Artikels - Pagina 366 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6679 berichten ]  Ga naar pagina 1 364 365 366 367 368 446
 Artikels 
Auteur Bericht
Freak

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 20:13
Berichten: 5738
Bericht Re: Artikels
Bazen met een groot ego, zo ga je ermee om

Ze halen het bloed onder je nagels vandaan: bazen met een opgeblazen ego. Maar waarom stijgt het ze zo naar de bol? En als hun ego de hele kamer in beslag neemt, hoe pak je dan de ruimte voor jouw ideeën?

De egotrippende baas, wie kent hem (of haar) niet. Uitermate overtuigd van zijn eigen kunnen is alleen zijn visie de juiste. Alle successen zijn te danken aan zijn ­bewonderenswaardige inzet. De ­missers zijn uiteraard te wijten aan een ander. ,,Uit onderzoek blijkt dat ceo’s met narcisme het goed doen ­tijdens de crisis, maar daarna zijn ze heel slecht voor je bedrijf. Financiële resultaten gaan naar beneden. Ze communiceren niet met hun personeel. Zij hebben het gevoel dat er over hen en niet met hen wordt ­gepraat en werknemers vinden dat de dankbaarheid die ze verdienen, bij deze baas terechtkomt”, aldus psycholoog, trainer en auteur Martin Appelo ­tegen work-life platform Intermediair.
Overmoed

Wie zichzelf in extreme mate erg goed vindt, kan daarnaast weleens lijden aan het hubrissyndroom (naar het Oud-Griekse woord voor ‘overmoed’), zoals in 2009 beschreven door onderzoekers David Owen en Jonathan Davidson. In een studie naar het gedrag van Amerikaanse presidenten en Britse premiers in de afgelopen eeuw zagen zij een opbouwende tendens in het zelfbeeld van deze leiders. Hoe hoger de positie van de leider en hoe langer deze wordt bekleed, hoe groter de eigendunk van de leider wordt.

Toch moeten we bazen met een groot ego niet zomaar afschrijven. Een groot ego hebben hoeft niet per se een probleem te zijn, benadrukt arbeids- en organisatiepsycholoog Tosca Gort. ,,Een groot ego hebben - in de zin van ‘veel zelfvertrouwen hebben’ - heeft ook positieve kanten. Zo iemand neemt beslissingen die een ander niet aandurft. De grootste bedrijven ter wereld zijn een succes geworden door dat type mensen.’’ Dat beaamt Appelo: ,,Bij ceo’s en ­andere leidinggevende functies zijn mensen met narcistische kenmerken zwaar oververtegenwoordigd. Dat komt omdat narcisten op een ­bepaalde manier onverschrokken zijn en in situaties waar leiding wordt gevraagd, niet bang zijn om hun zegje te doen.”

Openstaan

Wie in een hoge positie ­verkeert, zal er ook vooral zelf op moeten letten dat het hem niet naar de bol stijgt. Cees ’t Hart, nu ceo van het Deense miljardenbedrijf en bierbrouwer Carlsberg, weet dat dit vaker voorkomt bij mensen op leiding­gevende posities en doet er daarom alles aan om open te staan voor andermans ideeën. ,,Ik hoop dat de werknemers het gevoel hebben dat ik een van hen ben, want dat ben ik en zo voel ik dat ook.”

Toen hij begon als ceo bij het bedrijf verruilde hij een fraai ­kantoor op de twintigste verdieping voor een vacante werkplek in de minder chique kantoortuin. ,,Die verdieping waar ik eerst zat, was ­alleen bereikbaar voor de hoogste managementlagen. Ik zag er nooit ­iemand lopen. Ik had er tien dagen dood kunnen liggen voor iemand me gevonden had.’’ Zijn verhuizing had een signaalfunctie. ,,Ook al ben ik de baas, ik ben gewoon te benaderen. En zeg niet alleen wat je denkt dat ik wil horen. Ik ben juist geïnteresseerd in je vragen en je kritiek.’’

