Seizoen 2020 - 2021 - Pagina 4 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 220 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 5 6 15
 Seizoen 2020 - 2021 
Auteur Bericht
Vaste Waarde

Lid geworden op: 16 Mei 2014, 22:51
Berichten: 1388
Bericht Re: Seizoen 2020 - 2021
DT schreef:
Allesweter schreef:
DT schreef:
Roeselare geen licentie van het BAS en zakt naar tweede amateur - gaat leuk worden om tot een samenstelling te komen. Nog een extra West-Vlaamse ploeg, dus vermoedelijk Ninove bij Aalst in 2b?

Volgens hunne site hebben ze wel licentie voor 1e amateur
Ik zie Temse Lokeren nog in de B reeks terechtkomen


Yep, zie het ook just. Eerdere berichten gaven nochtans aan dat ze ook geen licentie voor 1ste Amateur zouden krijgen + puntenaftrek.

Mocht Temse-Lokeren naar de B-reeks gaan, dan zou EA eventueel naar de A-reeks kunnen gaan, maar lijkt me gelinkt te zullen worden aan Ninove ook en dan zit er weer een ploeg te veel in de A-reeks. Vorig jaar werden de Wase-ploegen bij elkaar gehouden in de A-reeks en diende uiteindelijk gekozen tussen Merelbeke en Aalst voor ofwel de A of B-reeks. Daarom denk ik dat er niks zal veranderen aan de samenstellingen (als de ploegen voor 2de amateur dezelfde blijven uiteraard).

Effe afwachten: als Virton straks zijn licentie niet krijgt, en er geopteerd wordt voor 18 ploegen in 1A, dan hebben ze plots slechts 7 ploegen in 1B. En dan zou het me niet verwonderen dat ze alsnog beslissen om - zeer uitzonderlijk en als overgangsmaatregel - een hybride 1B-reeks te maken met profploegen en semi-amateurs. En dan zou EA in de derde reeks terechtkomen. Hoop doet leven! :EA:


11 Mei 2020, 22:11
forumlegende

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 1:47
Berichten: 3414
Leeftijd: 42
Locatie: Temse
Website: http://www.eendracht-aalst.be
Bericht Re: Seizoen 2020 - 2021
Alli, as we ni oppassen spelen we nog Europees :hmm:


11 Mei 2020, 22:14
forumlegende

Lid geworden op: 07 Mei 2008, 10:08
Berichten: 2955
Bericht Re: Seizoen 2020 - 2021
Davy schreef:
Alli, as we ni oppassen spelen we nog Europees :hmm:


Héhé, ze hadden bete rmeteen een licentie voor 1B aangevraagd ipv voor 1ste amateur :lol:

_________________
Iendracht forever mor fusie never!


12 Mei 2020, 11:39
forumlegende

Lid geworden op: 07 Mei 2008, 10:08
Berichten: 2955
Bericht Re: Seizoen 2020 - 2021
DT schreef:
Allesweter schreef:
DT schreef:
Roeselare geen licentie van het BAS en zakt naar tweede amateur - gaat leuk worden om tot een samenstelling te komen. Nog een extra West-Vlaamse ploeg, dus vermoedelijk Ninove bij Aalst in 2b?

Volgens hunne site hebben ze wel licentie voor 1e amateur
Ik zie Temse Lokeren nog in de B reeks terechtkomen


Yep, zie het ook just. Eerdere berichten gaven nochtans aan dat ze ook geen licentie voor 1ste Amateur zouden krijgen + puntenaftrek.

Mocht Temse-Lokeren naar de B-reeks gaan, dan zou EA eventueel naar de A-reeks kunnen gaan, maar lijkt me gelinkt te zullen worden aan Ninove ook en dan zit er weer een ploeg te veel in de A-reeks. Vorig jaar werden de Wase-ploegen bij elkaar gehouden in de A-reeks en diende uiteindelijk gekozen tussen Merelbeke en Aalst voor ofwel de A of B-reeks. Daarom denk ik dat er niks zal veranderen aan de samenstellingen (als de ploegen voor 2de amateur dezelfde blijven uiteraard).


Geen licentie voor Roeselare voor 1A noch 1B. Wel mogen ze starten in 1ste amateur. Dus voor ons verandert er niets.

http://www.ksvroeselare.be/2020/05/licentie/

_________________
Iendracht forever mor fusie never!


12 Mei 2020, 12:18
forumlegende

Lid geworden op: 23 Jun 2005, 22:27
Berichten: 3019
Bericht Re: Seizoen 2020 - 2021
Timoilsjt schreef:
DT schreef:
Allesweter schreef:
Volgens hunne site hebben ze wel licentie voor 1e amateur
Ik zie Temse Lokeren nog in de B reeks terechtkomen


Yep, zie het ook just. Eerdere berichten gaven nochtans aan dat ze ook geen licentie voor 1ste Amateur zouden krijgen + puntenaftrek.

