Transfers volgend seizoen - Pagina 390 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7639 berichten ]  Ga naar pagina 1 388 389 390 391 392 510
 Transfers volgend seizoen 
Auteur Bericht
forumlegende
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 09 Aug 2006, 16:09
Berichten: 2564
Leeftijd: 42
Bericht Re: Transfers volgend seizoen
DT schreef:
filip.dhose schreef:

Zou het niet kunnen dat dit geld gaat gebruikt worden om de put van 3 miljoen EUR een klein stukje te dempen? Of om het loon te betalen van een verdedigende middenvelder die blijkbaar nog gaat aangetrokken worden? We hebben Cocchiere met Dekuyper als back-up. We hebben Mitu die waarschijnlijk meer als aanvaller zal uitgespeeld worden in het 3-5-2-systeem van BVR. Als back-up voor Mitu hebben we de beloften Bolingoli en Manuel-Mbola. We hebben een prima bekercampagne gespeeld zonder Mbaye. Als hij fit is, is hij inderdaad een meerwaarde. Maar hij is nu weg. Get over it!


Ik had eerder geprobeerd om de put niet tot 3 miljoen EUR te laten oplopen, maar goed... Zeker als je ziet waar de club ermee beland is... Daar kan ik jammer genoeg niet over...

Als je dan EUR 30k of wat is het, recupereert, dan ga nog een aantal Mbaye's moeten kunnen versassen eer dat putje dicht geraakt... Ter vergelijking: een paar jaar geleden ging De Rock in de nieuw op te richten CVBA (geeuw) geactiveerd worden als een actief wat cengen ging opbrengen... Realiteit is dat ze hem gratis naar Zwevezele hebben verscheept, a neen, in ruil voor een oefenmatch. Laat ons al blij zijn dat het AA Gent is geworden in de beker of ze hadden er inderdaad nog aan toe gestoken. Vraag rijst of de bekerpremie van vorig jaar uiteindelijk al betaald is geweest :-)

Het meest schrijnende is misschien nog de tweede zin: dat ze met Vanden Berghe en eigenlijk ook Razzi al defensieve mid-spelers hebben aangetrokken naast De Neve en De Coninck die er nog liepen, maar dat er nu toch nog een andere zou moeten bijkomen. Als ze daar nu wel een "topper" voor zouden halen, kan je VDB of Razzi meteen ook in de tribune zetten. Zolang dat de teneur blijft, blijf je aan kapitaalsvernietiging doen. Want je zit dan ook nog met Cappelleman, Burssens, Verstraeten, enz. En in tweede amateur mag je er maar vier op uw bank zetten he.

Razzi wordt gezien als rechter centrale verdediger door Van Renterghem in zijn 3-5-2 en misschien als back-up voor Geenens om de rechterflank te doen.
De Neve is opgeschoven naar positie 8 waardoor hij meer voor doel kan opduiken. Ik vind trouwens ook dat die positie hem beter ligt dan op de 6.
De Coninck zal eerder moeten concurreren met Wantens voor de stek op de linkerflank of eventueel in een meer aanvallende rol op het middenveld.
Dus heb je enkel Van Den Berghe om als stofzuiger het vuile werk op te knappen en dan begrijp ik wel dat ze nog iemand erbij willen. Van Den Berghe kan ook achteraan in de plaats van Razzi gaan spelen he.
Cappelleman en Burssens zijn voor mij geen basismateriaal en Verstraeten... Gaat die ooit nog topfit raken?


