Situatie Israel - Pagina 4 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4
 Situatie Israel 
Auteur Bericht
Vaste Waarde
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 23 Okt 2006, 10:38
Berichten: 1202
Locatie: Oilsjt!!
Bericht Re: Situatie Israel
legkip schreef:
Verbechio schreef:
legkip schreef:

Euhm en wa hebben ze bij de Joden dan gedaan vroeger?

Bovendien staat het ook zwart op wit in de bijbel.


Geloofde gij uwen eigen zever?


Zeker, en draai eens de rollen om, stel dat Hamas rijker waren dan Israël. Konden we dan nog spreken over Joden in het Midden Oosten?

Iemand die niet wil inzien dat Israël van de Joden is, is in mijn ogen een antisemiet.

Kom ti's goed je hebt gelijk ... Ga ergens anders den boel opstoken.

_________________
Weir zen anti fusieclub!!


18 Nov 2012, 11:51
Ancien

Lid geworden op: 14 Jan 2006, 23:22
Berichten: 3793
Leeftijd: 63
Locatie: Heusden
Bericht Re: Situatie Israel
Ik heb een tijdlang met een joodse dame opleiding gevolgd die in België in een joodse organisatie werkte en die zei zelf dat er nogal wat Joden zijn (waaronder zij zelf) die er zich zeer van bewust zijn dat het bestaanserecht van de staat Israel zeer betwistbaar is, laat staan dan nog de huidige nederzettingspolitiek en de regelmatige bezetting van Gaza en de Westbank. In elk geval: als er al zoiets is als een recht op de Joodse staat, dan is er evenveel recht op een Palestijnse staat. Maar dit wordt door Israel compleet ontkend. Nog beter zou zijn één staat die niet aan een godsdienst of bevolkingsgroep geliëerd is, maar dat zullen de joden daar al helemaal niet dulden, al was het maar omdat ze numeriek snel zullen overtroeft worden door de Palestijnen.
Niemand moet doen alsof Israel een staat zou zijn die berust op een historisch recht, voor de vorige eeuw moet je al terug gaan tot ver in de oudheid om iets als een joodse staat terug te vinden.Als elke staat die ooit bestaan heeft in de laatste 3000 jaar daaruit een recht zou begrijpen om zichzelf her op te richten, dan zal er nog heel veel bloed vloeien. En als de Bijbel en die tijd de norm is, dan zijn wij nu geregeerd door Rome...
Als je zoals de Palestijnen compleet afhankelijk bent van de willekeur van je buren, tja. Vandaag heb je een huis en wat land, maar morgen kan het je zomaar afgepakt worden, je hebt werk maar de éne dag laten ze wel door om erheen te gaan en de volgende dag niet, of je je familie die twintig kilometer verder woont kan zien, dat hangt van de chekcpoins af... Zo kan je geen toekomst opbouwen en dan moet je ook niet schrikken dat sommige van die mensen naar extreme middelen grijpen: wie niks te verliezen heeft...
Het is toch wel eens interessant om contact te zoeken met mensen die ooit in de Palestijnse gebieden geweest zijn om te beseffen hoe diepgaand en vernederend die willekeur is, ook als je daar gewoon als westerse bezoeker komt. Er is trouwens ook binnen Israel een hele beweging die dit onrecht aanklaagt, waaronder gewezen militairen die zich schamen over wat de staat hen doet doen...

En ik ben noch een antisemiet noch een moslimhater noch een hater van wat dan ook.
Geen enkel volk of groep kan uit het immense onrecht dat hen aangedaan is het recht halen om onrecht aan een ander volk aan te doen, en daar wringt misschien wel een schoentje...
Ik moet dit ook aan wel eens aan jonge moslims zeggen: het is niet omdat Palestijnen onderdrukt worden met medeweten van heel de westerse wereld en (meestal) expliciete steun van de USA dat zij het recht zouden heben om hier onheusde dingen te doen...

Maar dit alles gezegd zijnde. Ik vraag me af of dit een discussie is om hier te voeren. Als ik daarover al wil discuteren dan toch liefst met mensen die met enige kennis van zaken en zonder oogkleppen op naar de wereld kijken.


18 Nov 2012, 12:02
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
webdesign aalst