Mocht Temse-Lokeren naar de B-reeks gaan, dan zou EA eventueel naar de A-reeks kunnen gaan, maar lijkt me gelinkt te zullen worden aan Ninove ook en dan zit er weer een ploeg te veel in de A-reeks. Vorig jaar werden de Wase-ploegen bij elkaar gehouden in de A-reeks en diende uiteindelijk gekozen tussen Merelbeke en Aalst voor ofwel de A of B-reeks. Daarom denk ik dat er niks zal veranderen aan de samenstellingen (als de ploegen voor 2de amateur dezelfde blijven uiteraard).


Geen licentie voor Roeselare voor 1A noch 1B. Wel mogen ze starten in 1ste amateur. Dus voor ons verandert er niets.

http://www.ksvroeselare.be/2020/05/licentie/



Geen licentie voor Virton en dus max 7 ploegen in 1B.
Hoe gaat men trouwens doen met 16 in 1A en geen play-offs? In 1B zes keer tegen mekaar?
Er zal niets anders opzitten dan een deel van 1e am bij 1B te laten aansluiten (7 + 9 uit 1am)
Dan blijven er uit 1e am welgeteld 2 ploegen over zodat elke ploeg uit 2e am met licentie voor 1e am naar die reeks zal mogen (moeten).


12 Mei 2020, 12:46
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 25 Mei 2005, 12:53
Berichten: 1872
Locatie: Oilsjt tiens.
Bericht Re: Seizoen 2020 - 2021
Jean schreef:
Timoilsjt schreef:
DT schreef:

Yep, zie het ook just. Eerdere berichten gaven nochtans aan dat ze ook geen licentie voor 1ste Amateur zouden krijgen + puntenaftrek.

Mocht Temse-Lokeren naar de B-reeks gaan, dan zou EA eventueel naar de A-reeks kunnen gaan, maar lijkt me gelinkt te zullen worden aan Ninove ook en dan zit er weer een ploeg te veel in de A-reeks. Vorig jaar werden de Wase-ploegen bij elkaar gehouden in de A-reeks en diende uiteindelijk gekozen tussen Merelbeke en Aalst voor ofwel de A of B-reeks. Daarom denk ik dat er niks zal veranderen aan de samenstellingen (als de ploegen voor 2de amateur dezelfde blijven uiteraard).


Geen licentie voor Roeselare voor 1A noch 1B. Wel mogen ze starten in 1ste amateur. Dus voor ons verandert er niets.

http://www.ksvroeselare.be/2020/05/licentie/



Geen licentie voor Virton en dus max 7 ploegen in 1B.
Hoe gaat men trouwens doen met 16 in 1A en geen play-offs? In 1B zes keer tegen mekaar?
Er zal niets anders opzitten dan een deel van 1e am bij 1B te laten aansluiten (7 + 9 uit 1am)
Dan blijven er uit 1e am welgeteld 2 ploegen over zodat elke ploeg uit 2e am met licentie voor 1e am naar die reeks zal mogen (moeten).


In wat een totale chaos is het Belgisch voetbal toch verzeild met die fantastische hervormingen. Dat is trouwens ook één van de redenen waarom mensen afhaken, ik denk dat de overgrote meerderheid Aalstenaars zelf niet meer weet/verstaat in welke reeks we nu spelen.


12 Mei 2020, 16:01
forumlegende

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 22:35
Berichten: 2935
Bericht Re: Seizoen 2020 - 2021
Klopt, de chaos is compleet. Maar iedereen doet vrolijk verder. Richting afgrond met de borst vooruit!


12 Mei 2020, 16:25
nieuw in de eerste ploeg

Lid geworden op: 16 Nov 2007, 12:13
Berichten: 528
Locatie: Aalst
Bericht Re: Seizoen 2020 - 2021
Oh nostalgie naar de tijden waarin een kampioen en de eindrondewinnaar zonder meer promoveerden en de laatste twee in het klassement zonder meer degradeerden :love: :love:


12 Mei 2020, 16:32
forumlegende

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 1:47
Berichten: 3414
Leeftijd: 42
Locatie: Temse
Website: http://www.eendracht-aalst.be
Bericht Re: Seizoen 2020 - 2021
luque schreef:
Oh nostalgie naar de tijden waarin een kampioen en de eindrondewinnaar zonder meer promoveerden en de laatste twee in het klassement zonder meer degradeerden :love: :love:


Absoluut!

