E. Aalst - Moeskroen - Pagina 7 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 114 berichten ]  Ga naar pagina 1 4 5 6 7 8
 E. Aalst - Moeskroen 
Auteur Bericht
forumlegende

Lid geworden op: 09 Jul 2013, 11:34
Berichten: 3149
Bericht Re: E. Aalst - Moeskroen
gewoon winnen in Geel, het is niet tegen Eupen dat je moet punten halen, maar 't mag natuurlijk wel.

in geval van twee verliesmatchen noteren we 4 op 18, dan lijkt me de eerste eindrondetrein-eerste periodetitel wel weg. :D

Maar zover is het nog niet hé...

_________________
"Denk bij iedere afdruk aan het milieu..."
"Negativisme zit in de genen..."


Laatst gewijzigd door El Corredor (Light) op 05 Sep 2013, 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.



05 Sep 2013, 12:08
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 15:25
Berichten: 13160
Leeftijd: 38
Locatie: Hofstade
Website: http://www.iendracht.be
Bericht Re: E. Aalst - Moeskroen
chunga schreef:
Dat uitglijden gisteren was inderdaad opmerkelijk, leek me wel meer een probleem in de tweede helft.
Aangezien er toch niet tijdens de rust is gesproeid :) hebben sommigen dus tijdens de rust van schoeisel verwisseld blijkbaar en daar toch een verkeerde keuze gemaakt.

ooh, dat was eerste helft ook al hoor :D

het probleem lijkt mij niet dat er bij de rust niet gewisseld werd van schoeisel :hmm:

_________________
If you never try, you'll never know


05 Sep 2013, 12:09
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 15:25
Berichten: 13160
Leeftijd: 38
Locatie: Hofstade
Website: http://www.iendracht.be
Bericht Re: E. Aalst - Moeskroen
Bomber schreef:
DT schreef:
[Moeskroen speelde gewoon op systeem - ballen inspelen zonder kijken. Geïnstrueerd waar de bal moet komen - is de speler niet op de plaats waar de bal moet komen, is het de fout van die laatste... Wij stralen uit het gewoon niet te weten... Vind dat bijster jammer want hebben nochtans "voetballende" spelers...



Gisteren was er in de 2e helf ook zo'n fase.
Iemand van ons legt de bal vanop de achterlijn terug naar de rand van de 16, waar niemand staat.
Dan krijgt hij van bijna iedereen rondom mij het verwijt dat hij niet eerst kijkt, maar volgens mij weet iedereen die een beetje van voetbal kent toch wel dat die bal daarar gaat komen he.
Nee, bij ons staan ze dan met 2 tegelijk in de kleine carré... :hmm:

Absoluut ! Herinner mij die fase ook nog goed. Als je daartegen Moeskroen bij moment zag spelen, op een gegeven moment heb ik een speler (ik denk diene 22 ook) 2-3 keer een bal zien spelen puur op automatsime, die keek ook niet of er al iemand stond. Dat is het verschil met ploegen waar er een lijn in de organisatie zit en bij ons. Op dit moment is het zo gigantisch stereotiep voetballen (met effectief voetbal waar we -moeten- kijken of de bal kan gegeven worden) dat het zo simpel is om tegen te verdedigen en bijgevolg ook zo simpel om zelf een goal te maken.

_________________
If you never try, you'll never know


05 Sep 2013, 12:12
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 11 Apr 2011, 16:19
Berichten: 1907
Bericht Re: E. Aalst - Moeskroen
pffffff. is al 3 matchen op rij dat ik nadien niet te genieten ben...

ik zal er wel niet genoeg verstand van hebben maar vond dat er de laatste jaren tenminste steeds een beetje lijn in zat. de voorbereiding was in elk geval steeds voldoende om uw ploeg op de rails te hebben tegen dat de competitie startte. nu vermoed ik dat we tegenover de andere clubs gewoon met een achterstand er aan begonnen zijn.

sommige spelers spelen een sterke voorbereiding, krijgen automatismen, vinden hun plaats en vliegen er dan vlak voor de start of zelfs er na plots uit voor nen nieuwen die een paar keer meetrainde. das altijd goed voor de teambuilding zenne. waar zit Bael ? De Neve (belofteninternational) ? had Van Eyck het als eigen speler echt zoveel slechter gedaan dan huurspeler Van Belle ? of Glouftsis ? ...

