Eendracht team vd eeuw - Pagina 3 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 67 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 5
 Eendracht team vd eeuw 
Auteur Bericht
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 25 Mei 2005, 12:53
Berichten: 1873
Locatie: Oilsjt tiens.
Doel;
Kujo

Achter;
Okpara
Van Der Hoorn
Peter VDH
Urban

Midden;
Yves Vanderhaeghe
Oliveira
Steve Cooreman

Voor;
Gilles De Bilde
Edwin Van Ankeren
Peter Lassen

Bank; Flip Vandewalle, Krncevic, Temmerman, Cossimo Sarli.


01 Jun 2006, 9:23
Ancien
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 18:51
Berichten: 3877
Leeftijd: 46
Doel: De Schrijver

achter: Okpara
Van der hoorn
VD Heyden
De Vleesschouwer

midden:
Chunga
Temmerman
Meyssen
Droeven

voor:
De Bilde
Krncevic

Bank: Kujovic, Deryck, Peeters, Limpens, De Wolf, Urban, Van Ankeren.

_________________
VEEL BELOVEN EN WEINIG GEVEN DOET DE ZOTTEN IN VREUGDE LEVEN, juli 2015
Wie moedig is kan niet iedereen te vriend houden...


01 Jun 2006, 15:10
Iendracht.be - beheer
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 23:59
Berichten: 12898
Leeftijd: 46
Locatie: Denderhoutem
Website: http://www.newcastle-online.org/nufcforum/index.php
witzwet schreef:
Doel: De Schrijver

achter: Okpara
Van der hoorn
VD Heyden
De Vleesschouwer

midden:
Chunga
Temmerman
Meyssen
Droeven

voor:
De Bilde
Krncevic

Bank: Kujovic, Deryck, Peeters, Limpens, De Wolf, Urban, Van Ankeren.


Toch nog iemand die diene mens dankbaar is om met Woluwe te winnen tegen Maldegem, ook al deed het er uiteindelijk niet toe  :grijns: .


01 Jun 2006, 15:18
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 10:18
Berichten: 2248
Leeftijd: 44
Locatie: Pamel
Hans De Schrijver

Koen De Vleeschouwer
Godwin Okpara
Wim De Wolf
Peter Vanderheyden

Theodoros Zakkas
Mozes Chunga
Jules Mandiangu
Peter Van Wambeke

Gilles De Bilde
Peter Lässen

Bank;Vladan Kujovic,Milko Derijck,Luc Limpens,Rene Peeters,Edwin Van Ankeren,De Voeght

Ik denk vooral met heimwee aan men beginjaren als supporter met De Wolf,Derijck,Limpens, Peeters,CHUNGA(zalige speler)Mandiangu,en...Zakkas!

_________________
Afbeelding


01 Jun 2006, 18:24
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20 Mei 2005, 18:11
Berichten: 1857
Leeftijd: 69
Locatie: Aalst
Wat nog ontbreekt is de Eendracht-trainer van de eeuw!

Ook stel ik vast dat voor het elftal van de eeuw slechts gekozen wordt uit spelers van pakweg max 15, 20 jaar geleden en dat nergens spelers worden vernoemd van voor deze periode. Zijn deze dan waardeloos? We spreken toch over het elftal van de 'eeuw'... Ik denk aan Karel Vooght? Dolf De Buck, Mayamma, en nog zovele anderen ...Paul Van Himst ( beste speler uit de geschiedenis van het Belgisch voetbal !!! )... Jules Bocande enz.. En dan: voetbaltovenaar Salvador was eerste klasse waard, spelende in tweede, maar kreeg de kans niet in eerste . (NOOIT eerder zag ik spectaculairder samba- en dribbelvoetbal dan in de salvador-periode... Jonges wat heb ik toen ongelooflijk genoten. Mooier voetbal heb ik nooit gezien. Die man was de wildste nachtmerrie voor de verdediging van elke ploeg en maakte het eendrachtpubliek hysterisch !!!) Gilles De Bilde was aanvankelijk topscoorder in tweede klasse, maar kreeg nadien die kans in eredivisie wel...

