Seizoen 2020 - 2021 - Pagina 5 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 220 berichten ]  Ga naar pagina 1 3 4 5 6 7 15
 Seizoen 2020 - 2021 
Auteur Bericht
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 25 Mei 2005, 12:53
Berichten: 1871
Locatie: Oilsjt tiens.
Bericht Re: Seizoen 2020 - 2021
filip.dhose schreef:
Timoilsjt schreef:
Jean schreef:

Als 1A met 18 ploegen zonder play-offs doorgaat kan er geen 1B zijn met 8 ploegen want die hebben dan ook geen play offs met ploegen uit 1A hé.
Dus kunnen ze niet anders dan daar ook 16 ploegen zonder play-offs van te maken met een mix van de drie ploegen die nog resten uit 1B en 13 uit eerste amateur.
In de derde klasse zitten dan alle resterende ploegen die een licentie haalden voor 1e amateur.


ah ok. Maar kunnen ze niet gewoon een reeks 1A maken met 18 ploegen zonder play-offs, en een reeks 1B met 8 ploegen zonder play-offs, waarbij de eerste uit 1B automatisch stijgt (of de heen-en-terug match methode zoals nu (OHL-Beerschot)).

Het systeem van een 1B met 16 (of 18) ploegen, kom je gewoon weer uit op vroeger met:
- 1ste klasse (18 ploegen)
- volwaardige 2de klasse (met 16 of 18 ploege),
- 3de klasse
- 4de klasse
...

Ik ben ook fan van het oude meer logische systeem waarbij de laatste (2) zakken, de eerste kampioen is en verder een eindronde om de 2de steiger aan te duiden.

Ze hadden me t1B gehoopt om de financiële problemen bij clubs op te lossen (vanwege het grote gat tussen 1ste en 2de klasse - prof vs. semi-prof/amateur) maar het blijkt duidelijk dat dit niet gelukt is...

Een systeem met periodes en een eindronde is het oneerlijkste wat er bestaat. Een wezenlijk kenmerk van een competitie is dat ELKE match even belangrijk is, de 1ste evengoed als de 30ste. Periodes zijn sowieso al oneerlijk omdat je net het geluk kunt hebben dat je 10 matchen lang de zwakste tegenstanders ontmoet. En dan - ik vergelijk het met de discussie over de puntenhalvering - na 30 matchen vallen ALLE punten die je tijdens de competitie verdiend hebt weg, en beginnen de 4 deelnemende clubs op 0.
Het zou NOOIT mogen kunnen dat een 4de uit de eindstand promoveert, en de 2de niet.
Klein stukje geschiedenis: E. Aalst heeft ooit als 5de in de eindstand een eindronde mislopen omdat FC Eeklo - als 7de - wel een periode gewonnen had.
Verder, als je de absurditeit van het eindrondesysteem doortrekt, er zijn gevallen bekend waarbij een club zowel op een barrageplaats dalen als op een eindrondeplek stijgen terechtkwam. Okee, je kunt dit oplossen door in je reglement een hiërarchie in te stellen, maar het is toch van de pot gerukt dat je als 12de bv. eindronde stijgen zou kunnen spelen? Je speelt 20 matchen barslecht, je hebt op het einde van de competitie een miraculeuze heropleving: je wint de 3de periode, en redt je zeer nipt, je gaat op je elan verder en wint de eindronde. Knettergek, en ik herhaal het, tegen de essentie van wat een competitie is, nl. een reeks wedstrijden waarbij elke club heen-en-terug tegen elke andere club speelt, en waarna op het einde de beste, en eventueel de 2de beste, bepaald wordt.


Ik ben het zelden eens met jou, maar hierover wel :) Ik ben ervan overtuigd dat zo een 'oldschool' systeem ook meer mensen zou aanspreken simpelweg omwille van de duidelijkheid.


