Artikels - Pagina 389 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6657 berichten ]  Ga naar pagina 1 387 388 389 390 391 444
 Artikels 
Auteur Bericht
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20 Mei 2005, 18:11
Berichten: 1857
Leeftijd: 69
Locatie: Aalst
Bericht Re: Artikels
waly 2 schreef:
https://vimeo.com/407667227


Het was een mooi initiatief van Vantjen om het video-interview te posten. Met dank hiervoor.
Eindelijk horen we toch iets van het EA-front.
PLJ :zegt "het is niet omdat je van ons niks hoort, dat we niks ondernemen"...
Akkoord, Maar is het dan zo moeilijk, om toch "iets" te posteren op de officiële website ?
Al was het maar dat het bestuur stappen overweegt, in overleg met de advocaat, van wat mogelijk is ....?
Communicatie met de supporters blijft alsmaar een zeer zwakke schakel...
Doodstille stilzwijgendheid ,...dat wekt steeds meer de indruk, van "onverschilligheid" en "laksheid" mbt de ambitie van onze club...

_________________
BACK TO GLORY! 1994-1995
Once it will come!
Pattie


16 Apr 2020, 12:03
Ancien

Lid geworden op: 12 Jul 2009, 17:35
Berichten: 4112
Leeftijd: 54
Locatie: Herzele
Bericht Re: Artikels
pattaboem schreef:
waly 2 schreef:
https://vimeo.com/407667227


Het was een mooi initiatief van Vantjen om het video-interview te posten. Met dank hiervoor.
Eindelijk horen we toch iets van het EA-front.
PLJ :zegt "het is niet omdat je van ons niks hoort, dat we niks ondernemen"...
Akkoord, Maar is het dan zo moeilijk, om toch "iets" te posteren op de officiële website ?
Al was het maar dat het bestuur stappen overweegt, in overleg met de advocaat, van wat mogelijk is ....?
Communicatie met de supporters blijft alsmaar een zeer zwakke schakel...
Doodstille stilzwijgendheid ,...dat wekt steeds meer de indruk, van "onverschilligheid" en "laksheid" mbt de ambitie van onze club...


Man, ga jij nu blijven kakken op onze voorzitter?!!

_________________
What we do in life, echoes in eternity. From Gladiator.


17 Apr 2020, 8:10
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20 Mei 2005, 18:11
Berichten: 1857
Leeftijd: 69
Locatie: Aalst
Bericht Re: Artikels
DavidSeal schreef:
pattaboem schreef:
waly 2 schreef:
https://vimeo.com/407667227


Het was een mooi initiatief van Vantjen om het video-interview te posten. Met dank hiervoor.
Eindelijk horen we toch iets van het EA-front.
PLJ :zegt "het is niet omdat je van ons niks hoort, dat we niks ondernemen"...
Akkoord, Maar is het dan zo moeilijk, om toch "iets" te posteren op de officiële website ?
Al was het maar dat het bestuur stappen overweegt, in overleg met de advocaat, van wat mogelijk is ....?
Communicatie met de supporters blijft alsmaar een zeer zwakke schakel...
Doodstille stilzwijgendheid ,...dat wekt steeds meer de indruk, van "onverschilligheid" en "laksheid" mbt de ambitie van onze club...


Man, ga jij nu blijven kakken op onze voorzitter?!!

--
Ik zeg mijn persoonlijke mening over bepaalde gang van zaken bij EA.
Wat ik goed vind, ... en wat (onderandere) mijns inziens fout loopt.
Zonder de pretentie, dat ik daarvoor gelijk heb...
...Op een beleefde manier, ... zonder scheldpartijen ..
...Niet iedereen doet dat... ;)
Een rustig gefundeerd wederantwoord, zonder laster, zal ik altijd bekijken en toetsen aan mijn mening.

_________________
BACK TO GLORY! 1994-1995
Once it will come!
Pattie


17 Apr 2020, 21:02
Freak

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 20:13
Berichten: 5735
Bericht Re: Artikels
‘The sky is the limit’-deelnemer weg bij bedrijf na omstreden investering: opgestapt omdat hij bedrijfsgeld in voetbalclub stak
door Cedric Lagast
Maasmechelen -

De flamboyante zakenman Salar Azimi (37), bekend van het tv-programma ‘The sky is the limit’, is opgestapt als CEO van het Nederlandse investeringsfonds Lavide. De aandeelhouders pikten het niet dat Azimi 64.000 euro van het bedrijf in zijn Vlaamse voetbalclub Patro Eisden Maasmechelen had gestopt.

