Châtelet - EA ! - Pagina 6 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 84 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 5 6
 Châtelet - EA ! 
Auteur Bericht
Ancien

Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42
Berichten: 4807
Leeftijd: 44
Locatie: Hofstade
Bericht Re: Châtelet - EA !
iendrachter schreef:
Met Van Hoevelen, Heymans en Mbaye zijn we toch wel versterkt, als we voor volgend seizoen nog een vervanger voor Van Tricht halen, 1 of 2 goede flankspelers met een actie en een centrale verdediger zodat Verstraeten op rechts back kan komen, en een keeper is volgens mij het huiswerk af.
Lusala zijn contract loopt af en zal denk ik niet verlengd worden, Mitu en Diarra brengen ook veel te weinig dit seizoen maar liggen nog onder contract, net als WVT.
De broers Geenens hun contract loopt ook af, Falko zou ik houden maar Jelle is toch echt wel al veel geblesseerd geweest, al zullen dat natuurlijk geen grootverdieners zijn en moet je toch wat degelijke invallers hebben ook.


Ik denk dat met het vastleggen van Mbaye en Dekuyper, het doorlopend contract van De Rock en het laten bijtekenen van De Neve, er toch al serieus wat duidelijk is naar de resterende plaatsen op voornamelijk het middenveld/voorin. Als Dekuyper uw diepe spits wordt, moet je er een scoremachine laten rondzwerven want met Mitch's doelpuntenproductie alleen gaat het niet lukken. Als dat een van uw twee andere spitsen is en De Neve is zeker van zijn plaats op het midden (is uw kapitein en contract is voor een eeuwigheid verlengd), betekent dit hoogstens nog plaats voor 1 centrale middenvelder (tenzij je met 3 achteraan gaat spelen). Dan zal uw tweede middenvelder echt wel een type Verheyden moeten zijn die zowel kan ballen als lopen... Bovendien liggen met De Coninck, Diarra, Marmitte, De Koker en Van Tricht al uw centrale middenvelders nog vast dus zullen er daar eerst moeten van vertrekken denk ik vooraleer er een nieuwe komt...

Heeft ook zijn impact naar de flanken toe: als je met aanvallende backs wil spelen en er lopen al twee spitsen voorin, gaan uw flankmiddenvelders toch ook meer moeten doen dan enkel de aanvallende actie maken hoor wil je niet verzuipen... Dus met 2 Mbarki's bijvoorbeeld gaat het dan ook niet lukken... Een Tarfi daarentegen...

Gezien er vol op "kwaliteit" zal worden ingezet, eerder dan op "kwantiteit", is er dan plots zoveel ruimte niet meer me dunkt want:

Doel: De Vriendt
Verdediging: Verstraeten - Van Hoevelen - X - Heymans
Middenveld: X - De Neve - X - X
Aanval: De Rock en Dekuyper

Of je gaat De Rock al op de flank posteren en Mbaye in steun van Dekuyper zoals hij bij Deux Acren met Sakanoko speelde... Dan is er nog een plaatsje minder over... En puur intrinsiek heeft Mitu ook altijd zijn plaats normaal gezien. Als die hem spiegelt aan hoe Tjendo Decuyper zich de laatste 2 seizoenen heeft ontwikkeld bij Knokke, kan hij verder geraken.

Missing link voor mij in bovenstaande ploeg: Thomas Englebert, Luigi Vaccaro of Anton Vanborm om naast De Neve te spelen... spelers die goed zijn aan de bal maar minstens even belangrijk zonder...


07 Mar 2018, 18:53
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 25 Mei 2005, 12:53
Berichten: 1871
Locatie: Oilsjt tiens.
Bericht Re: Châtelet - EA !
DT schreef:
iendrachter schreef:
Met Van Hoevelen, Heymans en Mbaye zijn we toch wel versterkt, als we voor volgend seizoen nog een vervanger voor Van Tricht halen, 1 of 2 goede flankspelers met een actie en een centrale verdediger zodat Verstraeten op rechts back kan komen, en een keeper is volgens mij het huiswerk af.
Lusala zijn contract loopt af en zal denk ik niet verlengd worden, Mitu en Diarra brengen ook veel te weinig dit seizoen maar liggen nog onder contract, net als WVT.
De broers Geenens hun contract loopt ook af, Falko zou ik houden maar Jelle is toch echt wel al veel geblesseerd geweest, al zullen dat natuurlijk geen grootverdieners zijn en moet je toch wat degelijke invallers hebben ook.


