Stadion - Pagina 439 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6573 berichten ]  Ga naar pagina 1 435 436 437 438 439
 Stadion 
Auteur Bericht
Nationale Ploeg

Leeftijd: 35
Bericht Re: Stadion
https://kmskdeinze.be/nieuws/2020/03/km ... omst-voor/

25 Mar 2020, 15:40
forumlegende

Deinze is Aalst niet eh (en omgekeerd) :hmm: :hmm:

26 Mar 2020, 11:46
Freak

Aalst -

Voetbalclub Eendracht Aalst speelt volgend seizoen op een nieuwe grasmat. De club maakt van de coronacrisis gebruik om het veld grondig te renoveren. “Het wordt een grasmat zoals we er hier nog nooit één hebben gezien”, aldus greenkeeper Mario Van den Berghe.

“De club heeft lang getwijfeld, maar uiteindelijk wordt het veld toch volledig gerenoveerd”, zeggen Dirk Creve van Grondwerken De Ceuster en Mario Van den Berghe, de greenkeeper van Eendracht Aalst.

Er wordt voorlopig nog niet gevoetbald in het Pierre Cornelisstadion maar toch zijn het heel belangrijke dagen voor greenkeeper Mario. “Als alles goed gaat, wordt het een grasmat zoals we er hier nog nooit één hebben gezien”, zegt Mario. Voorlopig ligt er enkel een laag zand, maar deze week wordt het gras gezaaid. De sproeiers worden aangepast en het veld werd wat opgehoogd, en de grasmat zal ook letterlijk naar een hoger niveau worden getild. “Het wordt een serieuze verbetering. Het is een werk van lange adem geweest, maar het wordt echt een topplein. Bij de eerste competitiewedstrijd op de nieuwe grasmat ga ik negentig minuten lang genieten”, aldus de gepassioneerde Mario.

Hij is al drie jaar lang de vaste greenkeeper van den Iendracht. “Ik lig ’s nachts soms wakker van het plein. Op de dag van een wedstrijd ben ik op de club vanaf 7 uur ’s morgens. Dan maai ik, breng ik de belijning aan en controleer ik elk plekje op het veld. Ik ben een echte pitbull”, vertelt de greenkeeper. “De dag na de wedstrijd vul ik samen met materiaalman Ronny Vonck elke put die in het veld is getrapt. Ik ben dus dagelijks op de club.”

Want Mario verzorgt niet alleen het veld in het Pierre Cornelisstadion, hij onderhoudt ook de oefenterreinen op de Zandberg. Wekelijks ontfermt Mario zich dus over zeven pleinen, goed voor 42.000 vierkante meter. “De staat van het veld is enorm belangrijk, want een schitterende grasmat straalt ambitie uit. Ik vind trouwens dat de club op drie jaar tijd een zwaar inhaalmanoeuvre heeft gedaan, met dank aan de investeringen van voorzitter Patrick Le Juste.”

In welke amateurreeks Eendracht Aalst volgend seizoen zal spelen, is nog niet duidelijk. De club heeft verzet aangetekend tegen de vroegtijdige stopzetting van het seizoen 2019-2020. Er lijkt dus nog een waterkansje op Eerste Amateur, maar vast staat dat de eerste matchen hier in september worden gespeeld. “Dat geeft het gras de nodige ademruimte om te groeien. Er mag wel niets verkeerd gaan, zo hopen we dat het toch nog genoeg zal regenen zodat we de grasmat voldoende kunnen sproeien”, besluit Mario.hnb

12 Jun 2020, 9:17
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6573 berichten ]  Ga naar pagina 1 435 436 437 438 439