroeter met een opvliegend karakter.
Toen hij eens kritiek kreeg uit de staantribune heeft hij ooit de bal keihard naar die supporters geshot.
Sneeuwbalincident op cercle zegt me niks, zeker dat het Marievoet was?


05 Mei 2006, 12:23
forumlegende

Lid geworden op: 23 Jun 2005, 22:27
Berichten: 3019
Wat me ook bijgebleven is, is een match op Lommel.
We wonnen daar en waren zeker van de eindronde in tweede en keeper Wim Moyson stond daar te wenen van geluk. Schitterend!!


05 Mei 2006, 12:24
forumlegende

Lid geworden op: 23 Jun 2005, 22:27
Berichten: 3019
Er hebben drie broers Ferrera bij Aalst gespeeld : Manu, Francesco en Emilio. Emilio is nooit doorgebroken; Francesco was een zeer technische middenvelder en kwam destijds samen met Alain Van Kemzeke en Mamana-Neto Salvador over van Crossing Schaarbeek.
Manu speelde een poos later bij ons en was een zeer snelle spits waarop veel penaltyfouten gemaakt werden.


05 Mei 2006, 12:28
forumlegende

Lid geworden op: 23 Jun 2005, 22:27
Berichten: 3019
Mijn verste herinnering is een match op Royale Union in derde klasse. We verloren er met 5-0 en ik mijn hart... aan Eendracht-Aalst! Snif...


05 Mei 2006, 12:33
forumlegende

Lid geworden op: 23 Jun 2005, 22:27
Berichten: 3019
En toen we kampioen speelden in derde heel langgeleden. Met Paul Van Himst en Jean Arnolis en ik denk dat Geert Van Roy er toen ook al bij was maar dat ben ik niet zeker.
De laatste match verloren we met 0-3 van Bergen maar doordat Izegem ook verloor konden we naar tweede.


05 Mei 2006, 12:35
forumlegende
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11 Feb 2006, 20:18
Berichten: 2861
Locatie: Erembodegem aan den denjer
Mijn verste herinnering moet reiken ook tot in Brussel nl. de verplaatsing naar La Forestoise (Vorst). Wat jaar zou dat zijn ? Ergens mid 60-iger jaren ? Misschien weet iemand dat ?
Verder natuurlijk ook 1968 met de kampioenstitel :
de laatste speeldag wonnen we met 0-1 op "de klokke" het oude Cercle stadion en sprongen we over
leider Cercle. Tot ze klacht indienden voor een verkeerd ingevuld scheidsrechtersblad. 0-5 ff  :boos: en Jowwan als 12-jarige nooit zo
ontgoocheld geweest.. :snif:
Maar ik weet nu niet of La Forestoise van voor 1968
is. Maar allez 't is toch bijna 40 jaar geleden. :grijns:


05 Mei 2006, 13:49
forumlegende
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11 Feb 2006, 20:18
Berichten: 2861
Locatie: Erembodegem aan den denjer
Als jullie vanavond Anderlecht ziet (vieren?) en Michel Verschueren zit in de tribune, denk er ook aan dat ie zijn carriere begon bij EA.
Mijnen pa , als leraar textiel in 't VTI heeft hem als collega gehad. Michel gaf toen (eind 50-iger begin 60-iger jaren) les sport in de
"vakschool". Hij was op EA die tijd fysiek trainer en mijnen pa wist te zeggen dat hij op de vakschool een beetje (veel) den Spartacus uithing. Kreeg  een aanbod van Anderlecht , vandaar zijn verhuis naar 't Brusselse.....
Ook niet vergeten dat Michel door de KBVB een schorsing aan zijn been kreeg (1 jaar+/-) en dit   begin 60-iger jaren.
Om maar te zeggen dat we in Brussel , reeds lang
goed gekend zijn :grijns:


05 Mei 2006, 14:02
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 106 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 5 8


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 121 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
webdesign aalst