Ik denk dat met het vastleggen van Mbaye en Dekuyper, het doorlopend contract van De Rock en het laten bijtekenen van De Neve, er toch al serieus wat duidelijk is naar de resterende plaatsen op voornamelijk het middenveld/voorin. Als Dekuyper uw diepe spits wordt, moet je er een scoremachine laten rondzwerven want met Mitch's doelpuntenproductie alleen gaat het niet lukken. Als dat een van uw twee andere spitsen is en De Neve is zeker van zijn plaats op het midden (is uw kapitein en contract is voor een eeuwigheid verlengd), betekent dit hoogstens nog plaats voor 1 centrale middenvelder (tenzij je met 3 achteraan gaat spelen). Dan zal uw tweede middenvelder echt wel een type Verheyden moeten zijn die zowel kan ballen als lopen... Bovendien liggen met De Coninck, Diarra, Marmitte, De Koker en Van Tricht al uw centrale middenvelders nog vast dus zullen er daar eerst moeten van vertrekken denk ik vooraleer er een nieuwe komt...

Heeft ook zijn impact naar de flanken toe: als je met aanvallende backs wil spelen en er lopen al twee spitsen voorin, gaan uw flankmiddenvelders toch ook meer moeten doen dan enkel de aanvallende actie maken hoor wil je niet verzuipen... Dus met 2 Mbarki's bijvoorbeeld gaat het dan ook niet lukken... Een Tarfi daarentegen...

Gezien er vol op "kwaliteit" zal worden ingezet, eerder dan op "kwantiteit", is er dan plots zoveel ruimte niet meer me dunkt want:

Doel: De Vriendt
Verdediging: Verstraeten - Van Hoevelen - X - Heymans
Middenveld: X - De Neve - X - X
Aanval: De Rock en Dekuyper

Of je gaat De Rock al op de flank posteren en Mbaye in steun van Dekuyper zoals hij bij Deux Acren met Sakanoko speelde... Dan is er nog een plaatsje minder over... En puur intrinsiek heeft Mitu ook altijd zijn plaats normaal gezien. Als die hem spiegelt aan hoe Tjendo Decuyper zich de laatste 2 seizoenen heeft ontwikkeld bij Knokke, kan hij verder geraken.

Missing link voor mij in bovenstaande ploeg: Thomas Englebert, Luigi Vaccaro of Anton Vanborm om naast De Neve te spelen... spelers die goed zijn aan de bal maar minstens even belangrijk zonder...


Waarom niet De Rock - Mbaye in de spits? Doen het beiden toch uitstekend momenteel.


07 Mar 2018, 19:46
Ancien

Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42
Berichten: 4807
Leeftijd: 44
Locatie: Hofstade
Bericht Re: Châtelet - EA !
AlostanA schreef:

Waarom niet De Rock - Mbaye in de spits? Doen het beiden toch uitstekend momenteel.


Kan ook, maar iets zegt me dat uw eerste transfer niet komt om op de bank te zitten.


07 Mar 2018, 20:12
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 15:25
Berichten: 13160
Leeftijd: 38
Locatie: Hofstade
Website: http://www.iendracht.be
Bericht Re: Châtelet - EA !
Dat hebben we eerder dit seizoen in de eerste matchen ook gezien.
Heb zo wel een vermoeden dat TDC deze keer wat sneller zal durven knopen doorhakken.

_________________
If you never try, you'll never know


07 Mar 2018, 20:38
Ancien
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 18:51
Berichten: 3844
Leeftijd: 45
Bericht Re: Châtelet - EA !
De x in de Cv-as zou wel eens Joey Dujardin van Hamme kunnen worden.
Ook Tarfi (Dender) staat op de verlanglijst.

_________________
VEEL BELOVEN EN WEINIG GEVEN DOET DE ZOTTEN IN VREUGDE LEVEN, juli 2015
Wie moedig is kan niet iedereen te vriend houden...


