Eendrachtsupporters verzetten zich tegen racisme - Pagina 4 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 70 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 5
 Eendrachtsupporters verzetten zich tegen racisme 
Auteur Bericht
Ancien

Lid geworden op: 15 Sep 2008, 19:44
Berichten: 4918
Bericht Re: Eendrachtsupporters verzetten zich tegen racisme
Vandaag mogen we onze prijs gaan afhalen, hopelijk nemen ze ons niet als voorbeeld van hoe ze het in de toekomst gaan aanpakken . :hmm:

_________________
Iendracht Oiljst "Mannen weten waarom"


24 Feb 2016, 10:14
Freak

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 20:13
Berichten: 5735
Bericht Re: Eendrachtsupporters verzetten zich tegen racisme
om welk uur komt dat voor?


24 Feb 2016, 10:32
forumlegende

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 22:35
Berichten: 2934
Bericht Re: Eendrachtsupporters verzetten zich tegen racisme
http://www.hln.be/hln/nl/9091/Time-out/ ... fans.dhtml

Zou er iets van dat gescheld in het scheidsrechterlijk rapport staan??


24 Feb 2016, 14:36
forumlegende
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 09 Aug 2006, 16:09
Berichten: 2564
Leeftijd: 42
Bericht Re: Eendrachtsupporters verzetten zich tegen racisme
waly 2 schreef:
om welk uur komt dat voor?

Volgens Sportleven om 16 uur 10.


24 Feb 2016, 17:08
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20 Mei 2005, 18:11
Berichten: 1857
Leeftijd: 69
Locatie: Aalst
Bericht Re: Eendrachtsupporters verzetten zich tegen racisme
tympanum2 schreef:
Mja, ik vind het toch een heel dunne lijn hoor. Wat mag wel en niet?
Zo ben je na verloop van tijd alleen nog maar bezig met het opstellen van regels. Iets waar ze vooral in Vlaanderen niet genoeg van kunnen krijgen. De regulitis is echt een kwaal.
En dan krijg je dingen zoals vandaag in HLN : een buur die klacht indient tegen een voetbalclub omdat de supporters te luid juichen bij een doelpunt...

---
Het is inderdaad zeer moeilijk tot zelfs onmogelijk om over alles en nog wat, regeltjes te gaan formuleren van wat mag en niet mag ; en wat ethisch verantwoord is; ... en wat niet?
Hier zou ik zeggen, geldt eenvoudig : "het gezond verstand".
Mij zal je persoonlijk nooit overtuigen om mee te zingen "a moeder is een hoer" of "jeanet" of "oeh-oeh-oeh" of "Allah is een hoer" ....of andere onzinnige dingen.
Maar ja, er bestaat ook zoiets als "kuddegeest" en "domheid, en niet nadenken over wat men (gezamenlijk) uitbraakt". Het is 'oh' toch zo eenvoudig om opgestarte gezangen; ook nog eens meer kracht te geven, en fors mee te zingen....
Iedere supporter is een vrij mens; en doet uiteindelijk wat hij zelf noodzakelijk vindt...
Het effectief nut ervan , of de eventuele gevolgen; moet hij zelf maar inschatten!..
....Maar liefst toch geen zaken die de club (ernstig) benadelen in de breedste zin van het woord:
zowel qua naam, qua reputatie als qua financiele weerslag ....