Het is al lang niet meer die onschuldige hobby van jan met de pet. Heel die sector is compleet vergiftigd, kapotgemaakt door de hebzucht van velen die eigen belangen voor die van de sport zetten. Geen idee hoe de voetbalfans in hart en nieren ooit het mooiste spelletje op aarde terug kunnen krijgen. Onmogelijk lijkt me. Vandaag gaat het over lobbying, exclusiviteit, tv contracten, makelaars, fiscale paradijzen, zwart geld witwassen... bah... blinde hebzucht... geldgeldgeldgeld...

Brugge stuurt een mail hoe zij de afloop zien over de competitie, zij kampioen en geen dalers, standard stuurt een mail, ok, geen dalers maar dan ook geen kampioen, geyssens blokkeert de bouw van stadion brugge, de witte wil competitie eigenlijk nog inkrimpen en playoffs behouden (allicht bij voorkeur zolang gent de playoffs haalt).. Dat is het voetbalnieuws van de laatste tijden... dankzij actoren die wel eens het woord "visie" in de mond durven nemen. Intriest...

Blij dat ik de jaren negentig heb meegemaakt een verre mooie herinnering die ik vasthou. Ook daar zijn dingêgebeurd die niet klopten, maar het ging gelukkig nog over voetbal, we hadden toen de luxe om nog wat naief te zijn.


12 Mei 2020, 17:30
forumlegende
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18 Mei 2005, 19:41
Berichten: 2644
Leeftijd: 67
Locatie: Oilsjt
Bericht Re: Seizoen 2020 - 2021
Davy schreef:
luque schreef:
Oh nostalgie naar de tijden waarin een kampioen en de eindrondewinnaar zonder meer promoveerden en de laatste twee in het klassement zonder meer degradeerden :love: :love:


Absoluut!

Het is al lang niet meer die onschuldige hobby van jan met de pet. Heel die sector is compleet vergiftigd, kapotgemaakt door de hebzucht van velen die eigen belangen voor die van de sport zetten. Geen idee hoe de voetbalfans in hart en nieren ooit het mooiste spelletje op aarde terug kunnen krijgen. Onmogelijk lijkt me. Vandaag gaat het over lobbying, exclusiviteit, tv contracten, makelaars, fiscale paradijzen, zwart geld witwassen... bah... blinde hebzucht... geldgeldgeldgeld...

Brugge stuurt een mail hoe zij de afloop zien over de competitie, zij kampioen en geen dalers, standard stuurt een mail, ok, geen dalers maar dan ook geen kampioen, geyssens blokkeert de bouw van stadion brugge, de witte wil competitie eigenlijk nog inkrimpen en playoffs behouden (allicht bij voorkeur zolang gent de playoffs haalt).. Dat is het voetbalnieuws van de laatste tijden... dankzij actoren die wel eens het woord "visie" in de mond durven nemen. Intriest...

Blij dat ik de jaren negentig heb meegemaakt een verre mooie herinnering die ik vasthou. Ook daar zijn dingêgebeurd die niet klopten, maar het ging gelukkig nog over voetbal, we hadden toen de luxe om nog wat naief te zijn.


Het voetbal heeft zichzelf in de voet geschoten en vooral de neutrale supporter gaat massaal afhaken want het gaat hier stilaan naar de maffia stinken. Dank zij de voetbalbond, advocaten die een fortuin verdienen en de clubs zelf!!!

_________________
Iendracht veroit en nie mier achteroit


12 Mei 2020, 17:47
Vaste Waarde

Lid geworden op: 16 Mei 2014, 22:51
Berichten: 1388
Bericht Re: Seizoen 2020 - 2021
Davy schreef:
Alli, as we ni oppassen spelen we nog Europees :hmm:

Ziezo, de eerste stap is gezet: ze hebben 25 kandidaten voor profvoetbal.
Het simpelste zou zijn: met 16 in 1A, en Lierse-Kempenzonen valt af.
Maar dan gaat de Pro league processen rond zijn kop krijgen van Waasland-Beveren, Beerschot-Wilrijk en OHL. Dus ik gok op 18, maar dan hebben ze er maar 7 in 1B, en gaan ze niet anders kunnen dan van 1B een hybride reeks maken van profs en semi-amateurs. En dan speelt EA volgend seizoen in 1 Amateur!!! :EA:


12 Mei 2020, 19:44
forumlegende

Lid geworden op: 07 Mei 2008, 10:08
Berichten: 2955
Bericht Re: Seizoen 2020 - 2021
filip.dhose schreef:
Davy schreef:
Alli, as we ni oppassen spelen we nog Europees :hmm:

Ziezo, de eerste stap is gezet: ze hebben 25 kandidaten voor profvoetbal.
Het simpelste zou zijn: met 16 in 1A, en Lierse-Kempenzonen valt af.
Maar dan gaat de Pro league processen rond zijn kop krijgen van Waasland-Beveren, Beerschot-Wilrijk en OHL. Dus ik gok op 18, maar dan hebben ze er maar 7 in 1B, en gaan ze niet anders kunnen dan van 1B een hybride reeks maken van profs en semi-amateurs. En dan speelt EA volgend seizoen in 1 Amateur!!! :EA:

Filip, kan je dit eens verder toelichten? Jean schreef al iets gelijkaardigs maar als ik dan Bocholt er zijn post lees zijn er eerst nog wel andere ploegen die zouden promoveren...

_________________
Iendracht forever mor fusie never!


12 Mei 2020, 22:05
forumlegende

Lid geworden op: 23 Jun 2005, 22:27
Berichten: 3019
Bericht Re: Seizoen 2020 - 2021
Timoilsjt schreef:
filip.dhose schreef:
Davy schreef:
Alli, as we ni oppassen spelen we nog Europees :hmm:

Ziezo, de eerste stap is gezet: ze hebben 25 kandidaten voor profvoetbal.
Het simpelste zou zijn: met 16 in 1A, en Lierse-Kempenzonen valt af.
Maar dan gaat de Pro league processen rond zijn kop krijgen van Waasland-Beveren, Beerschot-Wilrijk en OHL. Dus ik gok op 18, maar dan hebben ze er maar 7 in 1B, en gaan ze niet anders kunnen dan van 1B een hybride reeks maken van profs en semi-amateurs. En dan speelt EA volgend seizoen in 1 Amateur!!! :EA:

Filip, kan je dit eens verder toelichten? Jean schreef al iets gelijkaardigs maar als ik dan Bocholt er zijn post lees zijn er eerst nog wel andere ploegen die zouden promoveren...


Als 1A met 18 ploegen zonder play-offs doorgaat kan er geen 1B zijn met 8 ploegen want die hebben dan ook geen play offs met ploegen uit 1A hé.
Dus kunnen ze niet anders dan daar ook 16 ploegen zonder play-offs van te maken met een mix van de drie ploegen die nog resten uit 1B en 13 uit eerste amateur.
In de derde klasse zitten dan alle resterende ploegen die een licentie haalden voor 1e amateur.


12 Mei 2020, 22:49
forumlegende

Lid geworden op: 07 Mei 2008, 10:08
Berichten: 2955
Bericht Re: Seizoen 2020 - 2021
Jean schreef:
Timoilsjt schreef:
filip.dhose schreef:
Ziezo, de eerste stap is gezet: ze hebben 25 kandidaten voor profvoetbal.
Het simpelste zou zijn: met 16 in 1A, en Lierse-Kempenzonen valt af.
Maar dan gaat de Pro league processen rond zijn kop krijgen van Waasland-Beveren, Beerschot-Wilrijk en OHL. Dus ik gok op 18, maar dan hebben ze er maar 7 in 1B, en gaan ze niet anders kunnen dan van 1B een hybride reeks maken van profs en semi-amateurs. En dan speelt EA volgend seizoen in 1 Amateur!!! :EA:

Filip, kan je dit eens verder toelichten? Jean schreef al iets gelijkaardigs maar als ik dan Bocholt er zijn post lees zijn er eerst nog wel andere ploegen die zouden promoveren...


Als 1A met 18 ploegen zonder play-offs doorgaat kan er geen 1B zijn met 8 ploegen want die hebben dan ook geen play offs met ploegen uit 1A hé.
Dus kunnen ze niet anders dan daar ook 16 ploegen zonder play-offs van te maken met een mix van de drie ploegen die nog resten uit 1B en 13 uit eerste amateur.
In de derde klasse zitten dan alle resterende ploegen die een licentie haalden voor 1e amateur.


ah ok. Maar kunnen ze niet gewoon een reeks 1A maken met 18 ploegen zonder play-offs, en een reeks 1B met 8 ploegen zonder play-offs, waarbij de eerste uit 1B automatisch stijgt (of de heen-en-terug match methode zoals nu (OHL-Beerschot)).

