Tweede klasse 2014-2015 - Pagina 10 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 165 berichten ]  Ga naar pagina 1 7 8 9 10 11
 Tweede klasse 2014-2015 
Auteur Bericht
Vaste Waarde

Lid geworden op: 31 Mei 2011, 21:58
Berichten: 1005
Bericht Re: Tweede klasse 2014-2015
El Corredor (Light) schreef:
Het Hoe en Wat van de competitie-hervorming (Deel 1)


Dit weekend gaven de tweede klassers hun definitief akkoord over de competitie-hervorming die daardoor steeds dichterbij komt. Maar waar er vooral gesproken wordt over een tweede klasse met acht ploegen zijn er ook tal van veranderingen op til voor derde en vierde klasse. Maar welke zijn dat juist? We proberen het u 'eenvoudig' uit te leggen.

De nieuwe competities gaan voor alle duidelijkheid in vanaf het seizoen 2016-2017. Volgend seizoen hebben we dus nog steeds een eerste klasse van 16 clubs; een tweede klasse van 17 clubs (doordat Aalst, Mons, Woluwe-Zaventem en RC Mechelen geen licentie kregen, is er een club minder in tweede klasse); een derde klasse met 37 (in plaats van 36) clubs en een vierde klasse van 64 ploegen. Daarna verandert alles.

Onderstaande tekst is gebaseerd op de meest recente voorstellen. Deze voorstellen zullen wellicht zeer dicht bij de realiteit liggen. De teksten worden in principe gestemd op maandag 15 juni in de Nationale Studiecommissie en bekrachtigd op de Algemene Vergadering van de KBVB op zaterdag 27 juni.

Vandaag leggen we u uit hoe de nieuwe competities eruit zullen zien; morgen bekijken we de impact hiervan op het volgende seizoen. Het aantal stijgers en dalers in de verschillende reeksen zal er immers helemaal anders uitzien om tot de nieuwe indeling te kunnen komen.

In het Betaald Voetbal 1A (de huidige eerste klasse) verandert er het minst:
1. Men blijft met 16 ploegen spelen en Play-Off 1 wordt nog steeds met zes ploegen gespeeld; ook de halvering van de punten blijft bestaan.
2. Play Off 2 zal gespeeld worden door 9 (in plaats van 8) eerste klassers; aangevuld met 3 "tweede klassers" (zie verder). Zij worden onderverdeeld in twee poules. De winnaars van elke poule spelen de finale van PO2. De winnaar daarvan strijdt met een ploeg uit PO1 om de laatste Europese plaats.
3. De laatste uit de normale competitie degradeert naar tweede klasse. De oude Play Off 3 bestaat niet meer.

In het Betaald Voetbal 1B (de huidige tweede klasse) wordt de competitie wel grondig aangepast:
1. Er wordt met slechts acht ploegen gespeeld in plaats van 18. Alle ploegen spelen vier keer tegen elkaar: 28 wedstrijden in totaal.
2. Er worden twee periodekampioenschappen georganiseerd van 14 wedstrijden. De twee periodewinnaars strijden na afloop tegen elkaar om een promotie-ticket naar het Betaald Voetbal 1A (de eerste klasse dus). Het kan dus zijn dat de club die na 28 speeldagen het meeste punten heeft, geen kans maakt om naar de hoogste afdeling te gaan als zij geen periode won.
3. De drie best geplaatste clubs van het algemeen eindklassement (na 28 speeldagen) mogen deelnemen aan Play Off 2 en maken dus kans op Europees voetbal. Eén uitzondering: de winnaar van het duel tussen beide periodewinnaars mag niet deelnemen aan Play Off 2.
4. De andere 4 clubs (die dus niet deelnemen aan Play Off 2 of overgaan naar de hoogste afdeling) betwisten een nieuwe Play Off 3. De ploegen behouden 50% van hun punten. De laatste van Play Off 3 daalt naar het amateurvoetbal; op voorwaarde dat de kampioen van het amateurvoetbal een licentie voor het Betaald Voetbal heeft.
5. Na een overgangsperiode worden de licenties tussen Betaald Voetbal 1A en 1B vanaf het seizoen 2018-2019 gelijk geschakeld. Dit wil onder andere zeggen: 22 (deeltijdse) profspelers, verlichting van 800 lux, 8.000 plaatsen waarvan 5.000 zitplaatsen.