CJ heeft zo zijn préféreekes en zijn pispaaltjes. en hoe die op een veld staan te ballen doet er vrees ik niet altijd veel toe. enfin, misschien dat het nog wel in zijn plooi valt, talent is er wel. maar ik betwijfel of het dan door de sterke coaching zal zijn. :cool:

_________________
may the FORCE be with you.


05 Sep 2013, 12:41
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 15:25
Berichten: 13160
Leeftijd: 38
Locatie: Hofstade
Website: http://www.iendracht.be
Bericht Re: E. Aalst - Moeskroen
Op de pispaal bij uitstek van vorig jaar (Van Damme) gaat hij toch niet veel meer moeten zeggen dit seizoen ? :x

Laat die andere pispaal (Stavros) nog eens starten ik steek er mijn hand voor in het vuur dat het ook iets zal opleveren !

En hét préferéeke bij uitstek eens op de bank laten zou ook veel kunnen opleveren.

_________________
If you never try, you'll never know


05 Sep 2013, 12:53
forumlegende

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 1:47
Berichten: 3414
Leeftijd: 42
Locatie: Temse
Website: http://www.eendracht-aalst.be
Bericht Re: E. Aalst - Moeskroen
N Vanbelle was zowaar nog veel minder dan in zijn eerste match, en dat was al gene vetten. Dat die er na de rust nog opstond is eigenlijk echt een teken aan de wand. Dat CJ die een hele match heeft laten staan is gewoon onbegrijpelijk. Totaal niet in vorm, maar wel twee keer aan de aftrap. De speler zelf kan moeilijk zelf om zijn vervanging vragen, natuurlijk, dat besef ik ook wel... maar het was alsof we nagenoeg de hele match met tien speelden ipv met 11.

verder akkoord met el corredor... dat we nu bezig zijn met het werk dat al lang moest gebeurd zijn tijdens de voorbereiding. qua organisatie staat er vandaag amper iets op poten. en de rekening werd gisteren alweer gepresenteerd. Kon vermeden worden.

een pluim voor Van Damme en voor W Van Belle (tot hiertoe ons enige echte versterking van de hele waslijst)

btw:ik weet niet over welke penalty-fases men het precies heeft, maar volgens mij hadden we'r zelf niet mee gelachen moest moeskroen voor dergelijke fases wél een penalty hebben gekregen. Ik moet wel zeggen dat de zichtbaarheid niet fameus was gisteren, en ik dus niet alles 100% goe kon zien. ik heb hier niet alle reacties gelezen, maar eh, was er trouwens aan het doelpunt van ken geen (lichte) handsbal van Ken voorafgegaan? scheids was idd matig (vooral zijn manier van doen) maar in mijn ogen niet bepalend qua resultaat


05 Sep 2013, 12:55
Vaste Waarde

Lid geworden op: 31 Mei 2011, 21:58
Berichten: 1005
Bericht Re: E. Aalst - Moeskroen
DT schreef:
Kielse Rat schreef:
AlostanA schreef:
VDN drie tot vier weken out in combinatie met het huidige spelpeil en twee verplaatsingen naar Geel en Eupen. Ik ben er echt niet gerust in :( Ik hoop dat het niet tot een 3 op 18 komt, want dan wordt het nog een zwaaaar seizoen...


4 op 18! :D
Ja, ik denk toch dat je van die ploegen die nu bij de laatste vijf staan niet veel moet vrezen.


Wrong thought: Lommel gaat daar nooit blijven staan als hun ziekenboeg leegloopt, Hoogstraten heeft ons al twee punten gekost en Geel heeft voorlopig het ongeluk dat hun spitsen allen out zijn maar spelen wel voetbal, wat van de onzen niet gezegd kan worden... Moest ons spelniveau degelijk zijn, ik zou me geen zorgen maken maar aangezien dat niet het geval is... Zondag is al van moetes eigenlijk... Je speelt dan immers voor de tweede keer in 5 matchen tegen een promovendus en uw enige driepunter vergaarde je op eigen veld tegen een halve derdeklasser... Dus niet te optimistisch zijn toch...


Helemaal akkoord met DT.
Je kan met 4 op 12 met drie thuiswedstrijden gespeeld nooit happy zijn, en al zeker niet gerust zijn...