Het systeem van een 1B met 16 (of 18) ploegen, kom je gewoon weer uit op vroeger met:
- 1ste klasse (18 ploegen)
- volwaardige 2de klasse (met 16 of 18 ploege),
- 3de klasse
- 4de klasse
...

Ik ben ook fan van het oude meer logische systeem waarbij de laatste (2) zakken, de eerste kampioen is en verder een eindronde om de 2de steiger aan te duiden.

Ze hadden me t1B gehoopt om de financiële problemen bij clubs op te lossen (vanwege het grote gat tussen 1ste en 2de klasse - prof vs. semi-prof/amateur) maar het blijkt duidelijk dat dit niet gelukt is...

_________________
Iendracht forever mor fusie never!


13 Mei 2020, 8:34
Vaste Waarde

Lid geworden op: 16 Mei 2014, 22:51
Berichten: 1388
Bericht Re: Seizoen 2020 - 2021
Timoilsjt schreef:
Jean schreef:
Timoilsjt schreef:
Filip, kan je dit eens verder toelichten? Jean schreef al iets gelijkaardigs maar als ik dan Bocholt er zijn post lees zijn er eerst nog wel andere ploegen die zouden promoveren...


Als 1A met 18 ploegen zonder play-offs doorgaat kan er geen 1B zijn met 8 ploegen want die hebben dan ook geen play offs met ploegen uit 1A hé.
Dus kunnen ze niet anders dan daar ook 16 ploegen zonder play-offs van te maken met een mix van de drie ploegen die nog resten uit 1B en 13 uit eerste amateur.
In de derde klasse zitten dan alle resterende ploegen die een licentie haalden voor 1e amateur.


ah ok. Maar kunnen ze niet gewoon een reeks 1A maken met 18 ploegen zonder play-offs, en een reeks 1B met 8 ploegen zonder play-offs, waarbij de eerste uit 1B automatisch stijgt (of de heen-en-terug match methode zoals nu (OHL-Beerschot)).

Het systeem van een 1B met 16 (of 18) ploegen, kom je gewoon weer uit op vroeger met:
- 1ste klasse (18 ploegen)
- volwaardige 2de klasse (met 16 of 18 ploege),
- 3de klasse
- 4de klasse
...

Ik ben ook fan van het oude meer logische systeem waarbij de laatste (2) zakken, de eerste kampioen is en verder een eindronde om de 2de steiger aan te duiden.

Ze hadden me t1B gehoopt om de financiële problemen bij clubs op te lossen (vanwege het grote gat tussen 1ste en 2de klasse - prof vs. semi-prof/amateur) maar het blijkt duidelijk dat dit niet gelukt is...

Een systeem met periodes en een eindronde is het oneerlijkste wat er bestaat. Een wezenlijk kenmerk van een competitie is dat ELKE match even belangrijk is, de 1ste evengoed als de 30ste. Periodes zijn sowieso al oneerlijk omdat je net het geluk kunt hebben dat je 10 matchen lang de zwakste tegenstanders ontmoet. En dan - ik vergelijk het met de discussie over de puntenhalvering - na 30 matchen vallen ALLE punten die je tijdens de competitie verdiend hebt weg, en beginnen de 4 deelnemende clubs op 0.
Het zou NOOIT mogen kunnen dat een 4de uit de eindstand promoveert, en de 2de niet.
Klein stukje geschiedenis: E. Aalst heeft ooit als 5de in de eindstand een eindronde mislopen omdat FC Eeklo - als 7de - wel een periode gewonnen had.
Verder, als je de absurditeit van het eindrondesysteem doortrekt, er zijn gevallen bekend waarbij een club zowel op een barrageplaats dalen als op een eindrondeplek stijgen terechtkwam. Okee, je kunt dit oplossen door in je reglement een hiërarchie in te stellen, maar het is toch van de pot gerukt dat je als 12de bv. eindronde stijgen zou kunnen spelen? Je speelt 20 matchen barslecht, je hebt op het einde van de competitie een miraculeuze heropleving: je wint de 3de periode, en redt je zeer nipt, je gaat op je elan verder en wint de eindronde. Knettergek, en ik herhaal het, tegen de essentie van wat een competitie is, nl. een reeks wedstrijden waarbij elke club heen-en-terug tegen elke andere club speelt, en waarna op het einde de beste, en eventueel de 2de beste, bepaald wordt.


13 Mei 2020, 11:49
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 220 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 5 6 15


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 36 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
webdesign aalst