Financiële toestand - Pagina 13 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 254 berichten ]  Ga naar pagina 1 11 12 13 14 15 17
 Financiële toestand 
Auteur Bericht
forumlegende

Lid geworden op: 07 Mei 2008, 10:08
Berichten: 2949
Bericht Re: Financiële toestand
Bram schreef:
En toch durf hier vandaag schrijven dat amateurvoetbal binnen 5 jaar enkel nog community voetbal zal zijn met STERK aangepaste verloningen. Hoe haal je het in deze tijden nog in je hoofd te denken dat het business plan van een bedrijf er eentje is waarbij de eigenaar jaarlijks wat bijpast ?! Hallo het jaar 2020 is ondertussen al wel eventjes bezig ? 't mag al een wonder zijn dat het tot 2020 geduurd heeft dat dergelijke structuren konden overleven.

Kort nadien zal het besef dan wel komen dat die nieuwe generatie clubs het regionaal voetbal zal moeten gaan redden en vooral het jeugdvoetbal.
Tenzij ze bij Anderlecht en Brugge een paar 100 extra trainingsvelden gaan aanleggen zal het anders een moeilijke zaak gaan worden om nog geld te verdienen aan hun kinderhandel.

De schittering van de aanblik van een BENELIGA zal binnenkort wel ingewisseld worden voor een pijnlijke realiteit... eerst nog eventjes het EK winnen om nadien in een dronken roes de realiteit nog heel eventjes te kunnen ontkennen.

Eén troost, niet enkel Eendracht Aalst is het ravijn ingesukkeld :(

Dat we naar een nieuwe voetbalcultuur gaan met lagere verloning in de toekomst in de amateur- en provinciale reeksen kan ik inkomen.
Maar vandaag anno 2020 is het nog steeds de realiteit dat bij vele clubs een gegoede voorzitter de putten vult. Dat heeft niets met een businessmodel te maken maar is gewoon een feit.
Een feit dat inderdaad niet langer houdbaar is - mede door beperkter zwart geld - en op termijn zal verdwijnen.

Als community clubs de toekomst moeten worden stel ik mij alleen deze vraag: wie brengt het geld binnen? Zeg nu niet de supporters he ;)

_________________
Iendracht forever mor fusie never!


12 Feb 2020, 22:39
Vaste Waarde

Lid geworden op: 16 Mei 2014, 22:51
Berichten: 1375
Bericht Re: Financiële toestand
Dat we naar een nieuwe voetbalcultuur gaan met lagere verloning in de toekomst in de amateur- en provinciale reeksen kan ik inkomen.
Maar vandaag anno 2020 is het nog steeds de realiteit dat bij vele clubs een gegoede voorzitter de putten vult. Dat heeft niets met een businessmodel te maken maar is gewoon een feit.
Een feit dat inderdaad niet langer houdbaar is - mede door beperkter zwart geld - en op termijn zal verdwijnen.

Als community clubs de toekomst moeten worden stel ik mij alleen deze vraag: wie brengt het geld binnen? Zeg nu niet de supporters he ;)[/quote]
4.000 supporters die ELK 1.000 EUR inleggen voor een aandeel (coöperatiemodel), en de club is van ons.
Of 400 x 10.000 EUR, maar ik ben er 100 % zeker van dat je er zo geen 400 gaat vinden.
4.000 x 1.000 EUR misschien wel? Ik vrees ervoor. Conclusie dus altijd dezelfde: ondanks zijn gebreken, tekortkomingen, verkeerde inschattingen, mogen we van geluk spreken dat PLJ er is.
Dictatoriale trekjes? Misschien, maar een voetbalclub (zoals EA) is eigenlijk een bedrijf, en dat is meestal niet op democratische leest geschoeid. Op mijn werk komt mijn baas mij ook niet op voorhand mijn akkoord vragen wanneer hij me een opdracht geeft.


