Oilsjt Carnaval 2012 - Pagina 2 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 99 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 5 7
 Oilsjt Carnaval 2012 
Auteur Bericht
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 25 Mei 2005, 12:53
Berichten: 1871
Locatie: Oilsjt tiens.
Bericht Re: Oilsjt Carnaval 2012
Ik peis as ze van boitenaf tees verhool leizen, dazze isj seriees zellen lachen.
Den iesten was ne staaterik, den twidden zitj in Lee en den derden eet gewonnen, oeik al ist ni echt ne pee...
Die prinsjenverkiezing is al jaren een grote klucht, missching is vastelauved wel beter af zonder...


19 Okt 2011, 19:19
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12 Jan 2008, 17:55
Berichten: 2295
Leeftijd: 39
Locatie: Aalst
Bericht Re: Oilsjt Carnaval 2012
Sinds 2000 is heel die verkiezing en de aanloop ernaar veranderd, toen is men pas echt met geld beginnen smijten om een gooi naar de prinsentitel te doen.

Liefst terug back to basics, en snel, dit geldt trouwens voor gans onze carnaval.


22 Okt 2011, 11:49
Ancien

Lid geworden op: 15 Sep 2008, 19:44
Berichten: 4918
Bericht Re: Oilsjt Carnaval 2012
Keizer komt van ver terug :worship:

Kamiel Sergant revalideert maar moet nog veel rusten

Kamiel Sergant (76) is aan de beterhand. Al is hij nog niet goed te been, toch verloopt zijn revalidatie vlot. Risico's wil de keizer echter niet nemen en daarom ontwijkt hij nog steeds de drukte. De drukte van die honderden mensen die hem willen bezoeken en hem spreken. Goedbedoeld, over hun situatie in de armoede, over prins Stephanie, over het leven. Maar Kamiel moet nu aan zichzelf denken. Met zijn drie dochters als lijfwachten wordt hij nog steeds afgeschermd.

‘Ik heb goeie dochters, ze zijn alle drie anders, maar da's maar goed ook. Ik zie ze nu veel meer dan vroeger', aldus Kamiel. Kunnen praten met de buitenwereld doet hem goed. Al af en toe wat zwanzen tegen één van de medewerkers van het revalidatiecentrum, even wat zingen uit lang vervlogen prinsentijden: Kamiel is back. ‘Iedereen moet wel begrijpen dat ik de drukte nog vermijd. Ik weet dat zoveel mensen mij willen zien en willen bezoeken, maar ik mag echt niet van de dokter. Hierbij vraag ik hen om hun begrip.

Hersenbloeding

Toen ik die hersenbloeding kreeg was ik in feite helemaal op. De stress heeft dat veroorzaakt. Stress over ‘Mensen helpen Mensen' en al die vrouwen en kinderen die hier voor de deur staan met niets. Wij helpen zowat 350 gezinnen en er komen er steeds meer bij. Pas op, er zijn profiteurs bij en sommigen beliegen en bedriegen mij, over het aantal kinderen, over hun zwartwerk en over hun situatie. Maar dat weegt niet op tegenover de velen die blij zijn dat we hun weekbudget wat vergroten door hen iets te geven. Mijn probleem was dat ik constant over en weer reed. Ik kreeg telefoon van een kledingszaak in de Nieuwstraat die stopte en vroeg of ik de kleding niet wilden kopen. Of ik niet snel kon komen om alles op te laden? Natuurlijk deed ik dat. Het plezier dat ik minder begoeden daar heb kunnen mee doen is onbetaalbaar'.

Maar net die drukte tastte de gezondheid van Kamiel aan. ‘15 juli voelde ik iets in mijn hoofd. Ik ben gevallen en gelukkig snel naar het ziekenhuis gevoerd. Mijn rechterzijde was verlamd, ik moest weer leren stappen. Maar ik was afgezonderd en moest me over niets zorgen maken. Alleen vermagerde ik wel 15 kilogram. Beetje bij beetje kwam ik er weer door.