Neen hoor, eerlijk gezegd : de opstellingen die ik hier zie staan zijn wel OK voor de jongste 15,20 jaar, maar niet representatief voor het elftal van de 'eeuw' (althans mijn visie)


24 Sep 2006, 14:57
Iendracht.be - beheer

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 17:48
Berichten: 7465
Leeftijd: 35
Ik denk dat ge dan met het probleem zit dat de meeste nog niet naar EA gingen voor die periode ..


24 Sep 2006, 15:31
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20 Mei 2005, 18:11
Berichten: 1857
Leeftijd: 69
Locatie: Aalst
Inderdaad, de meeste forumbezoekers steunen zich op wat ze gezien hebben tijdens de laatste 10 à 15/20 jaar maximum. Daarom is de topic "Eendracht Team van de EEUW" in dit forum te sterk gekleurd in die richting.
En zijn de quotaties, ...tot op wat ik tot nu toe al gelezen heb, niet erg representatief voor de EEUW. ( vanaf het bestaan van Eendracht Aalst ).
'T is maar een aanmoediging voor diegenen die aan deze poll meedoen, om zo objectief mogelijk te zijn. Want de sterren van toen, hebben Eendracht een geschiedenis gegeven, waar we nu nog fier mogen op zijn.
En dit mag nooit worden vergeten!


24 Sep 2006, 18:55
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 21:57
Berichten: 2447
Leeftijd: 41
Locatie: Opwijk
pattaboem schreef:
Inderdaad, de meeste forumbezoekers steunen zich op wat ze gezien hebben tijdens de laatste 10 à 15/20 jaar maximum. Daarom is de topic "Eendracht Team van de EEUW" in dit forum te sterk gekleurd in die richting.
En zijn de quotaties, ...tot op wat ik tot nu toe al gelezen heb, niet erg representatief voor de EEUW. ( vanaf het bestaan van Eendracht Aalst ).
'T is maar een aanmoediging voor diegenen die aan deze poll meedoen, om zo objectief mogelijk te zijn. Want de sterren van toen, hebben Eendracht een geschiedenis gegeven, waar we nu nog fier mogen op zijn.
En dit mag nooit worden vergeten!


Ge kunt toch moeilijk een 'favoriet team' opstellen over spelers da ge nooit hebt zien voetballen?


24 Sep 2006, 20:19
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20 Mei 2005, 18:11
Berichten: 1857
Leeftijd: 69
Locatie: Aalst
Bericht team van de eeuw
Toch wel. Dat is het juist:
1) Oftewel wordt de titel van deze topic verkeerd geinterpreteerd onder de noemer "Team van de Eeuw". En zou dit eigenlijk moeten zijn "Superteam van het laatste 25 jaar". Dan quoteer je op wat je ervan zelf hebt gezien.

2) Oftewel houdt men rekening met objectieve criteria (dingen die je zelf niet heb gezien, maar die wel geregistreerd staan), inzonderheid hun prestaties van weleer (aantal goals, nationale selecties, en de euforie die ze destijds hebben veroorzaakt.
Er bestaat ook zoiets als "Belgische voetbalspeler van de eeuw". Ik meen me te herinneren door de Belgische Voetbalbond ooit gelauwerd.

Daar komt 'onze' Paul Van Himst uit als Belgische TOPspeler van de Eeuw...
Maar Paul Van Himst komt nieteens voor in onze eigen Eendracht-selecties...
Het was nagenoeg volledig aan hem te danken, dat we dat jaar promoveerden naar tweede klasse.

Als iedereen alleen maar voortgaat op wat hij zelf heeft gezien, en niet object naar het verdere verleden kan zijn;
dan zouden we voor de juistheid de titel van deze topic best wijzigen.
En de woordjes '..VAN DE EEUW' weglaten. Alleen al uit respect voor de oudere sterspelers van Eendracht Aalst, die ons ooit GLORIE hebben gebracht.