13 Feb 2020, 1:16
onderstaande foto te bekijken op eigen risico
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27 Apr 2006, 14:28
Berichten: 8614
Leeftijd: 56
Locatie: Wetteren
Website: https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs
Bericht Re: Financiële toestand
Als van alles op de hoogte zijnde forum ganger,kan je misschien ook de supporters inlichten hoeveel intresten de CLUB moet betalen aan uw geliefde voorzitter ;) en misschien moet je eens vermelden hoeveel het feest budget bedraagt ;) en hoe het is met zijn CVBA die al enkele jaren op volle toeren draait en waar zijn de beloofde sponsors ;)
https://youtu.be/TqpNxBGEBmQ

_________________
https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs
Member of the President’s Club.


Laatst gewijzigd door Bakkie op 13 Feb 2020, 8:41, 1 keer totaal gewijzigd.



13 Feb 2020, 8:37
forumlegende

Lid geworden op: 09 Jul 2013, 11:34
Berichten: 3149
Bericht Re: Financiële toestand
filip.dhose schreef:
Dat we naar een nieuwe voetbalcultuur gaan met lagere verloning in de toekomst in de amateur- en provinciale reeksen kan ik inkomen.
Maar vandaag anno 2020 is het nog steeds de realiteit dat bij vele clubs een gegoede voorzitter de putten vult. Dat heeft niets met een businessmodel te maken maar is gewoon een feit.
Een feit dat inderdaad niet langer houdbaar is - mede door beperkter zwart geld - en op termijn zal verdwijnen.

Als community clubs de toekomst moeten worden stel ik mij alleen deze vraag: wie brengt het geld binnen? Zeg nu niet de supporters he ;)

4.000 supporters die ELK 1.000 EUR inleggen voor een aandeel (coöperatiemodel), en de club is van ons.
Of 400 x 10.000 EUR, maar ik ben er 100 % zeker van dat je er zo geen 400 gaat vinden.
4.000 x 1.000 EUR misschien wel? Ik vrees ervoor. Conclusie dus altijd dezelfde: ondanks zijn gebreken, tekortkomingen, verkeerde inschattingen, mogen we van geluk spreken dat PLJ er is.
Dictatoriale trekjes? Misschien, maar een voetbalclub (zoals EA) is eigenlijk een bedrijf, en dat is meestal niet op democratische leest geschoeid. Op mijn werk komt mijn baas mij ook niet op voorhand mijn akkoord vragen wanneer hij me een opdracht geeft.[/quote]

Er komt hoop en al nog 1.000 man zien, hoe ga je er dan 4.000 vinden?

Misschien dictatoriale trekjes? :wow: :D :D

En een voetbalclub in 2e amateur zelfde als een bedrijf? in de verste verte niet....

_________________
"Denk bij iedere afdruk aan het milieu..."
"Negativisme zit in de genen..."


13 Feb 2020, 8:37
Iendracht.be - beheer
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 09 Jan 2006, 9:03
Berichten: 5505
Leeftijd: 47
Locatie: Lebbeke
Bericht Re: Financiële toestand
Je gaat in Aalst nooit zo een groot bedrag kunnen ophalen onder supporters.

Iendracht for Life toonde al aan hoe moeilijk het was om geld te verzamelen onder de supporters


13 Feb 2020, 8:59
Ancien

Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42
Berichten: 4807
Leeftijd: 44
Locatie: Hofstade
Bericht Re: Financiële toestand
Smetje schreef:
Je gaat in Aalst nooit zo een groot bedrag kunnen ophalen onder supporters.