Terug naar huis

Binnenkort woont Kamiel terug op Mijlbeke waar hij zoveel kan over vertellen en zoveel meemaakte. Als alles goed blijft verlopen -nog enkele weken revalideren- dan kan ik er terug tegenaan, al zal het zeker wat rustiger moeten gebeuren. Zijn spullen zijn al verhuisd. Dat regelden de dochters Veerle, Mia en Hilde ondertussen. Ook de verhuis van zijn carnavalspullen, vlaggen, affiches, pins, artikels en foto's is achter de rug. ‘Gelukkig was ik dan een beetje ziek', lacht hij wanneer de familie vertelt over het hard labeur bij de verhuis van al die dozen. Met die kwinkslag verlucht Kamiel ook meteen het gesprek. Zo kennen we hem. Een kwinkslag en een lach, Kamiel is echt bijna terug.

Heup gebroken

‘Na die hersenbloeding ging het goed, ik ben zelfs enkele keren te voet naar het OLV gestapt. Maar dan gebeurde het. Ik viel uit mijn bed op die rechterkant en brak mijn heup. Alles moest weer van voor af aan beginnen. Ik zat er toen echt wel door. Maar zie mij nu zitten, nog een beetje mager, maar ik kan al met zo'n rekje stappen.'

Over de toekomst praat Kamiel nog heel voorzichtig. ‘Ik zal niet meer die sterke beer zijn, dat weet ik nu, die waarschuwing heb ik gekregen. Dus daarom blijf ik nog enkele maanden rusten. Maar ik doe wel mijn uiterste best om erbij te zijn met carnaval.'

_________________
Iendracht Oiljst "Mannen weten waarom"


22 Okt 2011, 21:27
Ancien

Lid geworden op: 15 Sep 2008, 19:44
Berichten: 4918
Bericht Re: Oilsjt Carnaval 2012
Geen extra kandidaten mogelijk als prins

Er komen geen extra kandidaten voor de prins carnavalstitel. ls. Het huidige reglement voorziet dit niet. Het Feestcomité vergaderde hierover.
Stephanie Daelman is de enige kandidaat voor de Prinsenverkiezing op 14 januari 2012, nu Kevin Meert zijn kandidatuur heeft ingetrokken. Gisteren heeft het dagelijks bestuur van de adviesraad Feestcomité over deze kwestie vergaderd. Het deelnamereglement over de verkiezing Prins Carnaval, goedgekeurd op de gemeenteraad van 25 mei en 8 juli 2010, bevat geen regeling voor het geval er zich één van de kandidaten terugtrekt en er slechts 1 kandidaat overblijft. Het standpunt van het dagelijks bestuur van het Feestcomité is dat het huidige reglement van kracht moet blijven. De spelregels veranderen tijdens het spel zou niet correct zijn. Dit zou kunnen leiden tot een klacht bij de Raad van State.

_________________
Iendracht Oiljst "Mannen weten waarom"


23 Okt 2011, 11:58
Vaste Waarde
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14 Aug 2007, 10:21
Berichten: 1053
Leeftijd: 37
Bericht Re: Oilsjt Carnaval 2012
We leven in een wereld van klachten. Dat zelfs voor een prinsenverkiezing naar de raad van State zou kunnen gegaan worden, man man. Ik heb niets tegen vrouwen maar aan sommige tradities raak je niet.
:(

_________________
Supporter since 2003

Iendracht nor 2e


23 Okt 2011, 12:12
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 18 Aug 2008, 19:12
Berichten: 1880
Leeftijd: 50
Locatie: Oiltert
Bericht Re: Oilsjt Carnaval 2012
de clerus schreef:
We leven in een wereld van klachten. Dat zelfs voor een prinsenverkiezing naar de raad van State zou kunnen gegaan worden, man man. Ik heb niets tegen vrouwen maar aan sommige tradities raak je niet.
:(

Hier van 't zelfde. Ik heb niets tegen stephanie maar bij een prinsenkiezing moet er een prins aangesteld worden, geen prinses. Liever niemand dan..of dezelfde dan vorig jaar.

_________________
E Palmken goot er altoid in!!
Mor iet anders oeik....


23 Okt 2011, 18:46
forumlegende

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 22:35
Berichten: 2934
Bericht Re: Oilsjt Carnaval 2012
Ik vind het triestig...dé Carnavalsstad van België en zo een ellende...


