Eendrachtsupporters verzetten zich tegen racisme - Pagina 5 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 70 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 5
 Eendrachtsupporters verzetten zich tegen racisme 
Auteur Bericht
nieuw in de eerste ploeg

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 22:53
Berichten: 539
Leeftijd: 41
WLM: malderlewinssi@yahoo.com
Bericht Re: Eendrachtsupporters verzetten zich tegen racisme
Manneken toch, gij zoudt ne slechten advocaat zijn. Het is geen racisme, ik beledig alleen een geloof. Elke rechter zal daar eens goed mee lachen.


25 Feb 2016, 17:20
Knaap
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22 Mei 2015, 10:06
Berichten: 95
Bericht Re: Eendrachtsupporters verzetten zich tegen racisme
filip.dhose schreef:
Eendracht2020 schreef:
filip.dhose schreef:

Het kan toch niet moeilijk zijn:
1) Met dingen gooien is absoluut verboden;
2) Racistische gezangen of geluiden (dus alles wat verwijst naar iemands ras, huidskleur of afkomst) zijn verboden;
3) Beledigingen van een godsdienst zijn volgens de wet in België NIET strafbaar: je mag ongestraft "vuile mohammedaan" of "islamieten parasieten" of "katholieke hypocriet" (tsjeef, dus :D ) roepen, maar NIET "vuile Marrokaan" of "Arabieren zijn vampieren" of "bruine aap" :lol:



Filip, dat is al de tweede keer dat ge dat hier post hee:

Als de verwijten uit puntje 3 naar elke vreemdeling zijn hoofd wordt gegooid, ongeacht men weet of die vreemdeling gelovig is of niet, goed van wil of slecht van wil, dan is dit wel racistisch.
Uitspraken over IS doen en over de islam is inderdaad blasfemie en geen racisme, maar als je alle vreemdelingen over dezelfde kam scheert als IS, dan is dit wel racisme.
Als iemand nen allochtone lijnrechter begint te uit maken voor alles wat slecht is aan de islam en de IS, dan moet ge ni afkomen met uwe zever over blasfemie: dan wordt diene mens gewoon uitgemaakt omdat het ne vreemdeling is, zonder dat iemand weet of dat hij een islamiet is, en dan nog...

Met zo een posts geeft ge niet echt een goed signaal mijn gedacht !
En dan nog binnen deze topic. Bij den eerste post kon ik nog zwijgen, maar wanneer ge het persee nog is moest posten met hoofdletters voor de "NIET", dan is't er over.


Tja, op dat vlak zal ik dan vrij radicaal zijn, zeker? Ik ben totaal gekant tegen elke vorm van racisme, maar ik vind dat die term zeer vaak, door mensen van een bepaalde ideologische strekking en door sommige media, totaal willekeurig en verkeerd gebruikt wordt. Want ik ben een even totale voorstander van het recht om (ALLE) godsdiensten en religies te bekritiseren en te beschimpen, en dus ook de aanhangers en eredienstbedienaars van die religies (Je suis Charlie, tu te souviens?). Elke vorm van kritiek op de islam wordt tegenwoordig bijna automatisch gelijkgesteld aan racisme, wat het dus helemaal NIET :D is! Als een buitenlander mij (als cultuurchristen) uitmaakt voor pedofiel of kinderverkrachter omwille van de strapatsen van Vangheluwe, dan is dat vanzelfsprekend geen racisme. Het kan in sommige gevallen wel laster en eerroof zijn, maar dat is een totaal andere discussie.


Ge hebt volkomen gelijk dat de term racisme het meest verkrachtte woord is in de media en politiek.
Maar ge weet ook dat als iemand naast het plein "vuile mohammedaan" of "islamieten parasieten" roept, dat hij niet aan een theologisch debat begonnen is, maar dat hij de man in kwestie wil afrekenen op zijn afkomst. Onderschat niet hoeveel mensen dit forum lezen, en jou als verslaggever en zeer aanwezig figuur op het forum toch een indruk maakt op meer beinvloedbare mensen. En bovenstaande inspiratie is dan niet op zijn plaats vind ik. Uw uitleg van hierboven is redelijk, maar een rechtzetting voor uw punt nummer 3 zou nog redelijker zijn !

