Lommel | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1 2
 Lommel 
Auteur Bericht
Freak

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 20:13
Berichten: 5735
Bericht Re: Lommel
Hamme wil niet samengaan met lokeren. (y)


21 Apr 2020, 22:28
Ancien
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 18:51
Berichten: 3844
Leeftijd: 45
Bericht Re: Lommel
Lommel wordt overgenomen door Manchester group. Wat me vooral opvalt in het artikel is dit:

“Na het afgelopen seizoen waar Lommel SK zich steeds meer profileert als een club met de nodige ambitie om verder te bouwen, voelen we een groeiend enthousiasme voor groen-wit”, klinkt het in een eerste reactie. “Er komen weer meer supporters naar de Gestelsedijk. De identiteit van de club kwam weer bovendrijven en vele nieuwe regionale ondernemers voelen zich betrokken bij ons verhaal. Dankzij hun steun zijn wij in staat om ook nu weer nieuwe stappen te zetten.

En waarom? Omdat het precies tegenovergestelde is van wat in Aalst gebeurt. Maar ik wil geen 'big mouth' opzetten natuurlijk (de commentaar van Still Standing in het achterhoofd).

PLJ heeft gefaald. Op alle vlak. Wie dat niet ziet is stekeblind!!

_________________
VEEL BELOVEN EN WEINIG GEVEN DOET DE ZOTTEN IN VREUGDE LEVEN, juli 2015
Wie moedig is kan niet iedereen te vriend houden...


07 Mei 2020, 17:58
Freak

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 20:13
Berichten: 5735
Bericht Re: Lommel
Het oorspronkelijke SK Lommel ging in 2003 failliet en werd na de fusie met Overpelt Fabriek omgedoopt tot KVSK United. In 2010, na een nieuwe fusie met Racing Mol-Wezel, werd de naam veranderd in Lommel United. (y) inderdaad goed gewerkt.

Vanavond zal het stadsbestuur van Lommel het meerjarenplan presenteren aan de gemeenteraad. Het meest opvallende punt is de beslissing om het voetbalstadion van Lommel SK te renoveren. Verschillende stadsdiensten zoals een jongerencentrum (dat ook dienst zal doen als stadsfeestzaal), de nieuwbouw van de groendienst en een nieuwe stedelijke kinderopvang zullen plaats krijgen in dat gerenoveerd stadion. Er zal een haalbaarheidsstudie worden uitgevoerd naar de precieze inrichting van het voetbalstadion. “We zijn blij dat er ook bij de voetbalclub een draagvlak is ontstaan voor dit project”, aldus burgemeester Bob Nijs (CD&V). “Het stadion met retailcentrum aan de ring beschouw ik als ‘afgevoerd’. Het lijkt ons een veel beter idee om de stadsdiensten aan het voetbalstadion onder te brengen. Ze horen daar perfect thuis.”

een klein verschil met ons stadsbestuur. :lol:


07 Mei 2020, 21:36
Ancien
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 18:51
Berichten: 3844
Leeftijd: 45
Bericht Re: Lommel
waly 2 schreef:
Het oorspronkelijke SK Lommel ging in 2003 failliet en werd na de fusie met Overpelt Fabriek omgedoopt tot KVSK United. In 2010, na een nieuwe fusie met Racing Mol-Wezel, werd de naam veranderd in Lommel United. (y) inderdaad goed gewerkt.

Vanavond zal het stadsbestuur van Lommel het meerjarenplan presenteren aan de gemeenteraad. Het meest opvallende punt is de beslissing om het voetbalstadion van Lommel SK te renoveren. Verschillende stadsdiensten zoals een jongerencentrum (dat ook dienst zal doen als stadsfeestzaal), de nieuwbouw van de groendienst en een nieuwe stedelijke kinderopvang zullen plaats krijgen in dat gerenoveerd stadion. Er zal een haalbaarheidsstudie worden uitgevoerd naar de precieze inrichting van het voetbalstadion. “We zijn blij dat er ook bij de voetbalclub een draagvlak is ontstaan voor dit project”, aldus burgemeester Bob Nijs (CD&V). “Het stadion met retailcentrum aan de ring beschouw ik als ‘afgevoerd’. Het lijkt ons een veel beter idee om de stadsdiensten aan het voetbalstadion onder te brengen. Ze horen daar perfect thuis.”