De huidige derde en vierde klasse houden na het volgende seizoen op te bestaan. Er komen drie 'nationale' niveaus in de plaats: eerste amateur; tweede amateur en derde amateur.

De Competitie van eerste klasse amateurs mag aanzien worden als een nieuw niveau tussen de huidige tweede en derde klasse. Er is ook een licentie vereist voor dit niveau. De financiële eisen zijn gelijkaardig met deze van het Betaald Voetbal, maar de infrastructuur-eisen zijn veel minder. Zo is slechts 300 lux nodig, 1.500 plaatsen, waarvan 300 zitplaatsen en worden slechts 7 deeltijds betaald sportbeoefenaars gevraagd. Eisen waaraan Cappellen bijvoorbeeld allemaal voldoet. Verdere info over deze Eerste klasse amateurs:
1. één reeks van 16 clubs (de huidige derde klassers hadden er liever 18 gehad) zonder periodekampioenschappen.
2. de eerste 4 spelen een Play Off met 50% punten-regel. De winnaar van deze Play Off stijgt naar het Betaald Voetbal 1B (indien hij een licentie Betaald Voetbal heeft).
3. De laatste drie zakken naar de Tweede Amateurklasse.
4. De vierde laatste (13de uit het klassement) speelt een eindronde met drie clubs uit Tweede Amateurklasse, waarbij de winnaar van die eindronde stijgt naar of blijft in de Eerste Amateurklasse.

Onder de Eerste Amateurklasse zal er een splitsing komen tussen het Vlaamse en het Waalse voetbal, waarbij clubs uit Brussel mogen kiezen bij welke vleugel zij zich aansluiten. In deze tekst concentreren wij ons op de Vlaamse reeksen.

De Competitie van tweede klasse amateurs Vlaanderen bestaat uit twee reeksen van 16 clubs. In Wallonië is er slechts één reeks op dit niveau.
1. De twee kampioenen gaan rechtstreeks over naar de Eerste klasse Amateurs (op voorwaarde van het behalen van de vereiste licentie).
2. Acht clubs (de twee ploegen die tweede eindigden + de zes periodewinnaars) uit tweede klasse amateur spelen een eindronde. Twee clubs daarvan zullen samen met één ploeg uit Eerste Amateur en één Waalse club uit tweede amateur Wallonië strijden om het laatste ticket in Eerste Amateur.
3. De laatste twee clubs uit elke reeks dalen rechtstreeks naar Derde klasse Amateurs.
4. De nummers 14 kunnen ook nog dalen. Dit is afhankelijk van het aantal 'Vlaamse' degradanten uit de Eerste Amateur.

Ook de Competitie van derde klasse amateurs Vlaanderen bestaat uit twee reeksen van 16 clubs.
1. De twee kampioenen gaan rechtstreeks over naar de Tweede klasse Amateurs.
2. Acht clubs (de twee ploegen die tweede eindigden + de zes periodewinnaars) spelen een eindronde. Twee clubs hiervan stijgen zeker naar Tweede klasse amateur. Afhankelijk van het aantal 'Vlaamse' degradanten uit de Eerste Amateur kunnen er hier extra stijgers bijkomen.
3. De laatste drie clubs uit elke reeks dalen rechtstreeks naar het provinciale voetbal.
4. De nummers 13 kunnen ook nog dalen. Dit is afhankelijk van het aantal 'Vlaamse' degradanten uit de Eerste Amateur.

De Interprovinciale eindronde wordt ook hervormd om afgestemd te zijn op de nieuwe structuur. Kampioenen uit eerste provinciale komen in de Derde klasse amateurs terecht.


Alvast bedankt voor deze samenvatting Elco ! ( geen idee waar je ze vandaan haalt, maar wel het helderste dat ik omtrent deze materie de laatste weken kon lezen ;) )
We weten dus nu wat ons ( euh… eigenlijk eerder ons nageslacht in het beste geval) te wachten staat :
2. de eerste 4 spelen een Play Off met 50% punten-regel. De winnaar van deze Play Off stijgt naar het Betaald Voetbal 1B (indien hij een licentie Betaald Voetbal heeft).

