WIJ BLIJVEN IN TWEEDE KLASSE - Pagina 13 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 209 berichten ]  Ga naar pagina 1 10 11 12 13 14
 WIJ BLIJVEN IN TWEEDE KLASSE 
Auteur Bericht
Iendracht.be - beheer
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 09 Jan 2006, 9:03
Berichten: 5505
Leeftijd: 47
Locatie: Lebbeke
Bericht Re: WIJ BLIJVEN IN TWEEDE KLASSE
Ik had het al gezegd toen bekend werd dat alles plots zo rap ging gaan, de bond zal hier en daar wel zijn invloed gebruikt hebben. Ze gaan zelfs niet in op het vonnis, spreken gewoon van onbevoegd.

Toch weer een klop. Net toen we ons neergelegd hadden bij een seizoen derde, kregen we de hoop dat we toch in tweede mochten en nu dit weer :stom:


31 Jul 2015, 15:38
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 22 Dec 2007, 19:41
Berichten: 1966
Bericht Re: WIJ BLIJVEN IN TWEEDE KLASSE
Wel straf eigenlijk. wij gaan naar de rechtbank omdat er stukken niet werden aanvaard, we krijgen een uitspraak dat het Bas partijdig is. KBVB gaat in beroep omdat ze vinden dat BAS niet partijdig is, krijgen gelijk omdat de vorige zaak niet dringend genoeg was.

Twee keer gerechterlijk correcte beslissingen, die eigenlijk niets te maken hebben met de grond van de zaak.


31 Jul 2015, 16:09
Ancien

Lid geworden op: 15 Sep 2008, 19:44
Berichten: 4918
Bericht Re: WIJ BLIJVEN IN TWEEDE KLASSE
Voor mij was het een complete verrassing dat we de eerste keer gelijk kregen, je kan er toch niet naast kijken dat we onze licentie niet kregen om allerlei zaken die niet in orde waren o.a. RSZ, het stadion en in allerijl nog achterstallige lonen aan spelers betalen enz..
Enfin, volgend seizoen onze coupon naar vierde en wat er dan gaat volgen...., triestig de rekening van jaren wanbeleid en een stadsbestuur die zit te wachten op ons dood om de gronden voor meer winstgevende doeleinden te kunnen gebruiken. :kots:
Miljaarde, 't is om nen degout van het voetbal te krijgen.

_________________
Iendracht Oiljst "Mannen weten waarom"


31 Jul 2015, 17:11
Junior

Lid geworden op: 05 Okt 2013, 18:34
Berichten: 186
Bericht Re: WIJ BLIJVEN IN TWEEDE KLASSE
Nie vergeten da we iedere week zingen iendracht till i die.... bij mij zijn het geen holle woorden! We moeten er het beste van maken. Der moet en der zal beterschap komen.... maar eerst moet de kelk tot de bodem leeg en geloof mij hij is belange nog nie leeg. Back to glory, ooit komt het uit.


31 Jul 2015, 18:30
Ancien

Lid geworden op: 10 Sep 2009, 18:37
Berichten: 4815
Locatie: oilsjt
Bericht Re: WIJ BLIJVEN IN TWEEDE KLASSE
Nosferatu schreef:
Nie vergeten da we iedere week zingen iendracht till i die.... bij mij zijn het geen holle woorden! We moeten er het beste van maken. Der moet en der zal beterschap komen.... maar eerst moet de kelk tot de bodem leeg en geloof mij hij is belange nog nie leeg. Back to glory, ooit komt het uit.


(y) +1

_________________
oilsjt, goi alien...


31 Jul 2015, 18:39
Vaste Waarde

Lid geworden op: 01 Jul 2009, 12:50
Berichten: 1350
Bericht Re: WIJ BLIJVEN IN TWEEDE KLASSE
jammen schreef:
Nosferatu schreef:
Nie vergeten da we iedere week zingen iendracht till i die.... bij mij zijn het geen holle woorden! We moeten er het beste van maken. Der moet en der zal beterschap komen.... maar eerst moet de kelk tot de bodem leeg en geloof mij hij is belange nog nie leeg. Back to glory, ooit komt het uit.