07 Mar 2018, 20:41
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 09 Jan 2006, 11:16
Berichten: 2311
Leeftijd: 51
Locatie: moorsel
Bericht Re: Châtelet - EA !
DT schreef:
iendrachter schreef:
Met Van Hoevelen, Heymans en Mbaye zijn we toch wel versterkt, als we voor volgend seizoen nog een vervanger voor Van Tricht halen, 1 of 2 goede flankspelers met een actie en een centrale verdediger zodat Verstraeten op rechts back kan komen, en een keeper is volgens mij het huiswerk af.
Lusala zijn contract loopt af en zal denk ik niet verlengd worden, Mitu en Diarra brengen ook veel te weinig dit seizoen maar liggen nog onder contract, net als WVT.
De broers Geenens hun contract loopt ook af, Falko zou ik houden maar Jelle is toch echt wel al veel geblesseerd geweest, al zullen dat natuurlijk geen grootverdieners zijn en moet je toch wat degelijke invallers hebben ook.


Ik denk dat met het vastleggen van Mbaye en Dekuyper, het doorlopend contract van De Rock en het laten bijtekenen van De Neve, er toch al serieus wat duidelijk is naar de resterende plaatsen op voornamelijk het middenveld/voorin. Als Dekuyper uw diepe spits wordt, moet je er een scoremachine laten rondzwerven want met Mitch's doelpuntenproductie alleen gaat het niet lukken. Als dat een van uw twee andere spitsen is en De Neve is zeker van zijn plaats op het midden (is uw kapitein en contract is voor een eeuwigheid verlengd), betekent dit hoogstens nog plaats voor 1 centrale middenvelder (tenzij je met 3 achteraan gaat spelen). Dan zal uw tweede middenvelder echt wel een type Verheyden moeten zijn die zowel kan ballen als lopen... Bovendien liggen met De Coninck, Diarra, Marmitte, De Koker en Van Tricht al uw centrale middenvelders nog vast dus zullen er daar eerst moeten van vertrekken denk ik vooraleer er een nieuwe komt...

Heeft ook zijn impact naar de flanken toe: als je met aanvallende backs wil spelen en er lopen al twee spitsen voorin, gaan uw flankmiddenvelders toch ook meer moeten doen dan enkel de aanvallende actie maken hoor wil je niet verzuipen... Dus met 2 Mbarki's bijvoorbeeld gaat het dan ook niet lukken... Een Tarfi daarentegen...

Gezien er vol op "kwaliteit" zal worden ingezet, eerder dan op "kwantiteit", is er dan plots zoveel ruimte niet meer me dunkt want:

Doel: De Vriendt
Verdediging: Verstraeten - Van Hoevelen - X - Heymans
Middenveld: X - De Neve - X - X
Aanval: De Rock en Dekuyper

Of je gaat De Rock al op de flank posteren en Mbaye in steun van Dekuyper zoals hij bij Deux Acren met Sakanoko speelde... Dan is er nog een plaatsje minder over... En puur intrinsiek heeft Mitu ook altijd zijn plaats normaal gezien. Als die hem spiegelt aan hoe Tjendo Decuyper zich de laatste 2 seizoenen heeft ontwikkeld bij Knokke, kan hij verder geraken.

Missing link voor mij in bovenstaande ploeg: Thomas Englebert, Luigi Vaccaro of Anton Vanborm om naast De Neve te spelen... spelers die goed zijn aan de bal maar minstens even belangrijk zonder...
Luigi Vaccaro zou ik ook zeer graag zien komen.


08 Mar 2018, 7:41
Ancien

Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42
Berichten: 4807
Leeftijd: 44
Locatie: Hofstade
Bericht Re: Châtelet - EA !
iendrachter schreef:
DT schreef:
AlostanA schreef:

Waarom niet De Rock - Mbaye in de spits? Doen het beiden toch uitstekend momenteel.


Kan ook, maar iets zegt me dat uw eerste transfer niet komt om op de bank te zitten.


Ben ik ook voorstander van, speelden heel goed samen op Châtelet.
De Rock stond op papier linksmidden maar speelde toch mee voorin in steun van Mbaye.
Ik denk niet dat er veel spitsen in 1ste amateur lopen met een kopkracht als Mbaye,
was mij tegen Virton al opgevallen dat hij al zijn kopduels wint, maar die goal op die corner in Châtelet was echt wel klasse (y) .
Daar nog ne nr 10 achter die ook werkt voor de ploeg (Joye), als we dan toch voor kwaliteit gaan ipv kwantiteit :D .
Nog eens over Van Tricht, ik ben er geen voorstander van en ik zal het ook nooit worden,
dat hij kan voetballen klopt en dat hij een goeie traptechniek heeft ook, maar is een speler die alleen nuttig is voor ons als we veel beter zijn als de tegenstander en er veel ruimte is, en zo heb ik dit seizoen geen matchen gezien eerlijk gezegd.


