Okapi Aalstar - Pagina 3 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 606 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 5 41
 Okapi Aalstar 
Auteur Bericht
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 18:04
Berichten: 1947
Leeftijd: 36
Bericht Re: Okapi Aalstar
Toby schreef:
Je hebt in alles gelijk... behalve... de raad van state heeft die klacht verworpen, waardoor wel kan begonnen worden. Dat is nu net het probleem... de tjeven! Alles wordt vertraagd! Tja...


De Raad van State heeft de klacht tot opschorting verworpen, een vernietiging van het RUP kan nog altijd. Versta mij niet verkeerd ik ben ook voor een nieuwe zaal, de enige manier dat Okapi op topniveau kan blijven presteren. Plus het feit dat ook veel andere Aalstenaars daar van profiteren. Ik heb de petitie ook ondertekend. Ik wil maar zeggen dat alles juridisch nog niet in orde is en dat de mensen die onteigend worden een eerlijke prijs moeten krijgen. Wat nu nog niet het geval is.

_________________
Afbeelding

Stoget a ni oon, ten stoget a af !


04 Jan 2009, 20:13

Lid geworden op: 04 Jan 2009, 17:19
Berichten: 8
Bericht Re: Okapi Aalstar
Ik weet ook wel op welke voetballiefhebber, ex toerenbisjoeke en oud ijzer marchang ge wilt zeggen :-)
En ook daar heb je volledig gelijk in! Indien dat mijn huis zou geweest zijn zou ik ook alles doen wat voorhanden ligt om mijn gelijk te krijgen. Maar is het daar dan ook weer niet de stad die alles blokkeert? Ze moeten NIETS betalen voor de grond (Okapi koopt die over), ze moeten niets betalen voor de twee zalen die ze willen (Okapi betaalt). het enige wat ze moeten doen is aan tafel zitten en als volwassen mensen positief praten over een bedrag aan de bewuste firma (s)
Moest ik van Okapi zijn, ik was al lang weg en dat ze hun zaal hier in aalst steken alwaar het zonlicht niet schijnt! Er zijn naburige gemeenten genoeg waar een basketzaal kan staan :x


04 Jan 2009, 20:27
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 19:37
Berichten: 1959
Leeftijd: 54
Bericht Re: Okapi Aalstar
Ik em in elk geval getiékend.

Al wast mor vér een serjeeze zoal vér de carnavalisten !

_________________
Proud member " den natten toeig"


04 Jan 2009, 20:31
Iendracht.be - beheer

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 17:48
Berichten: 7463
Leeftijd: 35
Bericht Re: Okapi Aalstar
Okapi Aalst in Denderleeuw, dat gaat volk trekken ;-)


04 Jan 2009, 20:32
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 18:04
Berichten: 1947
Leeftijd: 36
Bericht Re: Okapi Aalstar
Toby schreef:
Ik weet ook wel op welke voetballiefhebber, ex toerenbisjoeke en oud ijzer marchang ge wilt zeggen :-)
En ook daar heb je volledig gelijk in! Indien dat mijn huis zou geweest zijn zou ik ook alles doen wat voorhanden ligt om mijn gelijk te krijgen. Maar is het daar dan ook weer niet de stad die alles blokkeert? Ze moeten NIETS betalen voor de grond (Okapi koopt die over), ze moeten niets betalen voor de twee zalen die ze willen (Okapi betaalt). het enige wat ze moeten doen is aan tafel zitten en als volwassen mensen positief praten over een bedrag aan de bewuste firma (s)
Moest ik van Okapi zijn, ik was al lang weg en dat ze hun zaal hier in aalst steken alwaar het zonlicht niet schijnt! Er zijn naburige gemeenten genoeg waar een basketzaal kan staan :x


Nee ik heb het niet alleen over Fillou, die ik trouwens niet ken. Hij is trouwens niet de enige die onteigend zou worden eh. Het protest komt trouwens niet alleen vandaar, maar ook van mensen die onteigend worden voor het aanleggen van dienen tragelweg (is allemaal opgenomen in een en hetzelfde RUP). Dat ge nen eerlijken prijs wilt voor uw gronden is normaal eh. Voor gans de juridischen uitleg verwijs ik u door naar het interview met fillou in het nieuwsblad :D. Vergeet ook niet dat het stad zonder geld zit en dat het hun veel meer gaat kosten om al die mensen te vergoeden dan een nieuwe zaal te zetten.