Iendracht for Life toonde al aan hoe moeilijk het was om geld te verzamelen onder de supporters


Voilà, en toen kwam er gemiddeld nog 3000 man kijken en we hadden begot nog geen EUR 20 k... Dan zijn uitspraken over EUR 4 mio simpelweg van de pot gerukt... Daarmee dat ik al jaren grote vraagtekens blijf plaatsen bij die uitspraken als " EA, de slapende reus"... Slapende reus voor een eenmalig event? Zeer zeker... Maar slapende reus op tweewekelijkse basis? No way... Mensen lijken niet te (willen) beseffen hoe zeer alles is geëvolueerd... Om pakweg 500 man extra continue aan u te binden, moet je tegenwoordig hemel en aarde bewegen... En dan spreek ik nog over "normale" omstandigheden... Hier wordt een modale supporter nog eens scheef bekeken van bovenaf ook, wat het er allemaal niet eenvoudiger op maakt. Ons eensmansbestuur zou beter eens gaan kijken hoe ploegen als een Mandel en Knokke het aanpakken en wat daar is gebeurd ipv de deur bij eersteklassers plat te lopen... Mandel was "maar" Izegem met een lelijk stadion - maar wat een complex daar nu: topsporthal, ultramoderne atletiekaccommodatie, nieuw voetbalstadion en de club Mandel plukt daar mee de vruchten van. Een paar weken geleden op Knokke geweest: chapeau voor de renovatie van het stadion en alles errond (ontvangst, omkadering, ticketing, enz.). En itt wat je zou kunnen verwachten, geen dikke nek. Hier daarentegen... waar er dan nog enkel en alleen geteerd wordt op de naam die opgebouwd is in een ver verleden...


13 Feb 2020, 9:15
Freak

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 20:13
Berichten: 5735
Bericht Re: Financiële toestand
wie betaald die nieuwe stadions dan?de stad?hier krijg je nog geen afgedankte tribune...


13 Feb 2020, 10:05
Freak

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 20:13
Berichten: 5735
Bericht Re: Financiële toestand
Bakkie schreef:
Als van alles op de hoogte zijnde forum ganger,kan je misschien ook de supporters inlichten hoeveel intresten de CLUB moet betalen aan uw geliefde voorzitter ;) en misschien moet je eens vermelden hoeveel het feest budget bedraagt ;) en hoe het is met zijn CVBA die al enkele jaren op volle toeren draait en waar zijn de beloofde sponsors ;)
https://youtu.be/TqpNxBGEBmQ


intresten op geld dat hij nooit meer zal terugzien..?


13 Feb 2020, 10:09
Ancien

Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42
Berichten: 4807
Leeftijd: 44
Locatie: Hofstade
Bericht Re: Financiële toestand
waly 2 schreef:
wie betaald die nieuwe stadions dan?de stad?hier krijg je nog geen afgedankte tribune...


Enige dialoog of verstandhouding opbouwen met de stad is natuurlijk ook een taak van een clubbestuur of niet?


13 Feb 2020, 10:10
Freak

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 20:13
Berichten: 5735
Bericht Re: Financiële toestand
dialoog?ze zoeken al 30 jaar naar een locatie..begin er dan maar aan.


13 Feb 2020, 10:14
nieuw in de eerste ploeg

Lid geworden op: 16 Nov 2007, 12:13
Berichten: 528
Locatie: Aalst
Bericht Re: Financiële toestand
DT schreef:
Smetje schreef:
Je gaat in Aalst nooit zo een groot bedrag kunnen ophalen onder supporters.

Iendracht for Life toonde al aan hoe moeilijk het was om geld te verzamelen onder de supporters