En wat ook mij zorgen baart is dat er inderdaad geen speur te bekennen is van automatismen...
Ze lopen nu al wedstrijden allemaal hopeloos door elkaar. Hallo coach ?
En dan onze " super-aankopen" ??? K Jannsens die begint nu simpelweg op mijn zenuwen te werken als ik hem bezig zie. en secundo, N. Van Belle : moet geweldig gescout zijn die kerel! :crazy: (n)


05 Sep 2013, 12:56
forumlegende

Lid geworden op: 09 Jul 2013, 11:34
Berichten: 3149
Bericht Re: E. Aalst - Moeskroen
Misschien niet echt correct van mij maar CJ heeft een aantal uitspraken gedaan die toch wel vreemd waren.

Een ganse voorbereiding 4-4-2 spelen en zeggen dat dit zijn systeem is, om het vervolgens na 1 (!!) match te wijzigen.

Een kern die rond was op de eerste supportersvergadering, ze zaten daar allemaal zo fier als ne gieter, maar vervolgens worden er nog 5 "versterkingen" aangeworven. Waarbij je te weinig kwaliteit aantrekt. (betaal enen 3000 euro ipv 3 x 1000 euro, bij wijze van spreke ;) )

Men gaat vol voor een tandem Shkodra-Ngasseu wegens de automatismen, alleen staan ze amper samen op het veld.

CJ ging niet naar namen kijken, tot op heden niet gedaan of het zou het bankzittersstatuut van Glouftsis moeten zijn.

Het is allemaal te stereotiep door een mismatch in deze kern, geen spelers met diepgang. Ik heb het gevoel dat men kijkt wat er vrij is zonder naar het systeem te kijken.

Een type De Voeght zou welkom zijn. :EA:

_________________
"Denk bij iedere afdruk aan het milieu..."
"Negativisme zit in de genen..."


05 Sep 2013, 13:11
forumlegende
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15 Aug 2010, 14:04
Berichten: 2529
Leeftijd: 59
Locatie: in a kreezie world
Bericht Re: E. Aalst - Moeskroen
We zijn 5 september, 3 competitiewedstrijden ver. CJ heeft – na die drie matchen en pakweg 37 oefenwedstrijden – de ploeg nog niet op de rails gekregen. Er zit gewoon geen schwung in. Van Damme loopt zich te pletter, pakte gisteren nog maar eens geel, nog 2 wedstrijden te gaan en de schorsing is een feit. Ken moet nog scoren ook (wat hij nu al twee wedstrijden na elkaar doet). Als dit nog zo even doorgaat zit hij tegen de winterstop op zijn tandvlees en heeft hij dan al drie schorsingsdagen achter de rug.

Ondertussen profileert Kevin Janssens zich meer en meer als motor van de ploeg, de ene pirouette na de andere makend. Vroeg of laat boort hij zich gezwind in de zoden van het heilige gras en…. komt hij tevoorschijn op de plaats waar de K stond. Heiligschennis zonder meer.

Onze 1ste doelman is gekwetst, we zullen Kevin x aantal weken moeten missen. Er rust dus een zware druk op de nog jonge schouders van Gertjan, mede door het feit dat ook hij niet mag uitvallen. Alhoewel, er zijn alternatieven : papa Chris verlost stiefzoon Kevin uit zijn lijden en zet hem prompt in de goal. De wereldsaves, ze zullen niet meer te tellen zijn. Is Racing Genk niet op zoek naar een doelman ?

Welkom op den Iendracht.

_________________
Iendracht 4ever.


05 Sep 2013, 13:49
nieuw in de eerste ploeg

Lid geworden op: 12 Dec 2011, 11:01
Berichten: 494
Bericht Re: E. Aalst - Moeskroen
DT schreef:
Kielse Rat schreef:
AlostanA schreef:
VDN drie tot vier weken out in combinatie met het huidige spelpeil en twee verplaatsingen naar Geel en Eupen. Ik ben er echt niet gerust in :( Ik hoop dat het niet tot een 3 op 18 komt, want dan wordt het nog een zwaaaar seizoen...


4 op 18! :D
Ja, ik denk toch dat je van die ploegen die nu bij de laatste vijf staan niet veel moet vrezen.