_________________
Afbeelding

Stoget a ni oon, ten stoget a af !


04 Jan 2009, 20:34

Lid geworden op: 04 Jan 2009, 17:19
Berichten: 8
Bericht Re: Okapi Aalstar
Toch blijf ik erbij dat dit voor een groot deel sabotage is van een kleine minderheid uit het college (lees de tjeven)...
Trouwens, de raad van state deed uitspraak. een schorsing van het RUP zal er niet komen na deze uitspraak. Alé, das toch de normale gang van zaken, is het niet? Kan zijn dat ik niet in alles volledig mee ben (mijn leeftijd is ook niet meer zo jong, er schorst af en toe wel al eens iets)
Maar dit doet niets aan het feit dat iedereen deze petitie zou moeten tekenen, opdat de stad WEL DEGELIJK actie onderneemt...


04 Jan 2009, 20:37
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 18:04
Berichten: 1947
Leeftijd: 36
Bericht Re: Okapi Aalstar
In dit interview wordt alles uitgelegd, is waarschijnlijk gemakkelijker om te volgen :D :

http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=JD23KTTS

_________________
Afbeelding

Stoget a ni oon, ten stoget a af !


04 Jan 2009, 20:39
nieuw in de eerste ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12 Nov 2006, 20:37
Berichten: 473
Leeftijd: 34
Locatie: Nieuwerkerken
WLM: kloefkapper@homail.com
Bericht Re: Okapi Aalstar
is de 'kleine zaal' die het forum nu is niet de sterkte van okapi? In een grote zaal is het toch veel moeilijker om ambiance te maken???

Begrijp mij niet verkeerd, ik ben ook voor een grote zaal te vinden maar vrees dan toch voor de fameuze hel van vlaanderen

_________________
Supporting Iendracht Oilsjt, It's a way of living!
Ik ben Vlaming en daar ben ik fier op!


05 Jan 2009, 13:56
Freak
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 29 Mei 2005, 14:07
Berichten: 5751
Bericht Re: Okapi Aalstar
Ik vind dat die mannen van den basket veel noten op hun zang hebben.
Eendracht Aalst heeft ook nood aan een nieuw stadion en dat waarschijnlijk dringender dan dat er een nieuwe zaal nodig is voor den basket. Nuja, ze sleuren er dan meteen het carnavalmilieu bij (welke dringend nood heeft aan een zaal).

Ik vind het zo iets hebben van ; 'wij hebben 'nood' aan een nieuwe zaal, eventueel kan er eens een fuifje in doorgaan en alle andere verenigingen den boom in.

Gezien de locatie waar het gebouw zou komen ben ik nog meer tegenstander van deze hele zaak.

_________________
Dit is de club waar ik zo trots op ben! - Clubliefde kent geen divisies


05 Jan 2009, 20:17
Freak
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 29 Mei 2005, 14:07
Berichten: 5751
Bericht Re: Okapi Aalstar
Bwa.
Verder dan wat ludieke spandoeken in de staantribune zijn wij niet gekomen toen Garré de tribunes sloot indertijd. Toen was het ook het stadsbestuur dat had moeten opdraaien voor de kosten (als verhuurder) maar onze club heeft toen kunnen dokken voor de ondersteuning van de staantribune.

Hoe oud is het forum nu ? Ik heb me laten vertellen dat het destijds top van België was, zo'n zaal. En nu, enkele jaren later eisen (!!) ze daar een nieuwe zaal. Ons stadion is al jaren in verval ... De carnavalisten vragen ook al jaren om een feestzaal en nu plots (omdat het forum te klein is geworden) springen ze bij den Okapi op de wagen.