13 Mei 2020, 17:03
forumlegende
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 09 Aug 2006, 16:09
Berichten: 2564
Leeftijd: 42
Bericht Re: Seizoen 2020 - 2021
Dekuyper is een tweetal weken geleden blijkbaar geopereerd aan zijn enkelblessure. Zou wel fit zijn tegen het nieuwe seizoen.


14 Mei 2020, 14:55
forumlegende

Lid geworden op: 07 Mei 2008, 10:08
Berichten: 2949
Bericht Re: Seizoen 2020 - 2021
filip.dhose schreef:
Timoilsjt schreef:
Jean schreef:

Als 1A met 18 ploegen zonder play-offs doorgaat kan er geen 1B zijn met 8 ploegen want die hebben dan ook geen play offs met ploegen uit 1A hé.
Dus kunnen ze niet anders dan daar ook 16 ploegen zonder play-offs van te maken met een mix van de drie ploegen die nog resten uit 1B en 13 uit eerste amateur.
In de derde klasse zitten dan alle resterende ploegen die een licentie haalden voor 1e amateur.


ah ok. Maar kunnen ze niet gewoon een reeks 1A maken met 18 ploegen zonder play-offs, en een reeks 1B met 8 ploegen zonder play-offs, waarbij de eerste uit 1B automatisch stijgt (of de heen-en-terug match methode zoals nu (OHL-Beerschot)).

Het systeem van een 1B met 16 (of 18) ploegen, kom je gewoon weer uit op vroeger met:
- 1ste klasse (18 ploegen)
- volwaardige 2de klasse (met 16 of 18 ploege),
- 3de klasse
- 4de klasse
...

Ik ben ook fan van het oude meer logische systeem waarbij de laatste (2) zakken, de eerste kampioen is en verder een eindronde om de 2de steiger aan te duiden.

Ze hadden me t1B gehoopt om de financiële problemen bij clubs op te lossen (vanwege het grote gat tussen 1ste en 2de klasse - prof vs. semi-prof/amateur) maar het blijkt duidelijk dat dit niet gelukt is...

Een systeem met periodes en een eindronde is het oneerlijkste wat er bestaat. Een wezenlijk kenmerk van een competitie is dat ELKE match even belangrijk is, de 1ste evengoed als de 30ste. Periodes zijn sowieso al oneerlijk omdat je net het geluk kunt hebben dat je 10 matchen lang de zwakste tegenstanders ontmoet. En dan - ik vergelijk het met de discussie over de puntenhalvering - na 30 matchen vallen ALLE punten die je tijdens de competitie verdiend hebt weg, en beginnen de 4 deelnemende clubs op 0.
Het zou NOOIT mogen kunnen dat een 4de uit de eindstand promoveert, en de 2de niet.
Klein stukje geschiedenis: E. Aalst heeft ooit als 5de in de eindstand een eindronde mislopen omdat FC Eeklo - als 7de - wel een periode gewonnen had.
Verder, als je de absurditeit van het eindrondesysteem doortrekt, er zijn gevallen bekend waarbij een club zowel op een barrageplaats dalen als op een eindrondeplek stijgen terechtkwam. Okee, je kunt dit oplossen door in je reglement een hiërarchie in te stellen, maar het is toch van de pot gerukt dat je als 12de bv. eindronde stijgen zou kunnen spelen? Je speelt 20 matchen barslecht, je hebt op het einde van de competitie een miraculeuze heropleving: je wint de 3de periode, en redt je zeer nipt, je gaat op je elan verder en wint de eindronde. Knettergek, en ik herhaal het, tegen de essentie van wat een competitie is, nl. een reeks wedstrijden waarbij elke club heen-en-terug tegen elke andere club speelt, en waarna op het einde de beste, en eventueel de 2de beste, bepaald wordt.


Aannemelijke visie. Eindronde is voor mij geen must, den 2de mag gerust stijgen.

In dat kader zijn ook de play-offs in 1A oneerlijk. Zo kan via de play-offs nog een ploeg uit 1B zelfs europees voetbal halen...