een klein verschil met ons stadsbestuur. :lol:


Eendracht Aalst ging op de fles in 2001...in Lommel is er toekomstperspectief en hebben sindsdien sportief het wel inderdaad VEEL beter gedaan dan den iendracht, ongeacht hun fusies met verwaarloosbaar kleine ploegen waar jij je blijkbaar wel op baseert...en in Aalst? Dus ja, men heeft daar weldegelijk beter gewerkt dan die ego-tripperS hier. Hier een overzichtje:
02-03: tweede in derde klasse
04-05: ONGESLAGEN kampioen in derde klasse
05-06: Titel uit handen gegeven op de laatste speeldag in tweede klasse, eindronde 2de geëindigd
06-07: kleurloos seizoen in tweede klasse
07-08: vierde plaats, tweede klasse. Eindronde derde plaats
08-09: middenmoot tweede klasse
09-10: tweede in tweede klasse
10-11: tweede in tweede klasse na heel lang aan de leiding gestaan te hebben.
11-12: vijfde in tweede klasse met volledige, nieuwe en jeugdige kern.
12-13: zesde plaats in tweede klasse
13-14: vijfde plaats in tweede klasse
14-15: Lommel strijdt de voorlaatste speeldag mee voor de titel in tweede. Eindigt tweede.
15-16: Lommel eindigt in de top 8 voor de hervorming van het voetbal. Profplaats is verzekerd.
16-17: Lommel degradeert naar eerste amateurs
17-18: Lommel wordt kampioen, maar verliest de eindronde aan Knokke die geen licentie heeft. Lommel promoveert dus opnieuw naar 1B...waar ze tot op heden nog zitten.

Zal ik het overzicht van ons ploeg er eens bijzetten??? Neen hé...

_________________
VEEL BELOVEN EN WEINIG GEVEN DOET DE ZOTTEN IN VREUGDE LEVEN, juli 2015
Wie moedig is kan niet iedereen te vriend houden...


08 Mei 2020, 13:49
Freak

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 20:13
Berichten: 5735
Bericht Re: Lommel
zet maar op.het is nog altijd eendracht aalst en niet sk lommel bijeenraapsel.


08 Mei 2020, 16:59
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 15:25
Berichten: 13160
Leeftijd: 38
Locatie: Hofstade
Website: http://www.iendracht.be
Bericht Re: Lommel
Ons faillissement in 2002 gaan we dan eventjes selectief vergeten ?
Op dat vlak toch heel wat huichelarij als je het mij vraagt

Als Wilskracht Hofstade zich morgen herdoopt tot Eendracht Aalst dan noemen ze ook zo hoor

_________________
If you never try, you'll never know


08 Mei 2020, 17:17
Ancien
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 18:51
Berichten: 3844
Leeftijd: 45
Bericht Re: Lommel
waly 2 schreef:
zet maar op.het is nog altijd eendracht aalst en niet sk lommel bijeenraapsel.


Van die samenraapsels blijft niets meer over hé, Waly2. Of denk je dat er een haan naar kraait. Die mannen hebben voetbalplezier, wij alleen 'zier'. Wat dan weer dialect is voor zuur.

_________________
VEEL BELOVEN EN WEINIG GEVEN DOET DE ZOTTEN IN VREUGDE LEVEN, juli 2015
Wie moedig is kan niet iedereen te vriend houden...


08 Mei 2020, 19:06
Freak

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 20:13
Berichten: 5735
Bericht Re: Lommel
:hmm:


08 Mei 2020, 21:34
Ancien

Lid geworden op: 12 Jul 2009, 17:35
Berichten: 4112
Leeftijd: 54
Locatie: Herzele
Bericht Re: Lommel
witzwet schreef:
waly 2 schreef:
zet maar op.het is nog altijd eendracht aalst en niet sk lommel bijeenraapsel.