We moeten dus eerst al die poef afbetalen..
We moeten daarna aan een stadion zien te geraken.
Daarna enkel nog een play off winnen.. :cool:
Wat mij zo ongelooflijk stoort aan gans dit verhaal is dat ik in 2012/13 dus echt geloofde dat de club zijn schuld aan het afbouwen was. Hoe dom en naïef een mens dus kan zijn he ! :hmm:
Om van te kotsen gewoon dat de personen die voor deze toestand verantwoordelijk zijn lekker mogen verder doen met ons blaasjes wijs te maken…
Nog gekker is het dat de meesten hier dat geen probleem lijken te vinden zolang ze maar hun matchkes kunnen zien.
Mij zien ze alvast niet meer in het PC stadion zolang De Roose en kliek de scepter zwaaien.
Geen zin om daar een beetje de hypocriet te gaan uithangen eerlijk gezegd.
Ik kom wel terug als er een echt project is met bekwame mensen.
All the best aan die gasten van de VZW om dit zo snel mogelijk te helpen bewerkstelligen !


07 Jun 2015, 23:07
Ancien

Lid geworden op: 15 Sep 2008, 19:44
Berichten: 4918
Bericht Re: Tweede klasse 2014-2015
Je moet al een eerste klasse stadion hebben en zeker giene poef om ook maar te dromen van hogerop, m.a.w. voor ons is het de boeken toe, we zullen moeten leven met 1ste, 2de of 3de amateurreeks. :(
Raar dat ze niets vermelden van de competitiehervorming op de officiële website.

_________________
Iendracht Oiljst "Mannen weten waarom"


08 Jun 2015, 8:17
Vaste Waarde
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 20:26
Berichten: 1260
Locatie: Aalst
Bericht Re: Tweede klasse 2014-2015
jammen schreef:
We spelen nog altijd in wit en zwart, we zijn niet gefusioneerd, we spelen nog (even) in ons eigen stadion, dus niets belet mij om volgend seizoen voor de ploeg van mijn hart te supporteren, ondanks dat predikaat van amateurvoetbal dat wij nu opgeplakt krijgen.
Iendracht till I die... :EA:


(y) :EA:

_________________
Oh oh oh Oilsjt! Oh oh oh oh Oilsjt!


08 Jun 2015, 8:50
nieuw in de eerste ploeg

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 22:53
Berichten: 539
Leeftijd: 41
WLM: malderlewinssi@yahoo.com
Bericht Re: Tweede klasse 2014-2015
Je kan dus kampioen worden in 1B en toch niet mogen stijgen omdat je geen periodetitel behaald hebt?! Wat een klucht is me dat.


08 Jun 2015, 9:25
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 11 Apr 2011, 16:19
Berichten: 1888
Bericht Re: Tweede klasse 2014-2015
ze nemen met dergelijke 'hervormingen' juist de grootste aantrekkingskracht van het voetbal weg, nl dat elk team altijd een kans maakt, zelfs tegen 'De Grote'.

de enige reden om voor zoiets te stemmen is egoïsme en protectionisme. heeft niets met 'vooruitgang' te maken...

_________________
may the FORCE be with you.


Laatst gewijzigd door Still standing ! op 08 Jun 2015, 10:48, 1 keer totaal gewijzigd.



08 Jun 2015, 9:52
forumlegende

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 22:35
Berichten: 2934
Bericht Re: Tweede klasse 2014-2015
Respect voor wie nog gaat kijken in die amateurreeksen. Ik zou dat eventueel ook nog doen, maar niet met deze mensen aan het bewind. Ik ben gedegouteerd van onze bestuursploeg, en van iedereen die de laatste 10 jaar deze ploeg mismeesterd heeft.
Uit deze malaise komen we nooit meer terug.
Dank u bestuur, dank u stad Aalst.


08 Jun 2015, 10:28
Freak
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 11:13
Berichten: 5023
Leeftijd: 40
Locatie: Lede
Bericht Re: Tweede klasse 2014-2015
Ik zie het ook liefst anders maar het blijft Eendracht Aalst dus zal ik blijven gaan, ook in 3de = amateurreeks.
Ze gaan wel iets aan hun abonnementsprijzen moeten doen of FDR kan ze volledig kussen.

_________________
22/04/2007 - 17/04/2011


08 Jun 2015, 12:22
Freak

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 20:13
Berichten: 5735
Bericht Re: Tweede klasse 2014-2015
Jaar in jaar uit spelen voor nougabollen.mooi vooruitzicht.