Regelmatig houdt hij ontbijtsessies met werknemers uit alle lagen van het bedrijf. Wanneer hij kan, probeert ’t Hart voor de lunch aan te schuiven in de bedrijfskantine. ,,Daar aan tafel hoor je bijvoorbeeld dat dat een nieuwe computersysteem dat ­ingevoerd is, eigenlijk toch heel ­onhandig blijkt om mee te werken. Als je alleen in de bestuurskamer blijft, bereiken dat soort dingen je niet snel.’’ Je ego in toom houden, is wat ’t Hart betreft onderdeel van goed leidinggeven. ,,Je hebt iedereen binnen het bedrijf nodig om vooruit te komen. Dat jij dan meer strepen hebt dan een ander, maakt niet uit. ­Je doet het samen.’’
Trekjes

Slechts 1 procent van de bevolking leidt aan een narcistische persoonlijkheidsstoornis, weet Carien ­Karsten. Ze is psychotherapeut en coach. Wel hebben we allemaal narcistische trekken. ,,Maar dat kan geen kwaad. Het is zelfs wel gezond. We zien ­onszelf daardoor door een roze bril. Dat voelt prettig.”

Of je leidinggevende echt een ­narcist is, of alleen trekjes daarvan vertoont, in beide gevallen schiet je er weinig mee op om die typering te gebruiken. ,,De man of vrouw zal – ­zolang de ­resultaten gunstig zijn – ­er niet om worden ontslagen. ­Bovendien is het personeel meestal verdeeld. ­Sommigen laten over zich lopen en bewonderen hem of haar, de critici vrezen voor hun baan en ­laten daarom niets ­horen.”

Aardigs

Karsten adviseert nooit rechtstreeks kritiek te geven. ,,Zeg eerst iets aardigs. Bijvoorbeeld dat je baas een leuke das of tas heeft en pas daarna dat je vermoedt dat hij nog succesvoller is als hij zijn medewerkers niet overvraagt. Maak de ­werkrelatie ­psychisch zo veilig ­mogelijk voor de narcist door duidelijk feedback te ­geven.”

Goed samenwerken met een (te) zelfverzekerde baas is zeker mogelijk, zegt ook Gort. Het gaat erom dat je jezelf staande weet te houden. ,,Als iemand sterk de leiding neemt, is het nu eenmaal natuurlijk gedrag voor mensen om te gaan volgen. Je kan ­erover in een hoekje zitten mokken, maar je lost er niets mee op.’’ Wees je ten ­eerste bewust van je eigen kwaliteiten, zegt Gort. ,,Als jij oké bent met jezelf, dan kan iets wat een ander doet je nooit zo hard raken.’’ Kijk naar wat jij bij te dragen hebt.­ ,,Misschien ben jij minder uitgesproken en charismatisch dan je baas, maar heb je wel een goede grip op de ­inhoud.’’

Probeer vervolgens bewust op de voorgrond te treden. ,,Vertoon zelf dat leidersgedrag door bijvoorbeeld met een alternatieve aanpak te ­komen. Is het een goed plan, dan ­presenteer jij je ook als leider en ­zullen mensen jou gaan volgen. Misschien de baas zelf ook wel”, aldus Gort. Ook Appelo heeft een suggestie: ,,Als je een narcistische baas heel luid en duidelijk aanspreekt op wat jij moeilijk vindt en wat je graag ­anders zou zien, neemt de kans dat zo’n baas er rekening mee houdt enorm toe.”

En hoe je dat dan doet? ,,Ga met een klein groepje praten. Begin altijd met iets positiefs, waardoor de baas zich veilig blijft voelen. Durf te vertalen naar een ik-boodschap wat de ander met jou doet en vraag of hij of zij bereid is daar rekening mee te houden. De meesten zullen dat doen.”hln. :)


25 Apr 2019, 15:43
nieuw in de eerste ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 30 Nov 2016, 15:16
Berichten: 713
Leeftijd: 71
Locatie: Koksijde
Bericht Re: Artikels
Ik lees positieve zaken:
- bestuur erkent dat ze fouten gemaakt hebben
- gelijk vuurpijlen en baldadigheden horen niet thuis op een voetbalwedstrijd
- BVR zal waarschijnlijk mogen beschikken
- er komt waarschijnlijk een tabula rasa in de spelerskern
- hopelijk is er iemand met kennis van zaken die transfers gaat doen