_________________
"Winnaar Pronostiek 2015-2016"


25 Feb 2016, 17:26
Vaste Waarde

Lid geworden op: 16 Mei 2014, 22:51
Berichten: 1373
Bericht Re: Eendrachtsupporters verzetten zich tegen racisme
Eendracht2020 schreef:
filip.dhose schreef:
Eendracht2020 schreef:


Filip, dat is al de tweede keer dat ge dat hier post hee:

Als de verwijten uit puntje 3 naar elke vreemdeling zijn hoofd wordt gegooid, ongeacht men weet of die vreemdeling gelovig is of niet, goed van wil of slecht van wil, dan is dit wel racistisch.
Uitspraken over IS doen en over de islam is inderdaad blasfemie en geen racisme, maar als je alle vreemdelingen over dezelfde kam scheert als IS, dan is dit wel racisme.
Als iemand nen allochtone lijnrechter begint te uit maken voor alles wat slecht is aan de islam en de IS, dan moet ge ni afkomen met uwe zever over blasfemie: dan wordt diene mens gewoon uitgemaakt omdat het ne vreemdeling is, zonder dat iemand weet of dat hij een islamiet is, en dan nog...

Met zo een posts geeft ge niet echt een goed signaal mijn gedacht !
En dan nog binnen deze topic. Bij den eerste post kon ik nog zwijgen, maar wanneer ge het persee nog is moest posten met hoofdletters voor de "NIET", dan is't er over.


Tja, op dat vlak zal ik dan vrij radicaal zijn, zeker? Ik ben totaal gekant tegen elke vorm van racisme, maar ik vind dat die term zeer vaak, door mensen van een bepaalde ideologische strekking en door sommige media, totaal willekeurig en verkeerd gebruikt wordt. Want ik ben een even totale voorstander van het recht om (ALLE) godsdiensten en religies te bekritiseren en te beschimpen, en dus ook de aanhangers en eredienstbedienaars van die religies (Je suis Charlie, tu te souviens?). Elke vorm van kritiek op de islam wordt tegenwoordig bijna automatisch gelijkgesteld aan racisme, wat het dus helemaal NIET :D is! Als een buitenlander mij (als cultuurchristen) uitmaakt voor pedofiel of kinderverkrachter omwille van de strapatsen van Vangheluwe, dan is dat vanzelfsprekend geen racisme. Het kan in sommige gevallen wel laster en eerroof zijn, maar dat is een totaal andere discussie.


Ge hebt volkomen gelijk dat de term racisme het meest verkrachtte woord is in de media en politiek.
Maar ge weet ook dat als iemand naast het plein "vuile mohammedaan" of "islamieten parasieten" roept, dat hij niet aan een theologisch debat begonnen is, maar dat hij de man in kwestie wil afrekenen op zijn afkomst. Onderschat niet hoeveel mensen dit forum lezen, en jou als verslaggever en zeer aanwezig figuur op het forum toch een indruk maakt op meer beinvloedbare mensen. En bovenstaande inspiratie is dan niet op zijn plaats vind ik. Uw uitleg van hierboven is redelijk, maar een rechtzetting voor uw punt nummer 3 zou nog redelijker zijn !


Bedankt dat u mijn redenering als redelijk omschrijft. Als ik u halverwege kan tegemoetkomen: ik zou die slogans nooit roepen, ik vind het niet wijs om ze te roepen, ik vind het zelfs ronduit dwaas om ze te roepen. Maar ik kan moeilijk beweren dat de woorden op zich racistisch zijn, want dat zijn ze niet, ook al is de intentie van degene die ze roept - en daarin heb je vanzelfsprekend wel gelijk - misschien wel racistisch. Dit gezegd zijnde begeven we ons natuurlijk weer op glad ijs (cf. intentieproces).


25 Feb 2016, 17:47
Knaap
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22 Mei 2015, 10:06
Berichten: 95
Bericht Re: Eendrachtsupporters verzetten zich tegen racisme
filip.dhose schreef:
Eendracht2020 schreef:
filip.dhose schreef:

Tja, op dat vlak zal ik dan vrij radicaal zijn, zeker? Ik ben totaal gekant tegen elke vorm van racisme, maar ik vind dat die term zeer vaak, door mensen van een bepaalde ideologische strekking en door sommige media, totaal willekeurig en verkeerd gebruikt wordt. Want ik ben een even totale voorstander van het recht om (ALLE) godsdiensten en religies te bekritiseren en te beschimpen, en dus ook de aanhangers en eredienstbedienaars van die religies (Je suis Charlie, tu te souviens?). Elke vorm van kritiek op de islam wordt tegenwoordig bijna automatisch gelijkgesteld aan racisme, wat het dus helemaal NIET :D is! Als een buitenlander mij (als cultuurchristen) uitmaakt voor pedofiel of kinderverkrachter omwille van de strapatsen van Vangheluwe, dan is dat vanzelfsprekend geen racisme. Het kan in sommige gevallen wel laster en eerroof zijn, maar dat is een totaal andere discussie.