_________________
Dit is de club waar ik zo trots op ben! - Clubliefde kent geen divisies


05 Jan 2009, 20:48
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 18:04
Berichten: 1947
Leeftijd: 36
Bericht Re: Okapi Aalstar
Casual1919 schreef:
Bwa.
Verder dan wat ludieke spandoeken in de staantribune zijn wij niet gekomen toen Garré de tribunes sloot indertijd. Toen was het ook het stadsbestuur dat had moeten opdraaien voor de kosten (als verhuurder) maar onze club heeft toen kunnen dokken voor de ondersteuning van de staantribune.

Hoe oud is het forum nu ? Ik heb me laten vertellen dat het destijds top van België was, zo'n zaal. En nu, enkele jaren later eisen (!!) ze daar een nieuwe zaal. Ons stadion is al jaren in verval ... De carnavalisten vragen ook al jaren om een feestzaal en nu plots (omdat het forum te klein is geworden) springen ze bij den Okapi op de wagen.


Mja eisen, ze betalen wel alles zelf natuurlijk. Tot zelfs de grond van het stad toe, het enige wat ze vragen is dat ze er mogen aan beginnen. Ook voor de carnavalisten wordt het tijd dat er een zaal komt en het is wel mooi van den okapi dat ze deze dan ook willen aanbieden aan de carnavalisten (plus nog een aparte zaal voor eetfestijnen). Den achterban van den okapi bestaat dan ook vernamelijk uit carnavalisten.

Het is nu niet zo dat ze aan het stad een nieuwe zaal vragen. Dat is net hun frustratie ze betalen alles zelf tot de laatsten euro, maar mogen niet beginnen bouwen. Net omdat het stadsbestuur ook wil meeprofiteren van die zaal (de groene zone er rond).

Het forum zelf is dan misschien niet zo oud, maar het is wel veel te klein geworden voor Okapi. Ze hebben echt wel nood aan meer ruimte als je weet dat er ongeveer 1000 mensen op een abonnement wachten, dan nog de supporters zo gelaten die af en toe is willen gaan zien. Zoals ik hier al zei ik ben 100% voor die zaal, maar snap ook dat er protest komt van mensen die onteigend gaan worden, vooral dan door dat hele RUP.

_________________
Afbeelding

Stoget a ni oon, ten stoget a af !


05 Jan 2009, 21:06
Iendracht.be - beheer

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 17:48
Berichten: 7463
Leeftijd: 35
Bericht Re: Okapi Aalstar
Titus schreef:
Casual1919 schreef:
Bwa.
Verder dan wat ludieke spandoeken in de staantribune zijn wij niet gekomen toen Garré de tribunes sloot indertijd. Toen was het ook het stadsbestuur dat had moeten opdraaien voor de kosten (als verhuurder) maar onze club heeft toen kunnen dokken voor de ondersteuning van de staantribune.

Hoe oud is het forum nu ? Ik heb me laten vertellen dat het destijds top van België was, zo'n zaal. En nu, enkele jaren later eisen (!!) ze daar een nieuwe zaal. Ons stadion is al jaren in verval ... De carnavalisten vragen ook al jaren om een feestzaal en nu plots (omdat het forum te klein is geworden) springen ze bij den Okapi op de wagen.


Mja eisen, ze betalen wel alles zelf natuurlijk. Tot zelfs de grond van het stad toe, het enige wat ze vragen is dat ze er mogen aan beginnen. Ook voor de carnavalisten wordt het tijd dat er een zaal komt en het is wel mooi van den okapi dat ze deze dan ook willen aanbieden aan de carnavalisten (plus nog een aparte zaal voor eetfestijnen). Den achterban van den okapi bestaat dan ook vernamelijk uit carnavalisten.

Het is nu niet dat ze aan het stad een nieuwe zaal vragen. Dat is net hun frustratie ze betalen alles zelf tot de laatsten euro, maar mogen niet beginnen bouwen. Net omdat het stadsbestuur ook wil meeprofiteren van die zaal (de groene zone er rond).

Het forum zelf is dan misschien niet zo oud, maar het is wel veel te klein geworden voor Okapi. Ze hebben echt wel nood aan meer ruimte als je weet dat er ongeveer 1000 mensen op een abonnement wachten, dan nog de supporters zo gelaten die af en toe is willen gaan zien. Zoals ik hier al zei ik ben 100% voor die zaal, maar snap ook dat er protest komt van mensen die onteigend gaan worden, vooral dan door dat hele RUP.