_________________
BACK TO GLORY! 1994-1995
Once it will come!
Pattie


24 Feb 2016, 17:52
nieuw in de eerste ploeg

Lid geworden op: 03 Sep 2005, 12:41
Berichten: 419
Bericht Re: Eendrachtsupporters verzetten zich tegen racisme
pattaboem schreef:
Persoonlijk vind ik dat spreekkoren en gezangen moeten kunnen. Maar ze moeten wel iets zinnigs met voetbal te maken hebben. Zoniet vind ik dat eigenlijk een beetje dommigheid uitstralend
Racisme is helemaal uit den boze, is terecht strafbaar Bovendien kan je er eigen spelers tegelijk ook mee treffen.
Loze persoonlijke beledigingen naar spelers van de tegenstrever, die te maken hebben met zijn persoonlijke integriteit horen ook niet thuis op een voetbalveld. ("a moeder is een hoer" "jeanet", ed). Dit raakt het diepste van een mens, terwijl die uitlating volslagen onzinnig is, en niks te maken heeft met voetbal.
Godsdienstbelediging, is inderdaad geen racisme, noch belediging van persoon. Maar kan een diepgelovige speler niet treffen. Of zo'n koorgezang z'n effect heeft is zeker twijfelachtig. Een diépgelovige denkt daar anders over, en gelooft rotsvast dat Allah, de ongelovigen zeker zal straffen.... "So-what-with-this-shit?" Zeker niét démotiverend voor de speler. Een volledig zinloze actie van de supporters dus!
Anders is het; als zaken uit het verleden al zijn bewezen geweest. Het zingen van "Yé; Yé, Yé" naar een speler die betrokken is geweest in de zaak "Yé"; laat die speler aanvoelen, dat het ganse stadion daarvan weet. En daar kan een speler zich heel slecht bij voelen. Zoiets moet dus zéker wél kunnen.
Speekkoren en gezangen moeten iets ZINNIGS brengen, en een ploeg in zijn geheel oppeppen of een tegenstander in zijn geheel demotiveren: "vierde klasser" of "dit is een oefenmatch" of "fusieclub" ...bijvoorbeeld
Weg met individueel gerichte kwetsende ONZINNIGHEID in spreekkoren!
Dit illustreert alleen... eigen domheid.

aalst-bornem 0-5


24 Feb 2016, 19:36
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 30 Okt 2005, 22:58
Berichten: 1596
Leeftijd: 48
Locatie: aalst
Bericht Re: Eendrachtsupporters verzetten zich tegen racisme
Het Sportcomité van de Koninklijke Belgische Voetbalbond heeft zopas beslist dat de wedstrijd Eendracht Aalst - KSV Bornem van 5 februari wordt omgezet in een 0-5-forfaituitslag. De wedstrijd werd drie minuten voor tijd, bij een 2-4 tussenstand, gestaakt omwille van racistische spreekkoren van een groepje passanten bij de carnavalsmatch aan het adres van de grensrechter.

Onze club krijgt tevens een voorwaardelijke straf van een wedstrijd achter gesloten deuren. Als er zich binnen het jaar gelijkaardige feiten voordoen wordt de straf effectief. Er is ook een boete van 2.500 euro waarvan de helft met uitstel.

Het clubbestuur is ervan overtuigd dat de vaste Eendracht-supporters niet meedoen aan dergelijk wangedrag en roept iedereen, die naar onze wedstrijden komt, op om dit in de toekomst te vermijden. Racisme wordt niet getolereerd binnen SC Eendracht Aalst. Laten we onze ploeg met z'n allen op een positieve manier naar de eindronde loodsen.


24 Feb 2016, 19:36
Vaste Waarde

Lid geworden op: 08 Jan 2014, 16:14
Berichten: 841
Locatie: mejlert
Bericht Re: Eendrachtsupporters verzetten zich tegen racisme
denk dat er nu vooral eens moet bekeken worden wat de stewards en/of politie in zo'n geval kunnen doen. heb het dan vooral over met vanalles gooien.

Want over dingen zingen dat gaat zeer moeilijk zijn (zoals hier al eerder aangegeven) om te bepalen wat kan/wat niet.


25 Feb 2016, 10:14
Freak

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 20:13
Berichten: 5735
Bericht Re: Eendrachtsupporters verzetten zich tegen racisme
En die mannen identificeren en stadionverbod opleggen.


25 Feb 2016, 11:00
forumlegende

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 22:35
Berichten: 2934
Bericht Re: Eendrachtsupporters verzetten zich tegen racisme
We komen er nog goed van af, alhoewel ik nog altijd van mening ben dat die match nooit mocht stilgelegd worden.


25 Feb 2016, 11:09
Vaste Waarde

Lid geworden op: 16 Mei 2014, 22:51
Berichten: 1375
Bericht Re: Eendrachtsupporters verzetten zich tegen racisme
kheiremans schreef:
denk dat er nu vooral eens moet bekeken worden wat de stewards en/of politie in zo'n geval kunnen doen. heb het dan vooral over met vanalles gooien.