30 Apr 2019, 8:27
Ancien

Lid geworden op: 12 Jul 2009, 17:35
Berichten: 4112
Leeftijd: 54
Locatie: Herzele
Bericht Re: Artikels
wevege schreef:
Ik lees positieve zaken:
- bestuur erkent dat ze fouten gemaakt hebben
- gelijk vuurpijlen en baldadigheden horen niet thuis op een voetbalwedstrijd
- BVR zal waarschijnlijk mogen beschikken
- er komt waarschijnlijk een tabula rasa in de spelerskern
- hopelijk is er iemand met kennis van zaken die transfers gaat doen



:lol: Het zou zomaar eens een artikel kunnen zijn van een politieker...

_________________
What we do in life, echoes in eternity. From Gladiator.


30 Apr 2019, 8:43
forumlegende
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18 Mei 2005, 19:41
Berichten: 2640
Leeftijd: 67
Locatie: Oilsjt
Bericht Re: Artikels
iendrachter schreef:
wevege schreef:
Ik lees positieve zaken:
- bestuur erkent dat ze fouten gemaakt hebben
- gelijk vuurpijlen en baldadigheden horen niet thuis op een voetbalwedstrijd
- BVR zal waarschijnlijk mogen beschikken
- er komt waarschijnlijk een tabula rasa in de spelerskern
- hopelijk is er iemand met kennis van zaken die transfers gaat doen


Op 3 jaar (wan) beleid onder PLJ spelen we terug in dezelfde reeks, zijn de schulden serieus gestegen en ligt het stadiondossier terug waar het vroeger lag, onder het stof. Om dan te zwijgen over de investeerders.
Ik zie niks positief eerlijk gezegd....
Weeral 3 jaar bedrogen en belogen als EA supporter.
En waar zit DA? Moet die de interviews niet doen als CEO? Of zit dat niet meer in zijn takenpakket?

Hebben wij wel een nutteloze CEO nodig in 2de amateur? (n)

_________________
Iendracht veroit en nie mier achteroit


30 Apr 2019, 10:01
Ancien
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 18:51
Berichten: 3851
Leeftijd: 46
Bericht Re: Artikels
Dat is straf. Maak u geen illusies, er is geen budget om een ploeg te kopen dat losjes kampioen kan worden of vlotjes zal meedraaien bovenin, als ik SVDB mag geloven. Of PLJ pompt er nog wat miljoenen in. Ik hoop het hem alvast toe. Hij zal dan op termijn moeten opletten dat hij zijne Porche met gepersonaliseerde nummerplaat niet zal moeten inruilen voor een Opel Corsa, want de put is zoals steeds bodemloos.

De Winkels en de Petegems, de Mandels en Knokke hebben dat budget wel. Gelukkig, mits er steeds weinig ploegen zijn die de licentie vragen, hebben we veel kans om sowieso eindronde te spelen, want daar hoef je niet bij de eerste vier te eindigen.

Ik lees in de voorzitter zijn artikel niets nieuws. Taal dat de naïeve supporter graag hoort. Niets over de eigen werking. Gebakken lucht.

En dat de man wil verder doen zonder dat hij eigenlijk de steun heeft van een groot deel van de supporters, zélfs de sponsors hem nog matig kunnen appreciëren, toont nog maar eens aan hoe gek hij eigenlijk wel is geworden. De man is de pedalen kwijt.

_________________
VEEL BELOVEN EN WEINIG GEVEN DOET DE ZOTTEN IN VREUGDE LEVEN, juli 2015
Wie moedig is kan niet iedereen te vriend houden...