Ja natuurlijk, ge hebt gelijk, ze betalen alles zelf. Maar dat "het mooi is dat ze die willen aanbieden aan de carnavalisten" is wel overdreven hé. Das gewoon uit eigenbelang. Een zaal hebben is 1, maar als ge die op vrije dagen kunt verhuren (voor uw eigen rekening) hebt ge een serieuze extra inkomst hé. Of denkt ge dat ze die gratis ter beschikking gaan stellen ? In het forum mogen ze dat ook al niet meer doen wegens de brandveiligheid. Ik hoop trouwens dat ze hun huidige prijzen die ze nu vragen naar beneden gaan trekken, want die zijn de moeite...

Nu ja, das goed gezien van hun. In het bestuur van Okapi zitten geen prutsers, ze hebben daar op een 6 a 7 (of is't langer ?) jaar compleet van 0 begonnen, en zitten nu aan de top in België al. (y)


05 Jan 2009, 21:19
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 15:25
Berichten: 13160
Leeftijd: 38
Locatie: Hofstade
Website: http://www.iendracht.be
Bericht Re: Okapi Aalstar
Mja, omstandigheden zitten hun nu wel mee ook hé. Eerlijk wezen
ze konden herstarten in 2de en het heeft eigenlijk nog lang geduurd eer ze terug in 1e zaten.
En dan nu zit ge daar al een jaar of 3 in een eerste klasse waar ze zelfs niet genoeg ploegen vinden om mee te doen. En op het laatste van het jaar nadat ge 4 keer tegen elke ploeg hebt gespeeld, is er nog altijd 90% op de titel.
Waarmee ik niet gezegd heb dat het daar idioten zijn, want dat zit ginder inderdaad mooi in elkaar.

_________________
If you never try, you'll never know


05 Jan 2009, 21:23
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 18:04
Berichten: 1947
Leeftijd: 36
Bericht Re: Okapi Aalstar
Natuurlijk gaan ze daar geld aan verdienen met dat te verhuren. Maar de stad Aalst betaalt nu toch ook huur aan de flora? Dan vind ik het beter dat ge dat geld aan een van uw sportclubs geeft. Misschien profiteren ze er bij okapi van (niet vergeten het is niet okapi zelf dat betaald, maar een privé-investeerder dat ze gevonden hebben), maar het blijft nog altijd de beste oplossing voor het carnavalmilieu. Het stadsbestuur had een nieuwe zaal beloofd vlak na de afbraak van de keizershallen, ze staat er nog niet. En als ze dan al plannen hebben duurt het jaren om die plannen uit te voeren, ofzowel moet de grond gesaneerd worden ofzowel moet er een heel RUP uitgevoerd worden wat ook jaren duurt. De nieuwe eigenaars van de flora doen nu al moeilijk om de zaal te verhuren dus binnenkort moet ge uw prinsenverkiezing misschien in wieze gaan organiseren. Verder is het ook zo dat Okapi niet de enige basketbalclub is die hun zaal gaat verhuren (Antwerp).

Over die prijzen dan, dat is een kwestie van vraag en aanbod eh. Als ge maar 2000 plaatsen hebt en er willen 4000 mensen kom kijken dan is het normaal dat ge hogere prijzen vraagt, als er toch mensen zijn die die hogere prijs willen betalen. Moest dit het geval zijn op den iendracht ze zouden hetzelfde doen 100% zeker, wat maar normaal is.

_________________
Afbeelding

Stoget a ni oon, ten stoget a af !


05 Jan 2009, 21:37
Iendracht.be - beheer

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 17:48
Berichten: 7463
Leeftijd: 35
Bericht Re: Okapi Aalstar
Antwerp speelt in de Lotto-Arena hé ? Ik denk niet dat zij die verhuren hoor, dat zal wel de stad Antwerpen zijn. Zoniet, moeten ze het hoogste budget van België hebben...


05 Jan 2009, 22:31
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 606 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 5 41


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
webdesign aalst