27 Aug 2019, 13:17
Vaste Waarde

Lid geworden op: 16 Mei 2014, 22:51
Berichten: 1375
Bericht Re: Transfers volgend seizoen
zwawi schreef:
Mbaye wou volgens mij ook gewoon liefst zelf vertrekken. Hij heeft dit na het seizoen al aangegeven maar is hier zolang geweest omdat ons bestuur een transfersom wou wegens nog onder contract. Hopelijk hebben ze nu ook gekregen wat ze wilden...
Daarnaast had hij het moeilijk met het feit dat hij niet in de ploeg stond momenteel. Maar zoals de ploeg speelde, kon je het niet maken om er iemand uit te zetten. Dus was het logisch dat hij op de bank zat en zijn kans moest afwachten maar dat geduld wou hij blijkbaar ook niet opbrengen.
Dat zijn vertrek kan opgevangen worden door Manuel Mbola of Bolingoli durf ik toch ook te betwijfelen. Die kunnen eens invallen in geval van nood maar zijn nog geen materiaal om weken aan een stuk te gaan gebruiken als één van onze aanvallers langere tijd zou uitvallen. Dus hopen dat er niks met Cocchiere, Mitu of Dekuyper voorvalt of je hebt een probleem.

Ideaal is natuurlijk dat je - net zoals bij een profclub - voor elke positie een dubbele bezetting hebt met 2 evenwaardige spelers. Maar dat kan een amateurclub zich niet permitteren, en al zeker niet wanneer je een schuldenberg met je meesleurt. Je moet inderdaad hopen dat je basisspelers niet uitvallen, en als die uitvallen moet je hopen dat je reserves een degelijke match spelen en de 'schade' beperkt blijft. Dit is de realiteit, of je het nu graag hebt of niet.


27 Aug 2019, 13:53
forumlegende
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 09 Aug 2006, 16:09
Berichten: 2564
Leeftijd: 42
Bericht Re: Transfers volgend seizoen
filip.dhose schreef:
zwawi schreef:
Mbaye wou volgens mij ook gewoon liefst zelf vertrekken. Hij heeft dit na het seizoen al aangegeven maar is hier zolang geweest omdat ons bestuur een transfersom wou wegens nog onder contract. Hopelijk hebben ze nu ook gekregen wat ze wilden...
Daarnaast had hij het moeilijk met het feit dat hij niet in de ploeg stond momenteel. Maar zoals de ploeg speelde, kon je het niet maken om er iemand uit te zetten. Dus was het logisch dat hij op de bank zat en zijn kans moest afwachten maar dat geduld wou hij blijkbaar ook niet opbrengen.
Dat zijn vertrek kan opgevangen worden door Manuel Mbola of Bolingoli durf ik toch ook te betwijfelen. Die kunnen eens invallen in geval van nood maar zijn nog geen materiaal om weken aan een stuk te gaan gebruiken als één van onze aanvallers langere tijd zou uitvallen. Dus hopen dat er niks met Cocchiere, Mitu of Dekuyper voorvalt of je hebt een probleem.

Ideaal is natuurlijk dat je - net zoals bij een profclub - voor elke positie een dubbele bezetting hebt met 2 evenwaardige spelers. Maar dat kan een amateurclub zich niet permitteren, en al zeker niet wanneer je een schuldenberg met je meesleurt. Je moet inderdaad hopen dat je basisspelers niet uitvallen, en als die uitvallen moet je hopen dat je reserves een degelijke match spelen en de 'schade' beperkt blijft. Dit is de realiteit, of je het nu graag hebt of niet.

Een verdedigende middenvelder gingen ze sowieso nog aantrekken, ook als Mbaye bleef. Dus durf ik daar toch uit afleiden dat er daar al ruimte voor was en dat er nu extra ruimte komt door het vertrek van Mbaye. Dus kun je toch nog iemand voor vanvoor halen die minder kost dan Der?


27 Aug 2019, 14:02
forumlegende

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 22:35
Berichten: 2934
Bericht Re: Transfers volgend seizoen
Een heel domme zet om Mbaye te laten vertrekken. Sommigen kunnen het niet over hun lippen krijgen, maar zo is het. Een goeie Mbaye is van goudwaarde in 2e amateur. Maar of onze Leider daar zich maar een sikkepit van aantrekt...??