08 Jun 2015, 13:49
forumlegende
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18 Mei 2005, 19:41
Berichten: 2639
Leeftijd: 67
Locatie: Oilsjt
Bericht Re: Tweede klasse 2014-2015
Hugo schreef:
Je moet al een eerste klasse stadion hebben en zeker giene poef om ook maar te dromen van hogerop, m.a.w. voor ons is het de boeken toe, we zullen moeten leven met 1ste, 2de of 3de amateurreeks. :(
Raar dat ze niets vermelden van de competitiehervorming op de officiële website.


En dat is omdat de officiële site telkens achter hinkt t.o.v. onze forumleden, die wel de juiste info kunnen achterhalen. En aangezien Mr FDR de laatste 2 supportersvergaderingen gehamerd heeft op onze profclub in wording denk ik dat hij nu zijn overtollig maagzuur telkens moet inslikken wat enorm irritant is voor de andere organen!!!!!

_________________
Iendracht veroit en nie mier achteroit


08 Jun 2015, 14:25
Ancien

Lid geworden op: 10 Sep 2009, 18:37
Berichten: 4815
Locatie: oilsjt
Bericht Re: Tweede klasse 2014-2015
Verbechio schreef:
Ik zie het ook liefst anders maar het blijft Eendracht Aalst dus zal ik blijven gaan, ook in 3de = amateurreeks.
Ze gaan wel iets aan hun abonnementsprijzen moeten doen of FDR kan ze volledig kussen.


Vind ik toch ook, ik stel een compromis voor.
Net zoals vorig jaar de normale prijs van een abo (200€ naar 't schijnt) aanbieden aan een verminderd tarief (bv 160€) gedurende een bepaalde periode.
In mijn ogen toch een tegemoetkoming die het bestuur in overweging moet nemen.

_________________
oilsjt, goi alien...


08 Jun 2015, 19:04
nieuw in de eerste ploeg

Lid geworden op: 18 Feb 2010, 11:34
Berichten: 416
Bericht Re: Tweede klasse 2014-2015
jammen schreef:
Verbechio schreef:
Ik zie het ook liefst anders maar het blijft Eendracht Aalst dus zal ik blijven gaan, ook in 3de = amateurreeks.
Ze gaan wel iets aan hun abonnementsprijzen moeten doen of FDR kan ze volledig kussen.


Vind ik toch ook, ik stel een compromis voor.
Net zoals vorig jaar de normale prijs van een abo (200€ naar 't schijnt) aanbieden aan een verminderd tarief (bv 160€) gedurende een bepaalde periode.
In mijn ogen toch een tegemoetkoming die het bestuur in overweging moet nemen.

200€ voor amateurvoetbal terwijl je bijvoorbeeld in Kortrijk en Oostende voor 100€ een zitje voor een jaar hebt.Maar ja, hoe gaat FDR anders aan zijn centen geraken?


08 Jun 2015, 19:43
Junior

Lid geworden op: 18 Sep 2011, 16:37
Berichten: 265
Leeftijd: 52
Locatie: Aalst
Bericht Re: Tweede klasse 2014-2015
Als de hervorming er doorkomt, en die kans is nu wel heel groot. Dan blijven er nog steeds 2 mogelijkheden over.

1) Ofwel komt er op een of andere manier een wit konijn te voorschijn waardoor we komend seizoen en kampioen spelen, en alle schulden weg zijn, en we een nieuw stadion in het vooruitzicht hebben, en een ander waar we een paar jaar profvoetbal kunnen spelen -------> kans 0,00000000001 %

2) Anders hebben we hebben 4 jaar de tijd :

* Volgend jaar niet promoveren en niet bij de 8 zijn is een slot van 3 jaar erop om profclub te worden en te promoveren

* 4 jaar tijd om alle schulden weg te werken en zorgen dat we niet zakken naar 2de amateur daardoor.

* 4 jaar om de plooien glad te strijken met het stadsbestuur en een grond te zoeken en te starten met de bouw of renovatie van het stadion ( Het Denderbrol stadion zal tegen dan ook al lang niet meer voldoen voor profvoetbal). Is het niet in Aalst dan maar rand rond Aalst, daar zal Eendracht wel welkom zijn.


08 Jun 2015, 21:37
Ancien

Lid geworden op: 15 Sep 2008, 19:44
Berichten: 4918
Bericht Re: Tweede klasse 2014-2015
tigers schreef:
Als de hervorming er doorkomt, en die kans is nu wel heel groot. Dan blijven er nog steeds 2 mogelijkheden over.