Voilà, en toen kwam er gemiddeld nog 3000 man kijken en we hadden begot nog geen EUR 20 k... Dan zijn uitspraken over EUR 4 mio simpelweg van de pot gerukt... Daarmee dat ik al jaren grote vraagtekens blijf plaatsen bij die uitspraken als " EA, de slapende reus"... Slapende reus voor een eenmalig event? Zeer zeker... Maar slapende reus op tweewekelijkse basis? No way... Mensen lijken niet te (willen) beseffen hoe zeer alles is geëvolueerd... Om pakweg 500 man extra continue aan u te binden, moet je tegenwoordig hemel en aarde bewegen... En dan spreek ik nog over "normale" omstandigheden... Hier wordt een modale supporter nog eens scheef bekeken van bovenaf ook, wat het er allemaal niet eenvoudiger op maakt. Ons eensmansbestuur zou beter eens gaan kijken hoe ploegen als een Mandel en Knokke het aanpakken en wat daar is gebeurd ipv de deur bij eersteklassers plat te lopen... Mandel was "maar" Izegem met een lelijk stadion - maar wat een complex daar nu: topsporthal, ultramoderne atletiekaccommodatie, nieuw voetbalstadion en de club Mandel plukt daar mee de vruchten van. Een paar weken geleden op Knokke geweest: chapeau voor de renovatie van het stadion en alles errond (ontvangst, omkadering, ticketing, enz.). En itt wat je zou kunnen verwachten, geen dikke nek. Hier daarentegen... waar er dan nog enkel en alleen geteerd wordt op de naam die opgebouwd is in een ver verleden...


Dit is niets meer dan een veronderstelling. Een die je maakt op basis van maatschappelijke evoluties en wat er bij andere clubs is gebeurd of aan het gebeuren is. De correlatie maatschappelijke verandering versus vrijetijdsbesteding is al meerdere keren bestudeerd, maar wat dat voor een club als Eendracht Aalst betekent? Daar zijn geen cijfers van denk ik.

Zelf kwam ik tot kort jarenlang dagelijks bij gezinnen thuis. Wel, ik stond versteld van hoeveel 'slapende' supporters den Iéndracht nog heeft. Vooral mensen die na het faillissement zijn afgehaakt, maar ook die recenter de handdoek hebben geworpen. Het is niet omdat die niet meer komen kijken dat het geen supporters meer zijn hé (en ja, I know what 'to support' means...). De periode Troch-Arnold is trouwens ook geen eeuwigheid geleden, toen speelden we in vierde en was het niet ongebruikelijk met pakweg 800 op verplaatsing te gaan. Ik zie het weinig clubs ons nadoen...
En er is nog een verschil met pakweg de doorsnee club. Als Aalst een bekerwedstrijd speelt tegen een eersteklasser zit het stadion grotendeels gevuld met generaties Iéndrachtsupporters, met een echt wit-zwart hart. Dit in tegenstelling tot vele andere clubs, waar het stadion gevuld wordt met toeschouwers die de eerste keer komen om eens een eersteklasser aan het werk te zien.

Ach, het is eigenlijk simpel. Als er iemand 4 miljoen op overschot heeft kunnen we zachtjesaan de (zéér diep) slapende reus beginnen wakker schudden :D .


13 Feb 2020, 10:18
Freak

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 20:13
Berichten: 5735
Bericht Re: Financiële toestand
Staantribune uitverkocht

Vak K is reeds uitverkocht voor de carnavalsmatch! Er zijn wel nog voldoende zitplaatsen, voornamelijk in de tribunes A, E en G. Dinsdag 18 februari is er een laatste VVK van 18u30 tot 20u (stadion). De avond van de wedstrijd zijn de loketten ook nog geopend.


13 Feb 2020, 10:20
Ancien

Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42
Berichten: 4807
Leeftijd: 44
Locatie: Hofstade
Bericht Re: Financiële toestand
waly 2 schreef:
dialoog?ze zoeken al 30 jaar naar een locatie..begin er dan maar aan.


Reden te meer dan om er de stekker uit te trekken zeker?


13 Feb 2020, 10:22
Freak

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 20:13
Berichten: 5735
Bericht Re: Financiële toestand
een ander stamnummerken en ze zijn weer vertrokken..


13 Feb 2020, 10:27
Freak

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 20:13
Berichten: 5735
Bericht Re: Financiële toestand
de grote dendertruc allé...


13 Feb 2020, 10:30
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 254 berichten ]  Ga naar pagina 1 11 12 13 14 15 17


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
webdesign aalst