27 Aug 2019, 14:16
nieuw in de eerste ploeg

Lid geworden op: 18 Jan 2019, 16:06
Berichten: 550
Bericht Re: Transfers volgend seizoen
zwawi schreef:
filip.dhose schreef:
zwawi schreef:
Mbaye wou volgens mij ook gewoon liefst zelf vertrekken. Hij heeft dit na het seizoen al aangegeven maar is hier zolang geweest omdat ons bestuur een transfersom wou wegens nog onder contract. Hopelijk hebben ze nu ook gekregen wat ze wilden...
Daarnaast had hij het moeilijk met het feit dat hij niet in de ploeg stond momenteel. Maar zoals de ploeg speelde, kon je het niet maken om er iemand uit te zetten. Dus was het logisch dat hij op de bank zat en zijn kans moest afwachten maar dat geduld wou hij blijkbaar ook niet opbrengen.
Dat zijn vertrek kan opgevangen worden door Manuel Mbola of Bolingoli durf ik toch ook te betwijfelen. Die kunnen eens invallen in geval van nood maar zijn nog geen materiaal om weken aan een stuk te gaan gebruiken als één van onze aanvallers langere tijd zou uitvallen. Dus hopen dat er niks met Cocchiere, Mitu of Dekuyper voorvalt of je hebt een probleem.

Ideaal is natuurlijk dat je - net zoals bij een profclub - voor elke positie een dubbele bezetting hebt met 2 evenwaardige spelers. Maar dat kan een amateurclub zich niet permitteren, en al zeker niet wanneer je een schuldenberg met je meesleurt. Je moet inderdaad hopen dat je basisspelers niet uitvallen, en als die uitvallen moet je hopen dat je reserves een degelijke match spelen en de 'schade' beperkt blijft. Dit is de realiteit, of je het nu graag hebt of niet.

Een verdedigende middenvelder gingen ze sowieso nog aantrekken, ook als Mbaye bleef. Dus durf ik daar toch uit afleiden dat er daar al ruimte voor was en dat er nu extra ruimte komt door het vertrek van Mbaye. Dus kun je toch nog iemand voor vanvoor halen die minder kost dan Der?

Zie maar dat ze Vekemans niet terug halen van OHL om Der te vervangen


27 Aug 2019, 14:26
Ancien

Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42
Berichten: 4807
Leeftijd: 44
Locatie: Hofstade
Bericht Re: Transfers volgend seizoen
zwawi schreef:

Razzi wordt gezien als rechter centrale verdediger door Van Renterghem in zijn 3-5-2 en misschien als back-up voor Geenens om de rechterflank te doen.
De Neve is opgeschoven naar positie 8 waardoor hij meer voor doel kan opduiken. Ik vind trouwens ook dat die positie hem beter ligt dan op de 6.
De Coninck zal eerder moeten concurreren met Wantens voor de stek op de linkerflank of eventueel in een meer aanvallende rol op het middenveld.
Dus heb je enkel Van Den Berghe om als stofzuiger het vuile werk op te knappen en dan begrijp ik wel dat ze nog iemand erbij willen. Van Den Berghe kan ook achteraan in de plaats van Razzi gaan spelen he.
Cappelleman en Burssens zijn voor mij geen basismateriaal en Verstraeten... Gaat die ooit nog topfit raken?


Helemaal akkoord Zwawi, maar het lijkt mij eerder op puzzelen met wat je krijgt dan voor iets of iemand echt te gaan. De Neve is gehaald voor de 6 en moet je nu op 8 zetten, De Coninck stond niet meer in de ploeg en is rehabiliteert op linksback, het klopt dat VDB uw enige optie is maar was wel uw eerste zomertransfer... En ook al is het geen basismateriaal die andere, je betaalt ze ook toch?


27 Aug 2019, 14:50
Vaste Waarde

Lid geworden op: 16 Mei 2014, 22:51
Berichten: 1375
Bericht Re: Transfers volgend seizoen
Allesweter schreef:
zwawi schreef:
filip.dhose schreef:
Ideaal is natuurlijk dat je - net zoals bij een profclub - voor elke positie een dubbele bezetting hebt met 2 evenwaardige spelers. Maar dat kan een amateurclub zich niet permitteren, en al zeker niet wanneer je een schuldenberg met je meesleurt. Je moet inderdaad hopen dat je basisspelers niet uitvallen, en als die uitvallen moet je hopen dat je reserves een degelijke match spelen en de 'schade' beperkt blijft. Dit is de realiteit, of je het nu graag hebt of niet.