(y) +1

(y)


31 Jul 2015, 18:44
Vaste Waarde

Lid geworden op: 01 Jul 2009, 12:50
Berichten: 1350
Bericht Re: WIJ BLIJVEN IN TWEEDE KLASSE
iendrachter schreef:
Spijtig dat we terug naar 3de moeten maar er is zoals al dikwijls gezegd maar 1 schuldige hieraan en dat is ons onbekwaam bestuur, zelfkritiek kennen ze niet, tis altijd de fout van een ander.
Dat wordt leuk volgend seizoen in 2de amateurreeks(4de klasse),want met deze ploeg haal je dit seizoen nooit top 6, of er zouden nog enkele serieuze versterkingen bij moeten, maar daar hebben we het geld dan weer niet voor.
Aan al die supporters die afhaken, supporter ben je ook in slechte tijden, en die zijn er al veel geweest.
Maar ik bekijk het positief,dieper dan hoe het nu is kunnen we niet meer vallen en er zal ooit toch wel eens een oplossing moeten komen voor al onze problemen. :EA:

Ik ga volledig akkoord. Ik zou het niet beter kunnen zeggen. :EA:


31 Jul 2015, 20:19
Vaste Waarde

Lid geworden op: 31 Mei 2011, 21:58
Berichten: 1005
Bericht Re: WIJ BLIJVEN IN TWEEDE KLASSE
Timoilsjt schreef:
salvador schreef:
tympanum2 schreef:
Het was niet dringend??? :?

Alleen in België...
Maar de KBVB-mafia zal wel content zijn zeker...

Enfin, welkom in het amateurvoetbal. Trieste dag voor de club, de zoveelste de laatste jaren.
Een mens wordt er niet vrolijk van. En er kan nu wel her en der trouw gezang opstijgen van de supporters, wat respect verdient, maar de harde realiteit is dat we verloren zijn voor het voetbal in hogere regionen.

... en de even harde realiteit is, wat je ook denkt over deze uitspraak (en ik denk dat ze nergens op slaat maar ingegeven is door de wil om chaos te vermijden en geschreven is met de pen van de KBVB), dat we dit hoe dan ook in de eerste plaats zo goed als volledig aan onszelf te danken hebben over de voorbije jaren.
- een voortdurend wisselend bestuur,
- geen stevige structuur in de club die minstens semiprofessioneel is,
- geen stadion meer waarmee je aanvaardbar in tweede, laat staan in eerste klasse kan aantreden,
- niet geslaagd om een duurzame relatie op te bouwen met de opeenvolgende stadsbesturen.

En dan mogen veel andere dingen waar zijn (o.m. dat het stadsbestuur een bende... is en was die geen idee heeft van het belang van voetbal in het bijzonder en sport in het algemeen voor een stad als Aalst, dat de voetbalbond al even grote klungelaars zijn) maar in alle eerlijkheid moet je zeggen, met heel veel pijn in het hart: we krijgen wat we verdienen en we staan helaas nu op de plek waar we de facto thuis horen: bij de amateurs.
Hoe graag ik het ook anders had gezien en velen met mij, hoezeer we ook elders zouden kunnen horen en eventjes behoord hebben, hoe oneerlijk het ook is als je links en rechts vergelijkt...

Niks aan toe te voegen, klopt als een bus!


Inderdaad. Amen.


31 Jul 2015, 20:55
Junior
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05 Jul 2007, 18:26
Berichten: 242
Locatie: Olen
Bericht Re: WIJ BLIJVEN IN TWEEDE KLASSE
Inderdaad weer ne serieuze klop gekregen vandaag. Al 20 jaar iendracht supporter en van die 20 ist al 15 jaar met hoop op betere tijden. Na elk positief jaar, nadien weral ne mokerslag en terug naar af. En nu ist weer vanda, van bena profclub me een splinternieuw stadion naar amateurvoetbal in een haf afgebroke stadion. Bedankt aan al degene die het ECHT zover hebbe doen komen ( knoem geen namen omdak het ook ni weet wie hier ECHT verantwoordelijk voor is ) :fuck:
Blijkbaar is iendracht supporter zijn gewoon hopen op betere tijden. Kdoen da nu al zolang, dak nog ni direct van plan ben om da op te geven. Zoals ze zeggen, tot aan het gaatje of zoals in Aalst Back to glory!
Let's hope!!! :EA:

_________________
EENDRACHT AALST, VOOR ALTIJD IN MEN HART !!!


31 Jul 2015, 21:04
forumlegende

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 1:47
Berichten: 3414
Leeftijd: 42
Locatie: Temse
Website: http://www.eendracht-aalst.be
Bericht Re: WIJ BLIJVEN IN TWEEDE KLASSE
ongeacht de beslissing van vandaag blijf ik vandaag (evenhard als gisteren) hopen dat er zolang het nog kan toch wat verandert aan de organisatie eendracht aalst... zodat we inderdaad nu echt wel het diepste van het diepste dal hebben bereikt en we ooit weer mogen uitkijken naar beter. er moet een nieuwe frisse wind door de club waaien. en dat is na al wat er weeral is gebeurd schier onmogelijk als er op bestuurlijk vlak werkelijk niets verandert. enfin, soms kan je zo diep vallen dat het praktisch alleen maar beter kan worden. ik hoop uit de grond van mijn hart dat we nu echt op dat punt zijn. maar zolang de huidige ploeg denkt dat het vanzelf wel zal betergaan... NOT!

ik zal het niet laten om nog te komen kijken al is het meer uit nostalgie dan uit geloof op beter.

-het getalm over dat sfeervak
-de matige transferpolitiek.. ze pakken werkelijk iedereen aan die komt testen
- die uitgesproken (op nietd gestoelde) ambitie voor top zes in derde
-nul verandering op bestuurlijk vlak


neen... ik zie geen positieve tekenen


31 Jul 2015, 21:40
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20 Mei 2005, 18:11
Berichten: 1857
Leeftijd: 69
Locatie: Aalst
Bericht Re: WIJ BLIJVEN IN TWEEDE KLASSE
Uiteraard was het beter geweest om in 2de te kunnen starten, al was het maar voor de inkomsten uit de toppers in tweede, met grote inzet (van de andere supporters) voor de top 8.
Nu ligt het anders, en starten we in derde..... Tenzij de procedure "ten gronde" zou aantonen dat er belangenverminging was met De Keersmaker, en het vonnis van de kortgedingrechter wordt her-bevestigd.
In dit geval wordt het alsnog toch 2de klasse; maar pas, na verloop van de procedure-ten -gronde...
Maar wat gebeurt er dan met de reeds gespeelde wedstrijden in derde, en de niet-gespeelde in 2de ?

Bovendien is tegen dit vonnis ten gronde,.... is ook nog door KBVB opnieuw mogelijkheid van beroep....!
Als clubbestuur zou ik mij niet neerleggen bij de dictatuur van KBVB, want we hebben reeds een (niet-geldig, maar wel degelijk geargumenteerd vonnis van belangenvermenging.
Als EA gelijk haalt ligt de weg open tot een serieuze schadeclaim, die de club kan gebruiken!
Ik zou het KBVB deze keer niet gemakkeljk maken , en hun in hun broek laten sch....

_________________
BACK TO GLORY! 1994-1995
Once it will come!
Pattie


31 Jul 2015, 22:47
onderstaande foto te bekijken op eigen risico
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27 Apr 2006, 14:28
Berichten: 8614
Leeftijd: 56
Locatie: Wetteren
Website: https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs
Bericht Re: WIJ BLIJVEN IN TWEEDE KLASSE
Artikel gevonden op internet voor alle duidelijkheid :)

Tweedracht Aalst: het verhaal van de pot en de ketel

Laat ons beginnen bij het begin. Ja, Eendracht Aalst is een mooie club. En ja, Eendracht Aalst heeft een prachtige schare van trouwe fans die hun ploeg op schitterende wijze door moeilijke momenten sleurt. Toch geeft dat geen carte blanche om geldende regels aan de laars te lappen. De sympathieke Oost-Vlamingen dienden in eerste instantie zelfs geen dossier in voor het komende seizoen.