Van die samenraapsels blijft niets meer over hé, Waly2. Of denk je dat er een haan naar kraait. Die mannen hebben voetbalplezier, wij alleen 'zier'. Wat dan weer dialect is voor zuur.


(y)

_________________
What we do in life, echoes in eternity. From Gladiator.


11 Mei 2020, 6:59
forumlegende

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 22:35
Berichten: 2934
Bericht Re: Lommel
Altijd leuk voor het verdwenen (zowel in naam als traditie als supporters) stuk van dat 'samenraapsel'!


11 Mei 2020, 10:42
Online
Iendracht.be - beheer
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 09 Jan 2006, 9:03
Berichten: 5505
Leeftijd: 47
Locatie: Lebbeke
Bericht Re: Lommel
witzwet schreef:
waly 2 schreef:
zet maar op.het is nog altijd eendracht aalst en niet sk lommel bijeenraapsel.


Van die samenraapsels blijft niets meer over hé, Waly2. Of denk je dat er een haan naar kraait. Die mannen hebben voetbalplezier, wij alleen 'zier'. Wat dan weer dialect is voor zuur.


Je wil dus zeggen dat er geen probleem is om met dender en nen nest andere ploegen te fusioneren, zolang binnen een paar jaar het maar terug Eendracht Aalst noemt?


11 Mei 2020, 11:16
forumlegende

Lid geworden op: 07 Mei 2008, 10:08
Berichten: 2949
Bericht Re: Lommel
witzwet schreef:
waly 2 schreef:
zet maar op.het is nog altijd eendracht aalst en niet sk lommel bijeenraapsel.


Van die samenraapsels blijft niets meer over hé, Waly2. Of denk je dat er een haan naar kraait. Die mannen hebben voetbalplezier, wij alleen 'zier'. Wat dan weer dialect is voor zuur.


Ieder zijn idee hierover. Iendrachtsupporters emmen regelmatig 't zier, da 's just ;-).
Mor liever 't zier van moin club :EA: as 't plezier van andermans club .

Ideeën hierover zijn sterk verdeeld en nooit zal elke supporter op dezelfde lijn zitten. De ene supporter wilt (heel) ver gaan (fusie, overname, faillissement, uitwijken naar stadion Denjer, ...) om het plezier van de gouden Europese jaren opnieuw te mogen beleven, de andere wilt geen duimbreed toegeven (behoud eigen stamnummer, clubkleuren, naam, spelen in Oilsjt, ...) en krijgt liever 't 'zier' van zijn traditieclub :EA: .

En eerlijk gezegd heb ik meer last van 't 'zier' van na de match met de maten te veel pinten te drinken, dan van de match zelf :drank:

_________________
Iendracht forever mor fusie never!


11 Mei 2020, 11:24
Ancien
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 18:51
Berichten: 3844
Leeftijd: 45
Bericht Re: Lommel
Smetje schreef:
witzwet schreef:
waly 2 schreef:
zet maar op.het is nog altijd eendracht aalst en niet sk lommel bijeenraapsel.


Van die samenraapsels blijft niets meer over hé, Waly2. Of denk je dat er een haan naar kraait. Die mannen hebben voetbalplezier, wij alleen 'zier'. Wat dan weer dialect is voor zuur.


Je wil dus zeggen dat er geen probleem is om met dender en nen nest andere ploegen te fusioneren, zolang binnen een paar jaar het maar terug Eendracht Aalst noemt?


Neen, dat zeg ik niet. Dender is daarvoor eigenlijk te ver geraakt en is beter dan Aalst: hebben een deftig stadion, spelen hogere klasse, beter band met 't stad en halen altijd hun licentie. Hoe erg ze dat in Aalst ook vinden, maar ge moet een kat, kat durven noemen. Aalst faalde al op alle vlakken waar de grote rivaal zich wel kan handhaven. Indonesiër of Chinees, we zijn met onze Luxemburger just niks.