25 Sep 2006, 6:16
Iendracht.be - beheer
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 23:59
Berichten: 12898
Leeftijd: 46
Locatie: Denderhoutem
Website: http://www.newcastle-online.org/nufcforum/index.php
Mja, het feit blijft wel dat die spelers van de laatste 15 jaar hun prestaties wel in eerste klasse geleverd hebben, terwijl dat met die van de jaren ervoor in tweede en derde klasse was. Dus ongeacht het feit dat de mensen zich vooral baseren op wat ze gezien hebben, is het nog altijd logisch dat men vooral kiest voor jongens die het op het hoogste niveau waargemaakt hebben.


25 Sep 2006, 9:39
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20 Mei 2005, 18:11
Berichten: 1857
Leeftijd: 69
Locatie: Aalst
Dat is juist: In 1941-42 behaalde Eendracht in de ereklasse: Vierde in de rangschikking. In 1960-61 Negende in de rangschikking van ereklasse.
Ik denk dat die jongens destijds zeker niet moesten onderdoen voor de ploeg van 1995 tot 2002...toen slechts 12de tot 17de plaats in de rangschikking werd behaald. Maar die sterspelers die toen Eendracht groot hebben gemaakt en roem hebben gebracht in-den-ouden-tijd, zijn nu voor de eendrachtaanhang blijkbaar allang vergeten... Jammer maar niet erg mooi.
Was ik de zoon of kleinzoon van onze sterspelers-van-toen, dan zou ik deze "rangschikking voor de eeuw", ook niet serieus vinden, zonder enig spoor van de beste spelers van destijds.
De oplossing voor deze discussie: dus toch maar een superteam van de jongste 25 jaar creëren? Dan is de type-opstelling een correcter benadering van onze rijke voetbalgeschiedenis, zonder onze vedetten van weleer te degraderen.
Want op onze Eendracht-geschiedenis: daar zijn we tesamen toch allemaal fier op ! Of niet ? We staan nu wel iets lager geklasseerd...


25 Sep 2006, 21:28
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20 Mei 2005, 18:11
Berichten: 1857
Leeftijd: 69
Locatie: Aalst
Maar ik ben het wél met je eens dat een aantal spelers (van de jongste 15 jaar in eerste klasse) wel thuis horen in de quotering.


25 Sep 2006, 21:37
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 10:53
Berichten: 7536
Leeftijd: 35
kvind ni da ge echt objectief kunt oordelen over spelers als ge ze nooit hebt zien spelen!!

tis dan ook een persoonlijke mening over dit team e;)

_________________
eendrachter ben je niet voor heel even,
maar voor je hele leven!


25 Sep 2006, 22:49
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 25 Mei 2005, 12:53
Berichten: 1873
Locatie: Oilsjt tiens.
In een bui van romantiek wordt er toch wel wat vergeten ook ze; Zakkas werd hier regelmatig uitgelachen en Bocandé diejn had geen knieën meer toen hij hier aankwam.


26 Sep 2006, 14:39
Iendracht.be - beheer
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 23:59
Berichten: 12898
Leeftijd: 46
Locatie: Denderhoutem
Website: http://www.newcastle-online.org/nufcforum/index.php
AlostanA schreef:
In een bui van romantiek wordt er toch wel wat vergeten ook ze; Zakkas werd hier regelmatig uitgelachen en Bocandé diejn had geen knieën meer toen hij hier aankwam.


Ik kan ook niet echt oordelen over jongens die ik nooit zag, maar het is een welbekend fenomeen dat de mensen nogal rap alles uit den tijd van vroeger beter vonden dan het meer recente verleden. En dan worden dikwijls inderdaad enkel de positieve verhalen onthouden. Dat is niet alleen hier hoor, dat is overal zo.


26 Sep 2006, 14:45
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 67 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 5


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 109 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
webdesign aalst