25 Okt 2011, 10:40
nieuw in de eerste ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01 Apr 2008, 9:47
Berichten: 743
Leeftijd: 42
Bericht Re: Oilsjt Carnaval 2012
Zienaa schreef:
Sinds 2000 is heel die verkiezing en de aanloop ernaar veranderd, toen is men pas echt met geld beginnen smijten om een gooi naar de prinsentitel te doen.

Liefst terug back to basics, en snel, dit geldt trouwens voor gans onze carnaval.


Ben ik niet volledig mee akkoord, In 2000 was er een veel grotere beperking op decors dan nu het geval is.
Het is pas de laatste jaren dat ik monumentale decors en kostuums zie. (ga er maar gerust de videocasettes op na) Opgelet niets tegen de kandidaten en prinsen die dat deden, je zit nu eenmaal in een roes waarin je al je troeven naar boven haalt om te winnen. En als het toegestaan wordt en je hebt er budget voor, ja dan moet je al gek zijn om het niet te doen.

Moest ik vandaag meedoen aan de verkiezing met de show die ik in 2000 gebracht heb, dan denk ik dat ik nooit zou winnen.
Ander feit is natuurlijk dat er in die tijd nog mocht gestemd worden, en ik zal de laatste zijn om te ontkennen dat er daar ook geld naartoe ging, maar dat was een trend die in de jaren negentig al een tijdje aan de gang was. (en toch blijf ik voorstander van een stemming)
Hoedanook, als ik vandaag de budgetten hoor, ja dan durf ik al ver van een verdubbeling spreken tegenover 2000.
Ik ben dan ook van mening dat de prinsenverkiezing back to basic moet, de prinsenverkiezing is eigenlijk het dupe van zijn eigen succes aan het worden.
Back to basic zal wel ten koste gaan van de huidige kwaliteit, maar het zal de essentie veel beter tot zijn recht doen komen.
Het reglement zal naar mijn mening opnieuw grondig moeten herbekeken worden zodat de verkiezing opnieuw haalbaar wordt voor iedereen, want door de hoge kost zijn er maar weinig nieuwe mensen die het risico nemen om deel te nemen.

_________________
http://www.facebook.com/home.php?ref=logo#/profile.php?ref=name&id=1087322300


28 Okt 2011, 9:07
onderstaande foto te bekijken op eigen risico
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27 Apr 2006, 14:28
Berichten: 8614
Leeftijd: 56
Locatie: Wetteren
Website: https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs
Bericht Re: Oilsjt Carnaval 2012
Bart Van den Neste schreef:
Zienaa schreef:
Sinds 2000 is heel die verkiezing en de aanloop ernaar veranderd, toen is men pas echt met geld beginnen smijten om een gooi naar de prinsentitel te doen.

Liefst terug back to basics, en snel, dit geldt trouwens voor gans onze carnaval.


Ben ik niet volledig mee akkoord, In 2000 was er een veel grotere beperking op decors dan nu het geval is.
Het is pas de laatste jaren dat ik monumentale decors en kostuums zie. (ga er maar gerust de videocasettes op na) Opgelet niets tegen de kandidaten en prinsen die dat deden, je zit nu eenmaal in een roes waarin je al je troeven naar boven haalt om te winnen. En als het toegestaan wordt en je hebt er budget voor, ja dan moet je al gek zijn om het niet te doen.

Moest ik vandaag meedoen aan de verkiezing met de show die ik in 2000 gebracht heb, dan denk ik dat ik nooit zou winnen.
Ander feit is natuurlijk dat er in die tijd nog mocht gestemd worden, en ik zal de laatste zijn om te ontkennen dat er daar ook geld naartoe ging, maar dat was een trend die in de jaren negentig al een tijdje aan de gang was. (en toch blijf ik voorstander van een stemming)
Hoedanook, als ik vandaag de budgetten hoor, ja dan durf ik al ver van een verdubbeling spreken tegenover 2000.
Ik ben dan ook van mening dat de prinsenverkiezing back to basic moet, de prinsenverkiezing is eigenlijk het dupe van zijn eigen succes aan het worden.
Back to basic zal wel ten koste gaan van de huidige kwaliteit, maar het zal de essentie veel beter tot zijn recht doen komen.
Het reglement zal naar mijn mening opnieuw grondig moeten herbekeken worden zodat de verkiezing opnieuw haalbaar wordt voor iedereen, want door de hoge kost zijn er maar weinig nieuwe mensen die het risico nemen om deel te nemen.