1) Ofwel komt er op een of andere manier een wit konijn te voorschijn waardoor we komend seizoen en kampioen spelen, en alle schulden weg zijn, en we een nieuw stadion in het vooruitzicht hebben, en een ander waar we een paar jaar profvoetbal kunnen spelen -------> kans 0,00000000001 %

2) Anders hebben we hebben 4 jaar de tijd :

* Volgend jaar niet promoveren en niet bij de 8 zijn is een slot van 3 jaar erop om profclub te worden en te promoveren

* 4 jaar tijd om alle schulden weg te werken en zorgen dat we niet zakken naar 2de amateur daardoor.

* 4 jaar om de plooien glad te strijken met het stadsbestuur en een grond te zoeken en te starten met de bouw of renovatie van het stadion ( Het Denderbrol stadion zal tegen dan ook al lang niet meer voldoen voor profvoetbal). Is het niet in Aalst dan maar rand rond Aalst, daar zal Eendracht wel welkom zijn.


Het zal de mirakeloplossing nr 1 moeten worden , want al de rest is met het bestuur in zijn huidige vorm onmogelijk geworden, m.a.w. het is hier over en out wat dromen van hogerop betreft. :cry:
Het zal een 100 jarige viering in mineur zijn als 1st 2de of 3de amateurploeg. (n)

_________________
Iendracht Oiljst "Mannen weten waarom"


09 Jun 2015, 9:12
forumlegende
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18 Mei 2005, 19:41
Berichten: 2639
Leeftijd: 67
Locatie: Oilsjt
Bericht Re: Tweede klasse 2014-2015
Hugo schreef:
tigers schreef:
Als de hervorming er doorkomt, en die kans is nu wel heel groot. Dan blijven er nog steeds 2 mogelijkheden over.

1) Ofwel komt er op een of andere manier een wit konijn te voorschijn waardoor we komend seizoen en kampioen spelen, en alle schulden weg zijn, en we een nieuw stadion in het vooruitzicht hebben, en een ander waar we een paar jaar profvoetbal kunnen spelen -------> kans 0,00000000001 %

2) Anders hebben we hebben 4 jaar de tijd :

* Volgend jaar niet promoveren en niet bij de 8 zijn is een slot van 3 jaar erop om profclub te worden en te promoveren

* 4 jaar tijd om alle schulden weg te werken en zorgen dat we niet zakken naar 2de amateur daardoor.

* 4 jaar om de plooien glad te strijken met het stadsbestuur en een grond te zoeken en te starten met de bouw of renovatie van het stadion ( Het Denderbrol stadion zal tegen dan ook al lang niet meer voldoen voor profvoetbal). Is het niet in Aalst dan maar rand rond Aalst, daar zal Eendracht wel welkom zijn.


Het zal de mirakeloplossing nr 1 moeten worden , want al de rest is met het bestuur in zijn huidige vorm onmogelijk geworden, m.a.w. het is hier over en out wat dromen van hogerop betreft. :cry:
Het zal een 100 jarige viering in mineur zijn als 1st 2de of 3de amateurploeg. (n)


Dit is toch hetgene onze kabouter plop en zijn stadhuisbende wilden bereiken, iendracht een regionale uitstraling geven en géén nationale!!!!!

_________________
Iendracht veroit en nie mier achteroit


09 Jun 2015, 9:35
Iendracht.be - beheer
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 09 Jan 2006, 9:03
Berichten: 5505
Leeftijd: 47
Locatie: Lebbeke
Bericht Re: Tweede klasse 2014-2015
tigers schreef:
* 4 jaar tijd om alle schulden weg te werken en zorgen dat we niet zakken naar 2de amateur daardoor.


Ik denk dat de kans heel groot is dat we in 2de amateurklasse gaan spelen.

Ik ken de regels voor komend seizoen nog niet exact, maar is het niet zo dat enkel de eerste 3 uit derde A en derde B samen met de 10 afvallers uit tweede klasse de eerste amateurklasse gaan uitmaken? Als we niet in de eerste 3 eindigen, wordt het het volgende seizoen dus de tweede amateurklasse. Bovendien heb ik hier in dat stukje dat El Corredor hier geplaatst heeft, gezien dat je voor de 1ste amateurklasse ook een licentie zal moeten hebben (financiële voorwaarden, niet infrastructuur).


09 Jun 2015, 9:56
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 165 berichten ]  Ga naar pagina 1 7 8 9 10 11


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
webdesign aalst