Want over dingen zingen dat gaat zeer moeilijk zijn (zoals hier al eerder aangegeven) om te bepalen wat kan/wat niet.


Het kan toch niet moeilijk zijn:
1) Met dingen gooien is absoluut verboden;
2) Racistische gezangen of geluiden (dus alles wat verwijst naar iemands ras, huidskleur of afkomst) zijn verboden;
3) Beledigingen van een godsdienst zijn volgens de wet in België NIET strafbaar: je mag ongestraft "vuile mohammedaan" of "islamieten parasieten" of "katholieke hypocriet" (tsjeef, dus :D ) roepen, maar NIET "vuile Marokkaan" of "Arabieren zijn vampieren" of "bruine aap" :lol:


Laatst gewijzigd door filip.dhose op 25 Feb 2016, 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.



25 Feb 2016, 13:07
Vaste Waarde

Lid geworden op: 16 Mei 2014, 22:51
Berichten: 1375
Bericht Re: Eendrachtsupporters verzetten zich tegen racisme
tympanum2 schreef:
We komen er nog goed van af, alhoewel ik nog altijd van mening ben dat die match nooit mocht stilgelegd worden.


De match moest ALTIJD stilgelegd worden, maar ik denk dat hij stilgelegd werd om de verkeerde reden: nu heeft iedereen de mond vol van dat racisme. Maar hij had moeten stilgelegd worden omwille van het feit dat de lijnrechter voorwerpen naar zijn hoofd kreeg geslingerd. Had ik daar gestaan, ik had hem ook stilgelegd.


Laatst gewijzigd door filip.dhose op 25 Feb 2016, 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.



25 Feb 2016, 13:17
Knaap
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22 Mei 2015, 10:06
Berichten: 95
Bericht Re: Eendrachtsupporters verzetten zich tegen racisme
filip.dhose schreef:
kheiremans schreef:
denk dat er nu vooral eens moet bekeken worden wat de stewards en/of politie in zo'n geval kunnen doen. heb het dan vooral over met vanalles gooien.

Want over dingen zingen dat gaat zeer moeilijk zijn (zoals hier al eerder aangegeven) om te bepalen wat kan/wat niet.


Het kan toch niet moeilijk zijn:
1) Met dingen gooien is absoluut verboden;
2) Racistische gezangen of geluiden (dus alles wat verwijst naar iemands ras, huidskleur of afkomst) zijn verboden;
3) Beledigingen van een godsdienst zijn volgens de wet in België NIET strafbaar: je mag ongestraft "vuile mohammedaan" of "islamieten parasieten" of "katholieke hypocriet" (tsjeef, dus :D ) roepen, maar NIET "vuile Marrokaan" of "Arabieren zijn vampieren" of "bruine aap" :lol:


Filip, dat is al de tweede keer dat ge dat hier post hee:

Als de verwijten uit puntje 3 naar elke vreemdeling zijn hoofd wordt gegooid, ongeacht men weet of die vreemdeling gelovig is of niet, goed van wil of slecht van wil, dan is dit wel racistisch.
Uitspraken over IS doen en over de islam is inderdaad blasfemie en geen racisme, maar als je alle vreemdelingen over dezelfde kam scheert als IS, dan is dit wel racisme.
Als iemand nen allochtone lijnrechter begint te uit maken voor alles wat slecht is aan de islam en de IS, dan moet ge ni afkomen met uwe zever over blasfemie: dan wordt diene mens gewoon uitgemaakt omdat het ne vreemdeling is, zonder dat iemand weet of dat hij een islamiet is, en dan nog...

Met zo een posts geeft ge niet echt een goed signaal mijn gedacht !
En dan nog binnen deze topic. Bij den eerste post kon ik nog zwijgen, maar wanneer ge het persee nog is moest posten met hoofdletters voor de "NIET", dan is't er over.

_________________
"Winnaar Pronostiek 2015-2016"


25 Feb 2016, 15:05
Ancien

Lid geworden op: 10 Sep 2009, 18:37
Berichten: 4815
Locatie: oilsjt
Bericht Re: Eendrachtsupporters verzetten zich tegen racisme
tympanum2 schreef:
We komen er nog goed van af, alhoewel ik nog altijd van mening ben dat die match nooit mocht stilgelegd worden.