Ge hebt volkomen gelijk dat de term racisme het meest verkrachtte woord is in de media en politiek.
Maar ge weet ook dat als iemand naast het plein "vuile mohammedaan" of "islamieten parasieten" roept, dat hij niet aan een theologisch debat begonnen is, maar dat hij de man in kwestie wil afrekenen op zijn afkomst. Onderschat niet hoeveel mensen dit forum lezen, en jou als verslaggever en zeer aanwezig figuur op het forum toch een indruk maakt op meer beinvloedbare mensen. En bovenstaande inspiratie is dan niet op zijn plaats vind ik. Uw uitleg van hierboven is redelijk, maar een rechtzetting voor uw punt nummer 3 zou nog redelijker zijn !


Bedankt dat u mijn redenering als redelijk omschrijft. Als ik u halverwege kan tegemoetkomen: ik zou die slogans nooit roepen, ik vind het niet wijs om ze te roepen, ik vind het zelfs ronduit dwaas om ze te roepen. Maar ik kan moeilijk beweren dat de woorden op zich racistisch zijn, want dat zijn ze niet, ook al is de intentie van degene die ze roept - en daarin heb je vanzelfsprekend wel gelijk - misschien wel racistisch. Dit gezegd zijnde begeven we ons natuurlijk weer op glad ijs (cf. intentieproces).


Dat is alleszins al een veel betere boodschap om in de ether te sturen, waarvoor mijn dank.
Laat ons hopen dat voorvallen zoals op de carnavalsmatch verder mogen uitblijven, dan kunnen we onze neuzen richten op de 1ste amateurliga.

_________________
"Winnaar Pronostiek 2015-2016"


25 Feb 2016, 17:58
Iendracht.be - beheer
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 09 Jan 2006, 9:03
Berichten: 5504
Leeftijd: 47
Locatie: Lebbeke
Bericht Re: Eendrachtsupporters verzetten zich tegen racisme
Ik vind het sowieso altijd beter om de eigen ploeg aan te moedigen, dan zich met de tegenstander bezig te houden.


25 Feb 2016, 21:25
Vaste Waarde

Lid geworden op: 01 Jul 2009, 12:50
Berichten: 1350
Bericht Re: Eendrachtsupporters verzetten zich tegen racisme
Smetje schreef:
Ik vind het sowieso altijd beter om de eigen ploeg aan te moedigen, dan zich met de tegenstander bezig te houden.

Dat vind ik ook!


25 Feb 2016, 22:15
Ancien

Lid geworden op: 15 Sep 2008, 19:44
Berichten: 4918
Bericht Re: Eendrachtsupporters verzetten zich tegen racisme
parol schreef:
Smetje schreef:
Ik vind het sowieso altijd beter om de eigen ploeg aan te moedigen, dan zich met de tegenstander bezig te houden.

Dat vind ik ook!


't Zal wel zen, hoog tijd om de debatten hierover af te sluiten, 't is hier precies 't centrum voor gelijke kansen. :D

_________________
Iendracht Oiljst "Mannen weten waarom"


26 Feb 2016, 9:51
Vaste Waarde

Lid geworden op: 08 Jan 2014, 16:14
Berichten: 841
Locatie: mejlert
Bericht Re: Eendrachtsupporters verzetten zich tegen racisme
jammen schreef:
tympanum2 schreef:
We komen er nog goed van af, alhoewel ik nog altijd van mening ben dat die match nooit mocht stilgelegd worden.


Tja, en ik ben dan weer van mening bij het feit dat de voetbalbond nooit een allochtone lijnrechter had mogen opstellen voor een dergelijke match. Er wordt wat meer volk verwacht (gelegenheidssupporters) en er wordt ook meer gedronken, pak daarbij het feit dat we op korte tijd van 2-0 naar 2-4 gaan en het hek is helemaal van de dam. Ik kan mij ook niet van de gedachte ontdoen dat de KBVB dit opzettelijk gedaan heeft. Voorts keur ik het gedrag van die "supporter(s)" natuurlijk nooit goed.