Het is een publiek geheim in voetbalmiddens dat de ambitieuze (?) tweedeklasser twijfelende spelers weet te overtuigen met een vergoeding waar andere tweede klasse clubs bewust voor passen. Dat Eendracht Aalst tijdens de licentiecontrole onder andere tekort schiet in het voorleggen van betalingsbewijzen, doet dan ook vermoeden dat de club vaak iets verder springt dan wat gezond voor ze is.

GEBUISD IN TWEEDE ZIT
Nu, een weigering van een licentie hoeft natuurlijk niet het einde van de wereld te betekenen. Net zoals heel wat andere clubs heeft ook Eendracht Aalst - terecht - de mogelijkheid om, als soort van 'herexamen', te herkansen voor het BAS. In het geval van Aalst vermeldt dat verslag onder andere: Als dusdanig is niet voldaan aan artikel 407, 1. 4° wat betreft het voorleggen van het bewijs niet in gebreke te blijven bij de betaling van de lonen aan spelers, trainers en alle personeel.

Objectieve criteria dus, die stellen dat de club niet thuishoort in tweede klasse.

Zelfs in tweede zit slaagde de tweedeklasser er niet in om de gevraagde documenten voor te leggen. Logischerwijs resulteert dat in een bevestiging van de uitspraak van de licentiecommissie van de KBVB: Eendracht Aalst krijgt geen licentie betaald voetbal en degradeert dus naar derde klasse. Hoe spijtig dat ook moge zijn voor de sympathieke fans van de club. Regels zijn er namelijk voor iedereen, ook voor Eendracht Aalst.

'GRONDIGE ANALYSE DOOR EXPERTS'
Ondanks het feit dat spelregels door alle clubs gekend én duidelijk zijn, ziet de club zich tòch genoodzaakt om bovenstaande beslissing aan te vechten voor de burgerrechtbank. Dat na een 'grondige analyse door externe experts', klinkt het op de website van de club. Op 9 juni bevestigde clubadvocaat Tom Vanraes dat de club een procedure had ingeleid om alsnog een licentie te bekomen.

Het was op dat moment nog gissen naar de argumentering waaruit zou moeten blijken dat Eendracht Aalst wél recht heeft op die licentie. Want uit het licentieverslag van de KBVB en de uitspraak van het BAS bleek de club ook op andere vlakken niet te voldoen aan de vereisten.

Tot op 15 juli plots het nieuws bekend geraakt dat Eendracht Aalst toch een licentie krijgt voor tweede klasse. De rechtbank van Dendermonde oordeelde namelijk dat de vermeende betrokkenheid van François De Keersmaecker de onafhankelijkheid en onpartijdigheid in het gedrang bracht.

PENNINGMEESTER EN ONDERVOORZITTER
Oké, we zijn zelf ook niet altijd fan van de fratsen van de voorzitter van de KBVB, maar 'Ciske' is niet meer dan penningmeester van het BAS. En dus op geen enkele manier betrokken bij de uitspraak over Eendracht Aalst.

Straf dat de club dit zélf wel een valabel argument vindt. Want wat blijkt? Ene Guido De Croock is ondervoorzitter van de 'arbiters' van het BAS. Diezelfde De Croock is ook voorzitter van de rechtbank van koophandel in… Dendermonde.

Als volgens Aalst een penningmeester van de eigenlijke 'arbiters' al dicht van het arbitragehof staat, hoe dicht staat de ondervoorzitter van de 'arbiters' er dan niet bij?

Voor wie niet goed zou weten wat De Croock in de voetbalwereld betekent toch even dit: de ondervoorzitter van de 'arbiters' van het BAS komt elke maand naar de vergadering van de Nationale Liga als afgevaardigde van… Eendracht Aalst.

Dat diezelfde club nu de objectiviteit van de penningmeester van het BAS in twijfel trekt, terwijl De Croock ondervoorzitter van het BAS is op z'n minst merkwaardig. Meer nog: in een ver verleden was Guido De Croock zelfs bestuurslid van Eendracht Aalst.