Een verdedigende middenvelder gingen ze sowieso nog aantrekken, ook als Mbaye bleef. Dus durf ik daar toch uit afleiden dat er daar al ruimte voor was en dat er nu extra ruimte komt door het vertrek van Mbaye. Dus kun je toch nog iemand voor vanvoor halen die minder kost dan Der?

Zie maar dat ze Vekemans niet terug halen van OHL om Der te vervangen

Vekemans was vorig seizoen wel onze efficiëntste spits :D : 2 goals op 462 minuten, of 1 goal om de 231 minuten.
Ter vergelijking:
Gilis 294
Mbaye 308
De Rock 325
Binst 585
Mitu 794
Dekuyper 834
En tenslotte de door velen op dit forum zo geroemde en bewierookte Bounou: 0 goals op 1.514 minuten! :p


27 Aug 2019, 16:49
Ancien
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 18:51
Berichten: 3844
Leeftijd: 45
Bericht Re: Transfers volgend seizoen
filip.dhose schreef:
Allesweter schreef:
zwawi schreef:
Een verdedigende middenvelder gingen ze sowieso nog aantrekken, ook als Mbaye bleef. Dus durf ik daar toch uit afleiden dat er daar al ruimte voor was en dat er nu extra ruimte komt door het vertrek van Mbaye. Dus kun je toch nog iemand voor vanvoor halen die minder kost dan Der?

Zie maar dat ze Vekemans niet terug halen van OHL om Der te vervangen

Vekemans was vorig seizoen wel onze efficiëntste spits :D : 2 goals op 462 minuten, of 1 goal om de 231 minuten.
Ter vergelijking:
Gilis 294
Mbaye 308
De Rock 325
Binst 585
Mitu 794
Dekuyper 834
En tenslotte de door velen op dit forum zo geroemde en bewierookte Bounou: 0 goals op 1.514 minuten! :p


:kots: Er is gekuist binnen eendracht aalst, maar nog niet genoeg....

_________________
VEEL BELOVEN EN WEINIG GEVEN DOET DE ZOTTEN IN VREUGDE LEVEN, juli 2015
Wie moedig is kan niet iedereen te vriend houden...


27 Aug 2019, 17:38
Iendracht.be - beheer
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 09 Jan 2006, 9:03
Berichten: 5505
Leeftijd: 47
Locatie: Lebbeke
Bericht Re: Transfers volgend seizoen
We kunnen misschien onze meest efficiente spits ooit terughalen. Die kleinzoon van Van Himst ;)


27 Aug 2019, 18:30
Iendracht.be - beheer
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 09 Jan 2006, 9:03
Berichten: 5505
Leeftijd: 47
Locatie: Lebbeke
Bericht Re: RE: Re: Transfers volgend seizoen
Bomber schreef:
Smetje schreef:
We kunnen misschien onze meest efficiente spits ooit terughalen. Die kleinzoon van Van Himst ;)



Ik denk dat onze efficientste spits ooit toch Cosimo was...wel vlug terug weg :cry:
Cossimo is hier zelfs 2 keer geweest dacht ik.

Maar volgens de berekening van fdh zas het toch die kleinzoon van Polle. In goal op k weet niet meer hoeveel minuten ;)


27 Aug 2019, 19:28
Reserve

Lid geworden op: 22 Jan 2019, 21:40
Berichten: 391
Bericht Re: Transfers volgend seizoen
filip.dhose schreef:
Allesweter schreef:
zwawi schreef:
En tenslotte de door velen op dit forum zo geroemde en bewierookte Bounou: 0 goals op 1.514 minuten! :p

Hélaba. Bounou heeft wel gescoord tegen Brakel hé.


27 Aug 2019, 20:04
Vaste Waarde

Lid geworden op: 16 Mei 2014, 22:51
Berichten: 1375
Bericht Re: Transfers volgend seizoen
Moses Chunga schreef:
filip.dhose schreef:
Allesweter schreef:

Hélaba. Bounou heeft wel gescoord tegen Brakel hé.