30 Apr 2019, 10:51
onderstaande foto te bekijken op eigen risico
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27 Apr 2006, 14:28
Berichten: 8614
Leeftijd: 56
Locatie: Wetteren
Website: https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs
Bericht Re: Artikels
iendrachter schreef:
wevege schreef:
Ik lees positieve zaken:
- bestuur erkent dat ze fouten gemaakt hebben
- gelijk vuurpijlen en baldadigheden horen niet thuis op een voetbalwedstrijd
- BVR zal waarschijnlijk mogen beschikken
- er komt waarschijnlijk een tabula rasa in de spelerskern
- hopelijk is er iemand met kennis van zaken die transfers gaat doen


Op 3 jaar (wan) beleid onder PLJ spelen we terug in dezelfde reeks, zijn de schulden serieus gestegen en ligt het stadiondossier terug waar het vroeger lag, onder het stof. Om dan te zwijgen over de investeerders.
Ik zie niks positief eerlijk gezegd....
Weeral 3 jaar bedrogen en belogen als EA supporter.
En waar zit DA? Moet die de interviews niet doen als CEO? Of zit dat niet meer in zijn takenpakket?


Waar we voor gewaarschuwd hadden is een feit,We staan er nog slechter voor dan toen PLJ den boel overnam :hmm: maar we moeten hem volgens Pattaboem dankbaar zijn,dat dieje mens er zijn geld wil insteken :zzz:

_________________
https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs
Member of the President’s Club.


30 Apr 2019, 10:55
nieuw in de eerste ploeg

Lid geworden op: 16 Nov 2007, 12:13
Berichten: 528
Locatie: Aalst
Bericht Re: Artikels
Bakkie schreef:
iendrachter schreef:
wevege schreef:
Ik lees positieve zaken:
- bestuur erkent dat ze fouten gemaakt hebben
- gelijk vuurpijlen en baldadigheden horen niet thuis op een voetbalwedstrijd
- BVR zal waarschijnlijk mogen beschikken
- er komt waarschijnlijk een tabula rasa in de spelerskern
- hopelijk is er iemand met kennis van zaken die transfers gaat doen


Op 3 jaar (wan) beleid onder PLJ spelen we terug in dezelfde reeks, zijn de schulden serieus gestegen en ligt het stadiondossier terug waar het vroeger lag, onder het stof. Om dan te zwijgen over de investeerders.
Ik zie niks positief eerlijk gezegd....
Weeral 3 jaar bedrogen en belogen als EA supporter.
En waar zit DA? Moet die de interviews niet doen als CEO? Of zit dat niet meer in zijn takenpakket?


Waar we voor gewaarschuwd hadden is een feit,We staan er nog slechter voor dan toen PLJ den boel overnam :hmm: maar we moeten hem volgens Pattaboem dankbaar zijn,dat dieje mens er zijn geld wil insteken :zzz:


Fried air, gebakken lucht. Het lijkt er op dat hij het nog niet door heeft, onze voorzitter :( .
Ik zal mij alvast géén abo aanschaffen. En zolang die evenementpromotor van ne PLJ hier blijft fantaseren zal 't heel erg moeten lukken dat ze mij volgend seizoen 5 keer zien op de Bredestraat.

PS Ik heb begrip voor het vuurpijlengegooi van zaterdag, ga er zelfs akkoord mee. De omstandigheden waren er naar en er was gegronde reden voor, na al dat gedester op en naast het veld. Maar ja, ik kom nog maar 40 jaar kijken dus ik zal waarschijnlijk genen 'echten' zijn he voorzitter...


30 Apr 2019, 19:14
Vaste Waarde

Lid geworden op: 11 Okt 2005, 17:41
Berichten: 1256
Bericht Re: Artikels
luque schreef:
Bakkie schreef:
iendrachter schreef:

Op 3 jaar (wan) beleid onder PLJ spelen we terug in dezelfde reeks, zijn de schulden serieus gestegen en ligt het stadiondossier terug waar het vroeger lag, onder het stof. Om dan te zwijgen over de investeerders.
Ik zie niks positief eerlijk gezegd....
Weeral 3 jaar bedrogen en belogen als EA supporter.
En waar zit DA? Moet die de interviews niet doen als CEO? Of zit dat niet meer in zijn takenpakket?


Waar we voor gewaarschuwd hadden is een feit,We staan er nog slechter voor dan toen PLJ den boel overnam :hmm: maar we moeten hem volgens Pattaboem dankbaar zijn,dat dieje mens er zijn geld wil insteken :zzz:


Fried air, gebakken lucht. Het lijkt er op dat hij het nog niet door heeft, onze voorzitter :( .
Ik zal mij alvast géén abo aanschaffen. En zolang die evenementpromotor van ne PLJ hier blijft fantaseren zal 't heel erg moeten lukken dat ze mij volgend seizoen 5 keer zien op de Bredestraat.