_________________
Iendracht forever mor fusie never!


14 Mei 2020, 15:46
Vaste Waarde

Lid geworden op: 16 Mei 2014, 22:51
Berichten: 1375
Bericht Re: Seizoen 2020 - 2021
Ja, we hebben het aan onze rekker doordat ze absoluut en tegen alle gezond verstand in voor 16 ploegen in 1A (mét play-offs in een barstensvolle kalender!) gekozen hebben. Daarbij hebben ze er blijkbaar geen probleem mee om het ene proces na het andere proces te riskeren. En ik had echt gehoopt dat ze deze crisis gingen aangrijpen als een kans om de horrorreeks 1B te hervormen en uit te breiden, waardoor EA een reeks zou gestegen zijn. Niet dus, Enkel de nep-kampioenen uit 2 Amateur stijgen, en misschien AA La Louvière (als LL-Centre niet zakt).


16 Mei 2020, 9:29
Freak

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 20:13
Berichten: 5735
Bericht Re: Seizoen 2020 - 2021
dan spreken ze nog van op termijn 14 ploegen in 1A en 6 in 1B.hoe moet je daar ooit nog in geraken? :hmm:


16 Mei 2020, 9:43
forumlegende
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 09 Aug 2006, 16:09
Berichten: 2564
Leeftijd: 42
Bericht Re: Seizoen 2020 - 2021
waly 2 schreef:
dan spreken ze nog van op termijn 14 ploegen in 1A en 6 in 1B.hoe moet je daar ooit nog in geraken? :hmm:

Een modern stadion en geld, heel veel geld :wadde:


16 Mei 2020, 10:43
toevallige voorbijganger

Lid geworden op: 02 Apr 2020, 13:22
Berichten: 11
Bericht Re: Seizoen 2020 - 2021
filip.dhose schreef:
Ja, we hebben het aan onze rekker doordat ze absoluut en tegen alle gezond verstand in voor 16 ploegen in 1A (mét play-offs in een barstensvolle kalender!) gekozen hebben. Daarbij hebben ze er blijkbaar geen probleem mee om het ene proces na het andere proces te riskeren. En ik had echt gehoopt dat ze deze crisis gingen aangrijpen als een kans om de horrorreeks 1B te hervormen en uit te breiden, waardoor EA een reeks zou gestegen zijn. Niet dus, Enkel de nep-kampioenen uit 2 Amateur stijgen, en misschien AA La Louvière (als LL-Centre niet zakt).

LL-Centre blijft erin.
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... %2As%2As-R

Virton en Roeselare in Amateur 1. RWDM en Seraing in 1B. Onlangs artikel gelezen dat Roeselare een faillissement riskeert, moest dit zo zijn wordt Winkel opgevist maar dat moet dan gebeuren voor eind Juni. Mocht een eventueel faillissement pas later worden uitgesproken in pakweg Juli of Augustus dan start Amateur 1 met 15 clubs. RAA La Lou heeft nog een waterkans op promotie maar dan moet ook Virton in faling gaan voor eind Juni.


16 Mei 2020, 11:00
nieuw in de eerste ploeg

Lid geworden op: 18 Jan 2019, 16:06
Berichten: 550
Bericht Re: Seizoen 2020 - 2021
filip.dhose schreef:
Ja, we hebben het aan onze rekker doordat ze absoluut en tegen alle gezond verstand in voor 16 ploegen in 1A (mét play-offs in een barstensvolle kalender!) gekozen hebben. Daarbij hebben ze er blijkbaar geen probleem mee om het ene proces na het andere proces te riskeren. En ik had echt gehoopt dat ze deze crisis gingen aangrijpen als een kans om de horrorreeks 1B te hervormen en uit te breiden, waardoor EA een reeks zou gestegen zijn. Niet dus, Enkel de nep-kampioenen uit 2 Amateur stijgen, en misschien AA La Louvière (als LL-Centre niet zakt).