“Salar Azimi heeft de Raad van Commissarissen donderdagavond laten weten zich per direct terug te trekken als CEO”, zo meldde Lavide donderdagavond laat op haar website. Lavide is een Nederlands investeringsfonds, dat investeert in groeiondernemingen.

Een week eerder was een aandeelhoudersvergadering bijzonder woelig verlopen. Verschillende aandeelhouders vonden dat Azimi, die er sinds november 2018 aan het roer stond, moest opstappen als directeur. Bij de publicatie van de jaarcijfers was immers niet alleen gebleken dat Azimi zo’n 430.000 euro kasgeld bijzonder knullig had belegd, zonder toestemming van de raad van commissarissen. Hij maakte 250.000 euro verlies. Bovendien had hij in april 2019 64.000 euro van Lavide in zijn eigen Vlaamse voetbalclub Patro Eisden Maasmechelen gepompt, ook zonder de raad hiervan in te lichten.

De voorzitter die scoort

Sinds Azimi, een Nederlands-Iraanse zakenman, in oktober 2018 de nieuwe eigenaar werd van Patro Eisden, heeft de club er een bewogen periode opzitten. De ploeg promoveerde na 26 ongeslagen matchen naar de hoogste amateurklasse. Azimi liet daarop zijn spelers rondrijden met zijn Lamborghinis, Rolls Royces en Porsches. Maar de gezette voorzitter liet zich ook opmerken door bij de derby tegen Sporting Hasselt zelf in te vallen, én te scoren.
In april liep Azimi dan weer een stadionverbod op, na rellen tijdens de derby tegen THES.

De investering van 64.000 euro was in Azimi’s ogen aanvankelijk geen slecht idee. “Het was toen nog de bedoeling om Patro Eisden op termijn onder te brengen in het investeringsfonds van Lavide”, zegt Azimi nu. De 64.000 euro was sponsorgeld. “Ik wilde Patro Eisden naar 1B loodsen. Daar hangt 850.000 euro aan televisiegeld aan vast. Het sponsorgeld moest daarbij helpen. Het was ook in het belang van Lavide dat de ploeg zou promoveren.

De 64.000 euro werden uiteindelijk geïnvesteerd in een restaurant bij het voetbalstadion. Bij bijvoorbeeld bekerwedstrijden kunnen gasten er een hapje eten. De voetbalploeg speelt volgend seizoen echter nog steeds in de amateurliga, en niet in 1B. “Maar door mij zijn de schulden van Patro veel beperkter”, zegt Azimi.

“Azimi heeft die investeringen gedaan, zonder medeweten van de raad van commissarissen”, zegt president-commissaris Engele Wijnsma. “Dat mocht hij niet doen.”

“Die investeringen waren sponsorgelden, maar de naam van Lavide hebben we nooit op de voetbaltruitjes zien staan”, zegt commissaris Bert Riemens. “Bovendien bleek het onmogelijk om een vzw zoals Patro Eisden in een naamloze vennootschap onder te brengen. Dat had hij moeten weten.”

“Met pensioen”

Donderdagavond hield Azimi de eer aan zichzelf, en hij stapte zelf op: “In het belang van Lavide”. De 250.000 euro verlies die Lavide opliep door zijn foute investering, werd omgezet naar een persoonlijke lening. Azimi moet die uit eigen zak terugbetalen, mét 4 procent rente erbovenop. De sponsorgelden moet Patro Eisden niet terugbetalen. Er loopt voor alle duidelijkheid geen onderzoek bij het gerecht, zegt Riemens: “Het Openbaar Ministerie blijft hierbuiten.”

“Ik ga het nu een tijdje rustig aandoen”, zegt Azimi, die nog altijd 10 procent aandelen van Lavide bezit. “Ik ga een tijdje met pensioen.


04 Jul 2020, 11:09
Vaste Waarde

Lid geworden op: 16 Mei 2014, 22:51
Berichten: 1375
Bericht Re: Artikels
KAV Dendermonde en KV Sint-Gillis fusioneren volgend seizoen.