Ben ik volledig mee oneens. Zit in hetzelfde kamp als volgende voorbeelden:

-Ten tijde dat er op straat in bxl veel MP3 diefstallen waren werd er ook gezegd : "Loop niet rond zodat dat zichtbaar is"
-In Keulen zei men tegen de vrouwen : "Kleed u wat minder uitdagend"

Omdat er mensen zijn die zich niet kunnen gedragen of zat zijn of watdanook moet een ander zich toch niet aanpassen. Dat is de wereld op zijn kop. Welke match het ook is en welke lijnrechter het ook is: Diene mens verdient toch een minimum aan respect.


26 Feb 2016, 17:40
Knaap

Lid geworden op: 14 Apr 2011, 21:53
Berichten: 87
Bericht Re: Eendrachtsupporters verzetten zich tegen racisme
kheiremans schreef:
jammen schreef:
tympanum2 schreef:
We komen er nog goed van af, alhoewel ik nog altijd van mening ben dat die match nooit mocht stilgelegd worden.


Tja, en ik ben dan weer van mening bij het feit dat de voetbalbond nooit een allochtone lijnrechter had mogen opstellen voor een dergelijke match. Er wordt wat meer volk verwacht (gelegenheidssupporters) en er wordt ook meer gedronken, pak daarbij het feit dat we op korte tijd van 2-0 naar 2-4 gaan en het hek is helemaal van de dam. Ik kan mij ook niet van de gedachte ontdoen dat de KBVB dit opzettelijk gedaan heeft. Voorts keur ik het gedrag van die "supporter(s)" natuurlijk nooit goed.


Ben ik volledig mee oneens. Zit in hetzelfde kamp als volgende voorbeelden:

-Ten tijde dat er op straat in bxl veel MP3 diefstallen waren werd er ook gezegd : "Loop niet rond zodat dat zichtbaar is"
-In Keulen zei men tegen de vrouwen : "Kleed u wat minder uitdagend"

Omdat er mensen zijn die zich niet kunnen gedragen of zat zijn of watdanook moet een ander zich toch niet aanpassen. Dat is de wereld op zijn kop. Welke match het ook is en welke lijnrechter het ook is: Diene mens verdient toch een minimum aan respect.


Klopt volledig.
Dit incident was overigens nooit gebeurt als de stand gewoon 2-0 gebleven was. Dus de oorzaak bij de allochtone roots van de lijnrechter leggen is simpelweg té belachelijk voor worden. Om nog maar te zwijgen van de "verdenking" dat de voetbalbond opzettelijk die lijnrechter zou gekozen hebben.


26 Feb 2016, 18:17
forumlegende

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 22:35
Berichten: 2933
Bericht Re: Eendrachtsupporters verzetten zich tegen racisme
Als je de andere weken voor 200 of 300 man vlagt, en die ene match zitten er 4 of 5000, al dan niet met een pint op, op u te kijken en te roepen, tja, dan kan je al eens het noorden verliezen. Dat was ook deze week pijnlijk duidelijk bij de scheidsrechter van Olympiakos-Anderlecht. Heeft dat iets te maken met zijn afkomst? Neen, natuurlijk niet. Heel deze zaak is enorm overroepen, en er was maar 1 oplossing tijdens de match : het vrijmaken van die 15 meter aan de omheining, zodat die dronken bier- en verwijtengooiers geen kans meer hadden om de wedstrijd te verstoren.
In het gapalaver over racisme en de islamitische/godsdienst verwijten moet ik (voor 1 keer) filip.dhose bijtreden : dit is geen racisme maar culturalisme. Men verwijt iemand omdat hij een andere cultuur en gewoonten heeft, niet omdat hij een andere huidskleur heeft. Dat dit ook geen al te gezond middel is om de frustraties te uiten is in de geschiedenis al ettelijke keren pijnlijk duidelijk geworden. Denk maar aan de ellende met de kaholieken en protestanten in Noord-Ierland en andere nutteloze godsdienstconflicten.
Ik vind het eigenlijk heel erg dat heel Eendracht Aalst nu als een racistische ploeg te kijk gezet wordt.


27 Feb 2016, 15:53
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 70 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 5


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 28 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
webdesign aalst