Joye heeft vooral een ploeg die werkt voor hem hoor...

En wat ik wel even wil opmerken: ik lees hier een paar dagen geleden nog dat onze ploeg in de tweede helft met 10 man werd teruggedrukt op eigen helft door Chatelet omdat ons middenveld verzoop; een middenveld dat aantrad met 3 man centraal en 2 op de flank (op papier blijkbaar)...

En toch volgend jaar willen uitpakken met 2 spitsen, een echte 10, aanvallende backs en flankmiddenvelders met een actie? Iets meer realisme zal toch moeten vrees ik - buiten Knokke is er niemand in de top 5 (en bij uitbreiding de rest) van onze reeks die zo aanvallend speelt en al zeker niet in een 4-4-2. Knokke legde hiervoor de basis vorig seizoen en de trainer kreeg toen het krediet nadat hij heel slecht startte met zo'n aanvallende aanpak - legt onze trainer hetzelfde parcours af hier zoals Knokke toen, ligt hij buiten bij onze club...Bovendien trad Knokke vorig seizoen aan zonder aanvallende backs en stond hun echte 10 eigenlijk op de zes...

Zoals ik al veel heb gezegd in het verleden: ik zou mijn middenveld bezetten met 2 centrale middenvelders type nr. 8, die aanvallend denken als een 10 en verdedigend als een zes (en elkaar daarin begrijpen), ipv telkens voluit de kaart van één "10" te willen trekken... Kijk zondag eens naar Knokke indien op volle sterkte en zeg me na de match wie hun 10 was: je zal wel zien wat ik bedoel...

Het was hier in de winterstop bij velen al moord en brand dat we er gingen uitvallen dit seizoen wegens te zwak, enz. en dan zouden we volgend seizoen plots ongelooflijk naïef moeten beginnen spelen?


08 Mar 2018, 8:22
Freak

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 20:13
Berichten: 5735
Bericht Re: Châtelet - EA !
verstraeten zal er zondag nog niet bij zijn.


08 Mar 2018, 10:08
Vaste Waarde

Lid geworden op: 08 Jan 2014, 16:14
Berichten: 841
Locatie: mejlert
Bericht Re: Châtelet - EA !
Zoals reeds aangehaald

Aanvallende 10 + 2 spitsen + 2 flankaanvallers is al veel te veel.
En dan nog beginnen over aanvallende backs ?!?

Buiten Manchester City zijn er amper ploegen die zo'n systeem kunnen spelen en werkt enkel als je continu hoge pressing speelt met alle spelers.

Goede aanvallende backs vind je niet zo vaak op dit niveau. Pakweg Meunier speelde in deze reeksen als flankaanvaller hé.

Zelf ben ik altijd voorstander geweest van je systeem grotendeels te kiezen in functie van je kern ipv omgekeerd. En goede aanvallende backs heb je nu eenmaal niet. Tenzij je bv De Man opnieuw op back wil plaatsen (wat dan ten koste van verdedigende kwaliteiten is).

Dus wat rest er dan :
-Ofwel met 1 spits en dat zal dan Mbaye zijn vermoed ik wegens kop/duelkracht en dan 2 flankaanvallers (De Rock, Mitu ,...). Hierbij moeten de backs dan wel veel verdedigend werk opknappen want kunnen regelmatig 2 tegen 1 komen.
-Ofwel 2 spitsen maar dan ipv flankaanvallers de gewone links en rechtsmidden. Hierbij komt er verdedigend minder druk op je backs en kunnen ze iets makkelijker aanvallen.

Er valt voor beiden iets te zeggen. 1 ding heeft dit seizoen ons alvast geleerd : Welk systeem het ook is. We moeten eerst zien grip te krijgen centraal op het middenveld. Want dat is vaak het probleem geweest. Komst De Neve (en in mindere mate terugkeer Marmitte) hebben dat deels opgelost.


08 Mar 2018, 14:38
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 84 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 5 6


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ajaxboy en 28 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
webdesign aalst