05 Jul 2020, 12:40
forumlegende

Lid geworden op: 23 Jun 2005, 22:27
Berichten: 3019
Bericht Re: Artikels
filip.dhose schreef:
KAV Dendermonde en KV Sint-Gillis fusioneren volgend seizoen.


Oei, een nieuwe topclub in wording...


05 Jul 2020, 18:04
forumlegende

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 22:35
Berichten: 2934
Bericht Re: Artikels
Aalst is Dendermonde niet eh :D


07 Jul 2020, 10:47
Freak

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 20:13
Berichten: 5735
Bericht Re: Artikels
Vandaag moest er ook - grotendeels - een nieuwe Raad van Bestuur gekozen worden door de Pro League. Ook daar zijn plaatsen intussen verdeeld.

Peter Croonen (Genk) blijft dus voorzitter en ook Philippe Bormans (Union) moest niet herverkozen worden. Zij krijgen het gezelschap van Michel Louwagie (AA Gent), Karel Van Eetvelt (Anderlecht), Mehdi Bayat (Charleroi), Alexandre Grosjean (Standard), Sven Jaecques (Antwerp), Eddy Cordier (Zulte Waregem) en Ronny Verhelst (Kortrijk).

Daarnaast waren er nog mensen verkiesbaar, maar zij kregen niet genoeg stemmen: Willems (OHL), Allaerts (Moeskroen), Damen (Beerschot), Goemaere (Cercle) en Meekers (STVV).

De G5 krijgt dus vier zetels, want Club Brugge-CEO Vincent Mannaert stelde zich niet herverkiesbaar. De K11 behoudt zijn vier zetels en 1B heeft met Bormans één afgevaardigde. Karel Van Eetvelt vervangt Marc Coucke voor Anderlecht en Sven Jaecques komt erbij voor Antwerp.


08 Jul 2020, 9:59
forumlegende

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 1:47
Berichten: 3414
Leeftijd: 42
Locatie: Temse
Website: http://www.eendracht-aalst.be
Bericht Re: Artikels
waly 2 schreef:
Vandaag moest er ook - grotendeels - een nieuwe Raad van Bestuur gekozen worden door de Pro League. Ook daar zijn plaatsen intussen verdeeld.

Peter Croonen (Genk) blijft dus voorzitter en ook Philippe Bormans (Union) moest niet herverkozen worden. Zij krijgen het gezelschap van Michel Louwagie (AA Gent), Karel Van Eetvelt (Anderlecht), Mehdi Bayat (Charleroi), Alexandre Grosjean (Standard), Sven Jaecques (Antwerp), Eddy Cordier (Zulte Waregem) en Ronny Verhelst (Kortrijk).

Daarnaast waren er nog mensen verkiesbaar, maar zij kregen niet genoeg stemmen: Willems (OHL), Allaerts (Moeskroen), Damen (Beerschot), Goemaere (Cercle) en Meekers (STVV).

De G5 krijgt dus vier zetels, want Club Brugge-CEO Vincent Mannaert stelde zich niet herverkiesbaar. De K11 behoudt zijn vier zetels en 1B heeft met Bormans één afgevaardigde. Karel Van Eetvelt vervangt Marc Coucke voor Anderlecht en Sven Jaecques komt erbij voor Antwerp.


Duidelijk : de vertegenwoordigers die hun mond hebben opengedaan en het de g5 wa moeilijk maakten bij de niet verkozenen...


08 Jul 2020, 12:56
Vaste Waarde

Lid geworden op: 16 Mei 2014, 22:51
Berichten: 1375
Bericht Re: Artikels
tympanum2 schreef:
Aalst is Dendermonde niet eh :D