Tja, en ik ben dan weer van mening bij het feit dat de voetbalbond nooit een allochtone lijnrechter had mogen opstellen voor een dergelijke match. Er wordt wat meer volk verwacht (gelegenheidssupporters) en er wordt ook meer gedronken, pak daarbij het feit dat we op korte tijd van 2-0 naar 2-4 gaan en het hek is helemaal van de dam. Ik kan mij ook niet van de gedachte ontdoen dat de KBVB dit opzettelijk gedaan heeft. Voorts keur ik het gedrag van die "supporter(s)" natuurlijk nooit goed.

_________________
oilsjt, goi alien...


25 Feb 2016, 16:27
Vaste Waarde

Lid geworden op: 16 Mei 2014, 22:51
Berichten: 1375
Bericht Re: Eendrachtsupporters verzetten zich tegen racisme
Eendracht2020 schreef:
filip.dhose schreef:
kheiremans schreef:
denk dat er nu vooral eens moet bekeken worden wat de stewards en/of politie in zo'n geval kunnen doen. heb het dan vooral over met vanalles gooien.

Want over dingen zingen dat gaat zeer moeilijk zijn (zoals hier al eerder aangegeven) om te bepalen wat kan/wat niet.


Het kan toch niet moeilijk zijn:
1) Met dingen gooien is absoluut verboden;
2) Racistische gezangen of geluiden (dus alles wat verwijst naar iemands ras, huidskleur of afkomst) zijn verboden;
3) Beledigingen van een godsdienst zijn volgens de wet in België NIET strafbaar: je mag ongestraft "vuile mohammedaan" of "islamieten parasieten" of "katholieke hypocriet" (tsjeef, dus :D ) roepen, maar NIET "vuile Marrokaan" of "Arabieren zijn vampieren" of "bruine aap" :lol:



Filip, dat is al de tweede keer dat ge dat hier post hee:

Als de verwijten uit puntje 3 naar elke vreemdeling zijn hoofd wordt gegooid, ongeacht men weet of die vreemdeling gelovig is of niet, goed van wil of slecht van wil, dan is dit wel racistisch.
Uitspraken over IS doen en over de islam is inderdaad blasfemie en geen racisme, maar als je alle vreemdelingen over dezelfde kam scheert als IS, dan is dit wel racisme.
Als iemand nen allochtone lijnrechter begint te uit maken voor alles wat slecht is aan de islam en de IS, dan moet ge ni afkomen met uwe zever over blasfemie: dan wordt diene mens gewoon uitgemaakt omdat het ne vreemdeling is, zonder dat iemand weet of dat hij een islamiet is, en dan nog...

Met zo een posts geeft ge niet echt een goed signaal mijn gedacht !
En dan nog binnen deze topic. Bij den eerste post kon ik nog zwijgen, maar wanneer ge het persee nog is moest posten met hoofdletters voor de "NIET", dan is't er over.


Tja, op dat vlak zal ik dan vrij radicaal zijn, zeker? Ik ben totaal gekant tegen elke vorm van racisme, maar ik vind dat die term zeer vaak, door mensen van een bepaalde ideologische strekking en door sommige media, totaal willekeurig en verkeerd gebruikt wordt. Want ik ben een even totale voorstander van het recht om (ALLE) godsdiensten en religies te bekritiseren en te beschimpen, en dus ook de aanhangers en eredienstbedienaars van die religies (Je suis Charlie, tu te souviens?). Elke vorm van kritiek op de islam wordt tegenwoordig bijna automatisch gelijkgesteld aan racisme, wat het dus helemaal NIET :D is! Als een buitenlander mij (als cultuurchristen) uitmaakt voor pedofiel of kinderverkrachter omwille van de strapatsen van Vangheluwe, dan is dat vanzelfsprekend geen racisme. Het kan in sommige gevallen wel laster en eerroof zijn, maar dat is een totaal andere discussie.


25 Feb 2016, 16:55
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 70 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 5


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 76 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
webdesign aalst