Nu ze weten dat we in 2 e amateur blijven,kunnen ze beginnen met transfers te doen want daar gingen ze toch op wachten
Ben benieuwd wie er gaat bijkomen,hopelijk een paar gerichte transfers met één meerwaarde


16 Mei 2020, 12:16
toevallige voorbijganger

Lid geworden op: 02 Apr 2020, 13:22
Berichten: 11
Bericht Re: Seizoen 2020 - 2021
Artikel uit HNB:

VOETBAL

Eerste amateur kiestvoor format met 16 clubs
99,9% zeker met Winkel maar zonder Mandel
Winkel Sport speelt ook volgend seizoen zo goed als zeker in eerste amateur, de buren van Mandel United rest enkel nog een waterkansje.

Voetbal Vlaanderen wilde er met het oog op de BAS-procedure van vijftien provinciale clubs (uitspraak op 26 mei, waarbij zelfs een nietigverklaring van het afgelopen seizoen tot de mogelijkheden behoort, red) liever niks over kwijt, maar de clubs uit eerste amateur kregen afgelopen weekend wel degelijk de kans om te stemmen over een format met zestien of achttien clubs. De keuze viel daarbij op zestien. Tot spijt van de Waalse clubs, want vooral aan Vlaamse zijde waren er bezwaren om geen twee extra clubs toe te laten. Reden? Geld natuurlijk. Eerste amateur heeft recht op 800.000 euro, in een format van zestien clubs betekent dit 50.000 euro per club. Hoe minder zielen, hoe meer geld. Daarnaast waren er ook wat praktische bezwaren. Twee extra clubs betekent ook extra wedstrijden en een verplaatsing midweek naar Luik of Maasmechelen zagen veel ploegen niet zitten.

Winkel: enkel Virton kan nog dwarsliggen

Voor Winkel Sport was de uitslag eender, de degradant is al lang blij dat het in eerste amateur kan blijven. Met dank aan een wijziging in het reglement, waarin staat gestipuleerd dat een degraderende club mag blijven als drie clubs uit een hogere of dezelfde reeks wegvallen wegens faling of geen licentie. Met Lokeren, Tubeke en Virton zit men aan drie. Enkel indien Virton via een Burgerlijke Rechtbank alsnog aan een licentie eerste amateur zou geraken, zakt Winkel toch nog. Maar die kans is zo goed als onbestaande, want het licentiedossier van Virton hangt niet eens met haken en ogen aan mekaar. Winkel kreeg gisteren rond 19 uur alvast Benny Mazur, de Secretaris-Generaal van Voetbal Vlaanderen, aan de lijn om te melden dat een verlengd verblijf in eerste een feit is.

Mandel: zelfs eventuele falingSV Roeselare niet voldoende

Goed nieuws voor Winkel dus, minder voor Mandel United. Met zestien clubs is er sowieso geen plaats. Enkel indien KSV Roeselare vóór 30 juni in faling zou gaan of ophouden te bestaan, komt er nog een extra stijger. Welke club dat wordt, is nog niet meteen duidelijk. Omdat het gaat over eerste amateur, zou Vlaams of Waals geen verschil maken en zou naar de eindklasseringen in tweede amateur gekeken worden. Om te stijgen zou RAAL La Louvière dan de voorkeur krijgen op Mandel, want de Walen telden bij het stopzetten van de competitie in hun reeks 46 punten na 23 wedstrijden en de West-Vlamingen in 2A slechts 45 punten na 24 wedstrijden.

Hoe dan ook, deze vlieger gaat enkel op als het alsnog zou verkeerd lopen op Schiervelde, waar er nog altijd geen duidelijkheid is over de toekomst. Ook de aanvankelijk voorziene bestuursvergadering van gisteravond werd naar een later tijdstip verschoven. Hallo mevrouw Dai? (kv, fvm)


19 Mei 2020, 11:28
forumlegende

Lid geworden op: 07 Mei 2008, 10:08
Berichten: 2949
Bericht Re: Seizoen 2020 - 2021
Dit moet een grap zijn :stom:

https://www.eendracht-aalst.be/nieuws/o ... oorverkoop

Men heeft met nog geen letter gerept over compensatie voor de abonneehouders voor vorig seizoen, en men wilt al abo 's verlappen voor het nieuwe seizoen.