Aalst is zodanig groot dat je eigenlijk geen fusies nodig zou moeten hebben. Die discussie zijn we al lang voorbij. Maar omdat waly2 zich vooral fixeerde op de fusies, wou ik het voetbalplezier in Lommel aftoetsen aan dat van Aalst.
Hier ligt een fusie gevoelig, ginder niet. Hun volk gaat met plezier naar het voetbal, wij krijgen op ons doos van Diegem en Vosselaar of bibberen tegen het grote Pepingen-Halle...

En ik zie ook dat er veel ploegen worden overgenomen en een nieuw toekomstperspectief krijgen. In Aalst is men ook gevoelig aan buitenlandse overnamen/inbreng. Dus ja, zolang dat PLJ hier liever zelf grote baas speelt, zal ons voetbalplezier niet meteen stijgen. En zolang de supporters ook gekant zijn tegen buitenlandse overname, moet je maar content zijn met wat je ziet gebeuren: een bodemloze put in een aftands stadion met afhakende supporters én sponsors. En dan mogen we nog content zijn dat Dender eigenlijk niet ambitieus is, stel u eens voor dat die naar tweede zouden promoveren...waar denkt PLJ dan nog sponsors of aantrekkelijke deals te vinden?

Ik zie wel natuurlijk hoe KVO 2.7 miljoen kreeg van Amerikanen en hoe Lommel toch ook een goeie deal heeft.
Maar de voorzitter ketst alles af en eigenlijk ook de supporter. Dus ge zit vast (in 2de amateur). Dat is ons lot. En gezien de put, misschien nog slechter af zullen zijn wanneer PLJ eindelijk beseft dat hij van eendracht aalst een ambitieloze, dooie mus heeft gemaakt. Hier staat niemand meer klaar met een put van hoeveel miljoen euro's?

Wie naar het verleden kijkt staat met zijn rug naar de toekomst. En in Aalst kijken we maar al te graag naar ons verleden.

_________________
VEEL BELOVEN EN WEINIG GEVEN DOET DE ZOTTEN IN VREUGDE LEVEN, juli 2015
Wie moedig is kan niet iedereen te vriend houden...


11 Mei 2020, 13:43
Online
Iendracht.be - beheer
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 09 Jan 2006, 9:03
Berichten: 5505
Leeftijd: 47
Locatie: Lebbeke
Bericht Re: Lommel
Als je ziet dat alle ploegen in 1B in buitenlandse handen zijn, gaan wij daar nooit meer geraken zonder zelf ook in buitenlandse handen te komen.

Persoonlijk zeg ik daar niet noodzakelijk neen tegen, ook al loopt dat niet altijd goed af. Zo een louche constructies van makelaars moet je vermijden, maar in de groep van Manchester City (Lommel) of Leicester (OHL) lijkt me zeker niet slecht.


11 Mei 2020, 15:57
forumlegende

Lid geworden op: 07 Mei 2008, 10:08
Berichten: 2949
Bericht Re: Lommel
Smetje schreef:
Als je ziet dat alle ploegen in 1B in buitenlandse handen zijn, gaan wij daar nooit meer geraken zonder zelf ook in buitenlandse handen te komen.

Persoonlijk zeg ik daar niet noodzakelijk neen tegen, ook al loopt dat niet altijd goed af. Zo een louche constructies van makelaars moet je vermijden, maar in de groep van Manchester City (Lommel) of Leicester (OHL) lijkt me zeker niet slecht.


Ik vraag mij altijd af waarom een buitenlandse investeerder een Belgische club overneemt. Het (Belgische) voetbal is mijn inziens verlieslatend. Als plaatselijk/Belgisch bedrijf kan je hopen om uw product beter te verkopen of om goodwill bij de bevolking te creëren (bv. Amylum, De Nul, Valckenier, ... voor Aalst) maar wat ga je als Indonesiër, Chinees of zelfs Spanjaard gaan investeren in pakweg Dender, Aalst, Lommel, Lierse, Beveren, Lokeren, Tubeke, Moeskroen...

Dat is toch altijd louche, niet?

_________________
Iendracht forever mor fusie never!


11 Mei 2020, 16:49
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
webdesign aalst