PS Ik heb begrip voor het vuurpijlengegooi van zaterdag, ga er zelfs akkoord mee. De omstandigheden waren er naar en er was gegronde reden voor, na al dat gedester op en naast het veld. Maar ja, ik kom nog maar 40 jaar kijken dus ik zal waarschijnlijk genen 'echten' zijn he voorzitter...


(y) (y)


30 Apr 2019, 19:42
forumlegende

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 1:47
Berichten: 3414
Leeftijd: 42
Locatie: Temse
Website: http://www.eendracht-aalst.be
Bericht Re: Artikels
Neutralboy schreef:
luque schreef:
Bakkie schreef:

Waar we voor gewaarschuwd hadden is een feit,We staan er nog slechter voor dan toen PLJ den boel overnam :hmm: maar we moeten hem volgens Pattaboem dankbaar zijn,dat dieje mens er zijn geld wil insteken :zzz:


Fried air, gebakken lucht. Het lijkt er op dat hij het nog niet door heeft, onze voorzitter :( .
Ik zal mij alvast géén abo aanschaffen. En zolang die evenementpromotor van ne PLJ hier blijft fantaseren zal 't heel erg moeten lukken dat ze mij volgend seizoen 5 keer zien op de Bredestraat.


PS Ik heb begrip voor het vuurpijlengegooi van zaterdag, ga er zelfs akkoord mee. De omstandigheden waren er naar en er was gegronde reden voor, na al dat gedester op en naast het veld. Maar ja, ik kom nog maar 40 jaar kijken dus ik zal waarschijnlijk genen 'echten' zijn he voorzitter...


(y) (y)


(y)


30 Apr 2019, 19:44
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 10:53
Berichten: 7536
Leeftijd: 35
Bericht Re: Artikels
Plastiek en Cleemput zouden er ook mee willen stoppen.. Ze konden ons bestuur hun verdwijningstruk maar zeer matig appreciëren!

Iemand die kan bevestigen? Tis ook maar van horen zeggen.

_________________
eendrachter ben je niet voor heel even,
maar voor je hele leven!


30 Apr 2019, 20:29
Junior
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12 Aug 2011, 11:15
Berichten: 267
Locatie: Lebbeke
Bericht Re: Artikels
Waar we voor gewaarschuwd hadden is een feit,We staan er nog slechter voor dan toen PLJ den boel overnam :hmm: maar we moeten hem volgens Pattaboem dankbaar zijn,dat dieje mens er zijn geld wil insteken :zzz:[/quote]

In welk privé bedrijf kan je u zoiets permitteren?? Geen enkele raad van bestuur de naam waard zou zo iets mogen laten passeren. Maar hier kunnen ze gewoon verder doen en hun onkunde ten toon spreiden. Geen enkel ontslag binnen het bestuur of iemand die de eer aan zichzelf houdt. Hoe durf je dit als sportief directeur op je cv zetten? De presidents club houdt gewoon zichzelf in leven...al de rest is bijzaak en zijn 'marginalen'.
Ik ga al een tijd enkel nog op verplaatsing en pik af en toe nog een speciaal thuismatchke mee. De club zijn de supps, kan van goudwaarde zijn hier in aalst. Maar ze jagen ze al jaren weg. Btw, welke verwezenlijkingen kan DA op zijn palmares schrijven voor zijn riant loon!? Hoe verantwoord je dat in godsnaam? Moedeloze boel ist


30 Apr 2019, 22:55
forumlegende

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 1:47
Berichten: 3414
Leeftijd: 42
Locatie: Temse
Website: http://www.eendracht-aalst.be
Bericht Re: Artikels
Jules Bocandé schreef:
Waar we voor gewaarschuwd hadden is een feit,We staan er nog slechter voor dan toen PLJ den boel overnam :hmm: maar we moeten hem volgens Pattaboem dankbaar zijn,dat dieje mens er zijn geld wil insteken :zzz:


In welk privé bedrijf kan je u zoiets permitteren?? Geen enkele raad van bestuur de naam waard zou zo iets mogen laten passeren. Maar hier kunnen ze gewoon verder doen en hun onkunde ten toon spreiden. Geen enkel ontslag binnen het bestuur of iemand die de eer aan zichzelf houdt. Hoe durf je dit als sportief directeur op je cv zetten? De presidents club houdt gewoon zichzelf in leven...al de rest is bijzaak en zijn 'marginalen'.
Ik ga al een tijd enkel nog op verplaatsing en pik af en toe nog een speciaal thuismatchke mee. De club zijn de supps, kan van goudwaarde zijn hier in aalst. Maar ze jagen ze al jaren weg. Btw, welke verwezenlijkingen kan DA op zijn palmares schrijven voor zijn riant loon!? Hoe verantwoord je dat in godsnaam? Moedeloze boel ist[/quote]

Nagels met koppen dit!!


30 Apr 2019, 23:01
nieuw in de eerste ploeg

Lid geworden op: 16 Nov 2007, 12:13
Berichten: 528
Locatie: Aalst
Bericht Re: Artikels
hansken schreef:
Plastiek en Cleemput zouden er ook mee willen stoppen.. Ze konden ons bestuur hun verdwijningstruk maar zeer matig appreciëren!

Iemand die kan bevestigen? Tis ook maar van horen zeggen.


Als Cleemput er zou mee stoppen, staat onze voorzitter dan meer geïsoleerd of net andersom? :D


01 Mei 2019, 7:48
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14 Apr 2011, 11:42
Berichten: 2415
Leeftijd: 69
Locatie: Pitsidia - Kreta
Bericht Re: Artikels
"De hele entourage van de club is zwaar ontgoocheld door de degradatie en geeft zich rekenschap van het feit dat ze dit seizoen in gebreke is gebleven en gefaald heeft. Het bestuur biedt dan ook in naam van de club en de spelers aan alle supporters haar excuses aan voor de slechte resultaten van het voorbije seizoen. Hoogtes en laagtes maken helaas echter deel uit van het voetbalbestel zoals ook andere traditieclubs mogen ondervinden. Het is nu tijd voor analyse, conclusies en beslissingen. Deze zullen ter gepaste tijde medegedeeld worden via de geijkte kanalen."

nu pas tijd vr "analyse, conclusies en beslissingen"

Als het kalf verdronken is ja, maar die analyse hadden jullie veel eerder moeten doen en ingrijpen.
Mss mededelen tijdens de galamatch en 100- jarig bestaan en niet via de geijkte kanalen zoals een opgenomen interview of een artikel in de gazet (n) :fuck:

_________________
s(o)up soert and cinema since 1966


01 Mei 2019, 10:28
Ancien

Lid geworden op: 10 Sep 2009, 18:37
Berichten: 4818
Locatie: oilsjt
Bericht Re: Artikels
Heren van het bestuur, Eendracht Aalst is een volkse club en jullie zijn een arrogant elite-clubje, hetgeen dus geen match is. Ofwel doeken jullie de club op en beginnen wij vanaf 0, ofwel bollen jullie het af. Ofwel, heel ofwel, zetten jullie jullie enorme ego's aan de kant en luisteren jullie naar de ziel van deze club en dat zijn wij, de supporters.
Neem een voorbeeld aan KV Mechelen.
KV Mechelen zat enige jaren geleden ook ergens in derde klasse en zie waar ze nu staan, kampioen in 1B en bekerwinnaar in België.
Egotrippers hebben ze daar niet en loze beloftes maken ze daar ook niet, maar wel mensen met verstand van voetbal, mensen die het spelletje door en door kennen, mensen die geen behoefte hebben aan modeshows, optredens van BV's of decadente, would-be-high-society party's.
De beknopte, zelfvoldane excuses op de site interesseren me geen reet. Bewijs in de komende weken, maanden dat jullie het waard zijn om een fantastische club zoals Eendracht Aalst te leiden.

_________________
oilsjt, goi alien...


01 Mei 2019, 19:28
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6679 berichten ]  Ga naar pagina 1 364 365 366 367 368 446


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
webdesign aalst