Wrong thought: Lommel gaat daar nooit blijven staan als hun ziekenboeg leegloopt, Hoogstraten heeft ons al twee punten gekost en Geel heeft voorlopig het ongeluk dat hun spitsen allen out zijn maar spelen wel voetbal, wat van de onzen niet gezegd kan worden... Moest ons spelniveau degelijk zijn, ik zou me geen zorgen maken maar aangezien dat niet het geval is... Zondag is al van moetes eigenlijk... Je speelt dan immers voor de tweede keer in 5 matchen tegen een promovendus en uw enige driepunter vergaarde je op eigen veld tegen een halve derdeklasser... Dus niet te optimistisch zijn toch...

Lommel en Geel moeten achter Aalst kunnen blijven, daar blijf ik bij. Als dat niet kan begrijp ik niet waarom sommige spraken van een eindrondeticket (tot minder dan een maand geleden). Eendracht Aalst moet een goeie middenmotor kunnen zijn in deze competitie. Ik denk dat Moeskroen, Eupen, Antwerp, STVV, Westerlo en RWDM (daar had ik geen rekening mee gehouden voor het seizoen), een trapje hoger staan.


05 Sep 2013, 13:55
Ancien

Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42
Berichten: 4807
Leeftijd: 44
Locatie: Hofstade
Bericht Re: E. Aalst - Moeskroen
Kielse Rat schreef:
DT schreef:
Kielse Rat schreef:

4 op 18! :D
Ja, ik denk toch dat je van die ploegen die nu bij de laatste vijf staan niet veel moet vrezen.


Wrong thought: Lommel gaat daar nooit blijven staan als hun ziekenboeg leegloopt, Hoogstraten heeft ons al twee punten gekost en Geel heeft voorlopig het ongeluk dat hun spitsen allen out zijn maar spelen wel voetbal, wat van de onzen niet gezegd kan worden... Moest ons spelniveau degelijk zijn, ik zou me geen zorgen maken maar aangezien dat niet het geval is... Zondag is al van moetes eigenlijk... Je speelt dan immers voor de tweede keer in 5 matchen tegen een promovendus en uw enige driepunter vergaarde je op eigen veld tegen een halve derdeklasser... Dus niet te optimistisch zijn toch...


Lommel en Geel moeten achter Aalst kunnen blijven, daar blijf ik bij. Als dat niet kan begrijp ik niet waarom sommige spraken van een eindrondeticket (tot minder dan een maand geleden). Eendracht Aalst moet een goeie middenmotor kunnen zijn in deze competitie. Ik denk dat Moeskroen, Eupen, Antwerp, STVV, Westerlo en RWDM (daar had ik geen rekening mee gehouden voor het seizoen), een trapje hoger staan.


Is een beetje een mix van alles hé - eindrondeticket was ingegeven door de namen op papier; de grootte van de kern en werd vooral voor een zekerheid aangenomen na de grootspraak van CJ... Schitterende artikels met prachtige statements als "wij domineerden eerstklasseploegen" deden meer kwaad dan goed want de hoge verwachtingen die daardoor werden gecreëerd, werden - althans in de matchen die ik had gezien - nooit ingelost in het veld zelf. Heb ik van dag 1 gezegd. Grootste probleem is misschien dat de kostprijs wel in lijn ligt met die van een topploeg maar dat de return allesbehalve is.

Met die 5 extra transfers heb je, ondanks dat het geen meevallers zijn, de lat enkel hoger gelegd waardoor een goeie middenmotor zijn, eigenlijk niet meer genoeg is in verhouding tot de investeringen die zijn gedaan... Hoe langer je daar beneden blijft hangen, hoe groter het gat tussen de realiteit en het verhoopte en hoe groter de druk... Jammer maar helaas...


05 Sep 2013, 14:13
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 01 Mei 2006, 17:26
Berichten: 2494
Bericht Re: E. Aalst - Moeskroen
Ik ben heel zeker dat we de voetballers hebben om er een lap op te geven. Het is nog even koffiedik kijken eer we weten voor hoeveel kentering de gekwetsten zullen kunnen zorgen. Maar we hebben het niet over janneke en mieke, dus normaalgezien moeten daar toch een paar lichtpunten bij zijn.