NON-ARGUMENT OF GEZOND VERSTAND?
Wij willen niet insinueren dat De Croock iets te maken heeft met de plotse ommezwaai in het dossier van Eendracht Aalst. Wel vinden we het opvallend dat een non-argument (het in twijfel trekken van de onafhankelijkheid van een bepaalde instantie) de bovenhand haalt van een portie gezond boerenverstand. Hoe kan je nu iemands integriteit in twijfel trekken als een ex-voorzitter én huidig afgevaardigde van de club ondervoorzitter is van de 'arbiters' in diezelfde instantie?

De wegen van het Belgische voetbal zijn ondoorgrondelijk… Dat is - voor de zoveelste keer - nog maar eens gebleken.

_________________
https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs
Member of the President’s Club.


01 Aug 2015, 7:30
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20 Mei 2005, 18:11
Berichten: 1857
Leeftijd: 69
Locatie: Aalst
Bericht Re: WIJ BLIJVEN IN TWEEDE KLASSE
Mooie en realistische uiteenzetting, al is deze visie in het nadeel van EA;
Toch is het zo dat in een rechtsconflict, elke partij het max voordeel probeert te halen uit het geding. Dat is zo voor KBVB en ook voor EA.
Als supporter moeten wij ons toch zoveel mogelijk scharen achter het clubbestuur, ook al hebben ze in het verleden zware beheersfouten begaan. Wij willen toch allemaal de maximum kansen benutten voor het voortbestaan van onze club. En niet afgaan naar 3de of 4de klasse om vervolgens definitief van het voetbaltoneel te verdwijnen...

_________________
BACK TO GLORY! 1994-1995
Once it will come!
Pattie


01 Aug 2015, 10:21
Ancien

Lid geworden op: 10 Sep 2009, 18:37
Berichten: 4815
Locatie: oilsjt
Bericht Re: WIJ BLIJVEN IN TWEEDE KLASSE
pattaboem schreef:
Mooie en realistische uiteenzetting, al is deze visie in het nadeel van EA;
Toch is het zo dat in een rechtsconflict, elke partij het max voordeel probeert te halen uit het geding. Dat is zo voor KBVB en ook voor EA.
Als supporter moeten wij ons toch zoveel mogelijk scharen achter het clubbestuur, ook al hebben ze in het verleden zware beheersfouten begaan. Wij willen toch allemaal de maximum kansen benutten voor het voortbestaan van onze club. En niet afgaan naar 3de of 4de klasse om vervolgens definitief van het voetbaltoneel te verdwijnen...


Niet akkoord, als supporter schaar ik mij achter de club en de ploeg Eendracht Aalst, niet achter het clubbestuur.
Zij zijn grotendeels verantwoordelijk voor de huidige situatie. Moest er een bekwaam bestuur zijn dan zou de relatie met stadsbestuur, sponsors, leveranciers en last but not least, supporters, veel gezonder zijn.

_________________
oilsjt, goi alien...


01 Aug 2015, 11:25
Freak

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 20:13
Berichten: 5735
Bericht Re: WIJ BLIJVEN IN TWEEDE KLASSE
jammen schreef:
pattaboem schreef:
Mooie en realistische uiteenzetting, al is deze visie in het nadeel van EA;
Toch is het zo dat in een rechtsconflict, elke partij het max voordeel probeert te halen uit het geding. Dat is zo voor KBVB en ook voor EA.
Als supporter moeten wij ons toch zoveel mogelijk scharen achter het clubbestuur, ook al hebben ze in het verleden zware beheersfouten begaan. Wij willen toch allemaal de maximum kansen benutten voor het voortbestaan van onze club. En niet afgaan naar 3de of 4de klasse om vervolgens definitief van het voetbaltoneel te verdwijnen...


Niet akkoord, als supporter schaar ik mij achter de club en de ploeg Eendracht Aalst, niet achter het clubbestuur.
Zij zijn grotendeels verantwoordelijk voor de huidige situatie. Moest er een bekwaam bestuur zijn dan zou de relatie met stadsbestuur, sponsors, leveranciers en last but not least, supporters, veel gezonder zijn.



maar ik zie niemand anders .er is al veel over geschreven hier,maar toch staat er niemand op om over te nemen.


01 Aug 2015, 11:33
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 209 berichten ]  Ga naar pagina 1 10 11 12 13 14


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 49 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
webdesign aalst