Sorry, had moeten preciseren: competitieminuten.


27 Aug 2019, 23:43
Freak

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 20:13
Berichten: 5735
Bericht Re: Transfers volgend seizoen
Articles
Publié le 26 août 2019
Un nouvel attaquant à l’Olympic: Ibrahima Mbaye

L’Olympic de Charleroi Farciennes a réalisé un transfert marquant à une semaine du début du championnat. Ibrahima Mbaye, âgé de 27 ans, en provenance d’Alost, rejoint l’OCCF.

“Les négociations se sont clôturées ce week-end”, explique Adem Sahin. “Nous connaissons le profil de cet attaquant présent depuis une saison et demi à Alost. Nous avons, en concertation avec le Président, décidé de faire un dernier effort financier car nous voulons réaliser de bonnes choses dans un championnat qui sera très relevé”, ajoute le Directeur Sportif des Dogues. Auparavant, I. Mbaye avait évolué à Acren-Lessines, en D2 Amateur.

“Le joueur voulait poursuivre en D1 amateur et après la chute d’Alost en D2, nous pouvions le séduire avec notre projet OCCF. Désormais, la concurrence sera rude à la pointe de l’attaque, c’est donc tout bénéfice pour l’entraîneur”


28 Aug 2019, 9:24
Vaste Waarde

Lid geworden op: 16 Mei 2014, 22:51
Berichten: 1375
Bericht Re: Transfers volgend seizoen
iendrachter schreef:
tympanum2 schreef:
Een heel domme zet om Mbaye te laten vertrekken. Sommigen kunnen het niet over hun lippen krijgen, maar zo is het. Een goeie Mbaye is van goudwaarde in 2e amateur. Maar of onze Leider daar zich maar een sikkepit van aantrekt...??


Klopt, voor mij de meest complete spits die we hier de laatste seizoenen gezien hebben.
Ik heb wel liever dat ze hem niet vervangen als een sukkelaar als Vekemans terug te halen,
dan kan je beter iemand van de beloften zijn kans geven.
Je laat Binst,De Rock en Mbaye vertrekken en haalt voorlopig enkel Cocchiere als vervanger,
een goede zaak kan je dat toch niet noemen?
En mss kan de man van de statistieken hier eens berekenen hoeveel keer onze spits Mitu alleen op de keeper afgaat en hoeveel goals er daar uitkomen?
Je kan hem daar eens zetten om een blessure of schorsing op te vangen maar is een zuivere flankspeler.

Ik heb zelf al tientallen keren aangehaald dat het rendement van Mitu ondermaats is: niet alleen werkt hij moeilijk af, zijn laatste pass na een (vaak sublieme) actie is bijna altijd slecht.
Maar ik vraag me af of dit niet te maken heeft met zijn positie. Hij moest op zijn flank altijd heel wat verdedigend werk opknappen. Daardoor zit hij op het moment van de afwerking of laatste pass vermoedelijk steeds à bloc (om het in koerstemen uit te drukken). Ik vermoed dat zijn rendement zal stijgen als je hem als zwervende spits rond een type Cochiere zet.


28 Aug 2019, 10:08
nieuw in de eerste ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 30 Nov 2016, 15:16
Berichten: 709
Leeftijd: 71
Locatie: Koksijde
Bericht Re: Transfers volgend seizoen
tympanum2 schreef:
Een heel domme zet om Mbaye te laten vertrekken. Sommigen kunnen het niet over hun lippen krijgen, maar zo is het. Een goeie Mbaye is van goudwaarde in 2e amateur. Maar of onze Leider daar zich maar een sikkepit van aantrekt...??



Sedert maandag 26/8 staat op de website: Mbaye is op weg naar Olympic.
Vandaag donderdag 29/8 geen verder nieuws, ook niet over inkomende beloofde versterking.
Vraagje, is Mbaye te voet op weg naar Charleroi? :lol:


29 Aug 2019, 12:33
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7639 berichten ]  Ga naar pagina 1 388 389 390 391 392 510


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
webdesign aalst