Maar ook wie nu op het veld staat, kan shotten he. Martin heeft vorig jaar wedstrijden gehad dat hij op zijn eentje een volledige verdediging oprolde en die kan nu, letterlijk, geen man meer voorbij. Slechte controles, slechte passes, weinig verdedigend werk waardoor Smet heel vaak alleen tegen twee man kwam te staan en vooral zorgen dat hij net niet aanspeelbaar was. Daar te vaak naar binnen te trekken. De Cuyper was vorige jaar de ajuinen versie van Robben op sommige momenten. Maar ook centraal zat heel veel voetballend vermogen.

En dat is nu allemaal weg. Er zit geen moer vertrouwen in de ploeg. Geen beweging naar de bal, zelden een vrijstaande ploegmaat om uit te voetballen, weinig goeie passes, zo goed als geen geslaagde individuele acties. Hoe kan dat? Technisch lijken ze allemaal meer dan sterk genoeg om dat net wél te doen. Misschien heeft veel te maken met de coach en heeft hij een probleem om zijn boodschap over te brengen en vooral om iedereen vertrouwen te geven. Maar misschien ook omdat er geen leider op het veld is. Flippo zijn licht is uit, de doelman roept zich schor maar staat natuurlijk niet centraal in het spel en Ken werkt zich kapot, maar zal ook nooit een echte leider worden. En er is zo precies niemand anders die het wel doet. Janssens zou het moeten kunnen, maar voorlopig focust hij nog te veel op zijn schaatscarrière. Misschien verbetert dat zodra hij weet of hij wel of niet geselecteerd raakt voor de Olympische winterspelen. Misschien had daar wat meer aandacht moeten voor zijn bij het transferbeleid....


05 Sep 2013, 14:23
onderstaande foto te bekijken op eigen risico
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20 Mei 2008, 12:49
Berichten: 10006
Leeftijd: 66
Locatie: Aalst
Bericht Re: E. Aalst - Moeskroen
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/1172594_10200663211167717_1866767444_o.jpg

_________________
Century game 22 juni 2019


05 Sep 2013, 14:23
Ancien
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 18:51
Berichten: 3852
Leeftijd: 46
Bericht Re: E. Aalst - Moeskroen
Volgens mij ontbreken we ne goeie, snelle spits. Op die manier kunt ge ne 4-4-2 spelen, met Glouftsis als afwerker. Er moet ook veel meer via de flanken komen. Martin en De Cuyper kunnen dat zeker!

Ook een nummer 10, die een goeie dieptepas kan geven en het spel kan maken is zoek in deze ploeg. Het is niet nodig ieder seizoen een batterij spelers te gaan halen, ook zeker niet omdat ze 'ooit' goed waren, maar nu op een zijspoor zaten. Men moet die visie dringend herzien.

De persoon/personen die verantwoordelijk zijn voor het transferbeleid kunnen/kennen hun werk niet. Zeker niet als je in de krant dan leest dat de transfer van De Greef eerst was afgesprongen voor ... Kompany...En ja, het merendeel is toch een risicovol transferbeleid geweest hé:

- Shkodra en Ngasseu beiden van een daler uit derde.
- Kompany, geen meerwaarde in St.niklaas en ook gezakt.
- Dan onze zijspoortjes: Van Belle N en Janssens. (Zelfs De Greef, maar pakt nu wel degelijk uit)
- De jaarlijkse dendertransfer en de jaarlijkse transfers die amper mogen meespelen en in Aalst een stille dood sterven. Ik zie het eerlijk gezegd gebeuren voor Bael, De Neve, Kabeya.

Om dan nog maar te zwijgen van het enorm gebrek aan vertrouwen die hun kwaliteiten nog maar eens een ferme knauw geeft.

_________________
VEEL BELOVEN EN WEINIG GEVEN DOET DE ZOTTEN IN VREUGDE LEVEN, juli 2015
Wie moedig is kan niet iedereen te vriend houden...


05 Sep 2013, 14:43
Ancien

Lid geworden op: 12 Jul 2009, 17:35
Berichten: 4112
Leeftijd: 54
Locatie: Herzele
Bericht Re: E. Aalst - Moeskroen
http://www.voetbalnieuws.be/news/74091/ ... h_bestolen

_________________
What we do in life, echoes in eternity. From Gladiator.


05 Sep 2013, 15:54
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 114 berichten ]  Ga naar pagina 1 4 5 6 7 8


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 63 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
webdesign aalst