De verkiezingen in de oude keizershallen,dat waren er om duimen en vingers bij af te likken.
Maar wat men nu ziet :hmm: geld,geld en nog eens geld.

_________________
https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs
Member of the President’s Club.


28 Okt 2011, 16:40
nieuw in de eerste ploeg

Lid geworden op: 17 Mei 2005, 11:06
Berichten: 563
Leeftijd: 45
Locatie: Aalst
Bericht Re: Oilsjt Carnaval 2012
Ik denk dat we hier te maken hebben met een vicieuze cirkel zitten, die niet makkelijk te doorbrekken is.

Neem nu al die eetfestijnen en acties, als een (kandidaat) prins zich daar niet laat zien met minstens 15 man is het al gene goeie niet meer. Hoeveel kost dat niet?
Probeer eens een campagne zonder stickers, t-shirts, en al dienen andere nest. En verkiezing zonder al die gadgets.
Maak één decor door de stad gemaakt en niet elk zijn decor. Ieder zingt zijn drie liedjes en daarmee de kous af, wie zijn liedjes het ludiekst en het meest origineel zijn die wint.
Zo heb je minder sponsoring nodig, dus weer minder geld mee gemoeit.
Laat de mensen die binnenkomen op de prinsenkiezing zich registreren met hun gsm-nummer, enkel die nummers mogen nadien stemmen, wat hier ook weer misbruik tegengaat. Als er 3000 mensen in de zaal zitten, kunnen er maar 3000 stemmen.
Ik weet dat carnaval vol regels zit, maar het zijn dit soort regels die het misschien onder controle houden en van carnaval opnieuw het feest maken van de gewone man, wat nu toch niet het geval is.

Is mijn gedacht hé.


28 Okt 2011, 20:12
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 10:53
Berichten: 7534
Leeftijd: 35
Bericht Re: Oilsjt Carnaval 2012
Kvind kik u gedacht een vree goe gedacht! (y)

Maar da zal (jammer genoeg) nooit nimeer lukken in oilsjt vrees ik

_________________
eendrachter ben je niet voor heel even,
maar voor je hele leven!


29 Okt 2011, 13:13
Vaste Waarde
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15 Jan 2008, 11:09
Berichten: 816
Leeftijd: 44
Locatie: Wieze
Bericht Re: Oilsjt Carnaval 2012
Wieze zit nu ook met een avondvullende show ipv een verkiezing. Michelleken, de uitdager van Kanu heeft zich om persoonlijke redenen teruggetrokken uit de strijd.
Kanu, iendrachter in hart en nieren, wordt onze prins voor 2012.


01 Nov 2011, 18:23
Freak

Lid geworden op: 16 Mar 2006, 16:56
Berichten: 6398
Leeftijd: 44
Bericht Re: Oilsjt Carnaval 2012
zotvawies schreef:
Wieze zit nu ook met een avondvullende show ipv een verkiezing. Michelleken, de uitdager van Kanu heeft zich om persoonlijke redenen teruggetrokken uit de strijd.
Kanu, iendrachter in hart en nieren, wordt onze prins voor 2012.



:banana: :banana: sé oe aa jan macharis, sé oe aa jan macharis !! :banana: :banana:


01 Nov 2011, 18:36
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12 Jan 2008, 17:55
Berichten: 2295
Leeftijd: 39
Locatie: Aalst
Bericht Re: Oilsjt Carnaval 2012
't begint toch stilaan te kriebelen


10 Nov 2011, 18:23
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 18 Aug 2008, 19:12
Berichten: 1880
Leeftijd: 50
Locatie: Oiltert
Bericht Re: Oilsjt Carnaval 2012
Zienaa schreef:
't begint toch stilaan te kriebelen

Meiren nog 100x slaupen.... :drank: :banana:

_________________
E Palmken goot er altoid in!!
Mor iet anders oeik....


10 Nov 2011, 19:42
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 99 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 5 7


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
webdesign aalst