Joepie, 10 Euro korting als ge nu een abo koopt. Maar bijvoorbeeld 50Euro korting als ge vorig seizoen al een abo had - ter compensatie van niet gespeelde matchen - denken ze niet aan.

Verder weet niemand 100% zeker dat matchen met publiek mogen gespeeld worden en onder welke voorwaarden. Ook kan het best zijn dat de competitie weer vervroegd wordt stopgezet en dan heb je weer betaald voor 15 matchen waar ge er maar 10 voor terug krijgt.

Ge moet stekezot zijn om nog/nu een abo te kopen. Uw voordeel is veel te beperkt. Het risico op matchen zonder publiek (of stopzetting) is groot, 't stadion is nooit uitverkocht, ... Als alle matchen gespeeld worden steun ik de club meer met aparte tickets (en anders drinken we wel een pint extra ;) ).

De matchen waar we binnenmogen zal ik er weer zijn, maar deze keer zonder duur abo. :EA:

_________________
Iendracht forever mor fusie never!


19 Mei 2020, 12:14
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 10:53
Berichten: 7534
Leeftijd: 35
Bericht Re: Seizoen 2020 - 2021
Tgohja, bekijk het als een zekerheid dat ge binnenmoogt indien ze maar een beperkt aantal toeschouwers gaan mogen toelaten? Want dan zullen de abo's zeker voorrang krijgen.

Ik koop me voor het eerst in jaren weer 1, met die achterliggende gedachte.

Ze zullen de cengen ook wel nodig hebben, door de corona crisis. Sommigen zullen nu zeggen dat het is om plj zijn zakken te vullen, maar de afgelopen maanden toch hard beseft dat ik EA niet zou kunnen missen in men leven. Ongeacht welke zjieker er voorzitter is of wat voor bende krabbers er op dat plein staan.

:EA:

_________________
eendrachter ben je niet voor heel even,
maar voor je hele leven!


19 Mei 2020, 12:39
forumlegende
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 09 Aug 2006, 16:09
Berichten: 2564
Leeftijd: 42
Bericht Re: Seizoen 2020 - 2021
In tegenstelling tot vele anderen vind ik niet dat clubs of verenigingen een deel van het lidgeld of abonnement moeten terugbetalen wegens de vervroegde stopzetting.
Ook voor hen was dit pure overmacht. Zij hadden ook liever gewoon verder gespeeld en missen nu een pak inkomsten. Allemaal moeten ze nu nog meer dan anders vechten om het hoofd boven water te houden.
Op geen enkel moment heb ik er aan gedacht om lidgeld te willen recupereren bij de sportclubs van mijn kinderen. Idem voor abonnement.


19 Mei 2020, 14:55
Reserve

Lid geworden op: 22 Jan 2019, 21:40
Berichten: 391
Bericht Re: Seizoen 2020 - 2021
Ik koop er deze keer 2. Om te steunen. Ik ben al het gekreft beu.


19 Mei 2020, 15:45
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 11 Apr 2011, 16:19
Berichten: 1888
Bericht Re: Seizoen 2020 - 2021
*oef*. ik ben eens niet de einzelgänger... :D
voelt tamelijk onwennig, foitelek. :plat:

_________________
may the FORCE be with you.


19 Mei 2020, 16:22
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 24 Okt 2005, 11:12
Berichten: 1770
Leeftijd: 47
Locatie: Moilbeek
Bericht Re: Seizoen 2020 - 2021
Zijn er dan echt die gevraagd hebben om een deel van hun abo te recupereren ???

_________________
RIP Riadh El Fahem 21-01-2014


19 Mei 2020, 16:36
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 220 berichten ]  Ga naar pagina 1 3 4 5 6 7 15


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
webdesign aalst