Neeje, en ook Denderleeuw niet! ;)
Maar ik was gisteren mijn "man cave" een beetje aan het opruimen, en ik stootte op mijn Panini-album uit 1980. Er waren toen 34 clubs in Eerste en Tweede Klasse. Daarvan:
* zijn er nauwelijks 15 (!) "puur" gebleven. 11 spelen in 1A/1B, 4 in lagere regionen (RC Mechelen, Berchem Sport, E. Aalst en Club Liègeois).
* 4 zijn er failliet
* 15 zijn er opgeslorpt in een fusie, waarvan slechts 6 echte fusies, en 9 nepfusies. Ik noem dat ook koekoekfusies of parasietfusies zoals bv. Wilrijk-Beerschot, Waasland-Beveren, Ingelmunster-Harelbeke, Zulte-Waregem, Kermt-Hasselt, Heur-Tongeren, Quévy-Mons, Péruwelz-Mouscron, Temse-Lokeren, Rupel-Boom. Een traditieclub met een groot stadion gaat failliet, even later komt een kleine club uit de buurt - eventueel versterkt met bestuursleden van de grotere club - in het leegstaande stadion spelen, ze veranderen hun naam, waarbij ze de naam van de traditieclub integreren in hun eigen naam, en ze proberen zo de supporters terug te winnen. En vaak zie je dan nog dat na enkele jaren de naam van de oorspronkelijke club gewoonweg uitgewist wordt.


08 Jul 2020, 13:22
Vaste Waarde

Lid geworden op: 16 Mei 2014, 22:51
Berichten: 1375
Bericht Re: Artikels
filip.dhose schreef:
tympanum2 schreef:
Aalst is Dendermonde niet eh :D

Neeje, en ook Denderleeuw niet! ;)
Maar ik was gisteren mijn "man cave" een beetje aan het opruimen, en ik stootte op mijn Panini-album uit 1980. Er waren toen 34 clubs in Eerste en Tweede Klasse. Daarvan:
* zijn er nauwelijks 15 (!) "puur" gebleven. 11 spelen in 1A/1B, 4 in lagere regionen (RC Mechelen, Berchem Sport, E. Aalst en Club Liègeois).
* 4 zijn er failliet
* 15 zijn er opgeslorpt in een fusie, waarvan slechts 6 echte fusies, en 9 nepfusies. Ik noem dat ook koekoekfusies of parasietfusies zoals bv. Wilrijk-Beerschot, Waasland-Beveren, Ingelmunster-Harelbeke, Zulte-Waregem, Kermt-Hasselt, Heur-Tongeren, Quévy-Mons, Péruwelz-Mouscron, Temse-Lokeren, Rupel-Boom. Een traditieclub met een groot stadion gaat failliet, even later komt een kleine club uit de buurt - eventueel versterkt met bestuursleden van de grotere club - in het leegstaande stadion spelen, ze veranderen hun naam, waarbij ze de naam van de traditieclub integreren in hun eigen naam, en ze proberen zo de verweesd achtergebleven supporters terug te winnen, die zelfs niet beseffen dat ze niet meer voor hun club supporteren, maar voor een stadion :? . En vaak zie je dan nog dat na enkele jaren de naam van de oorspronkelijke club gewoonweg uitgewist wordt.


08 Jul 2020, 19:10
Ancien
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 18:51
Berichten: 3844
Leeftijd: 45
Bericht Re: Artikels
Net op de VTM het plan gezien voor het nieuwe stadion van Deinze. Volgend jaar beginnen ze eraan. Amaai, echt schoon: kantoorruimtes, hotel, woonblok... en dat met AA Gent op een steenworp en matige toeschouwersaantallen.

In Deinze kan het wel (44 000 inwoners)... :cry: :cry: Ik zie die x-aantal jaar nog hun licentie niet aanvragen omdat ze er nog niet klaar voor waren, zelfs al kon het sportief. Ik dacht voor tweede klasse...Kijk eens waar die mannen nu staan.
EFFICIENT bestuur!

_________________
VEEL BELOVEN EN WEINIG GEVEN DOET DE ZOTTEN IN VREUGDE LEVEN, juli 2015
Wie moedig is kan niet iedereen te vriend houden...


17 Jul 2020, 16:05
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 10:53
Berichten: 7534
Leeftijd: 35
Bericht Re: Artikels
+ gekke voorzitter die niet te beroerd is enkele honderduizenden euros per jaar tegen te gooien.

EN voetbalminded stadsbestuur, ook niet onbelangrijk ;)

_________________
eendrachter ben je niet voor heel even,
maar voor je hele leven!


17 Jul 2020, 18:58
forumlegende

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 1:47
Berichten: 3414
Leeftijd: 42
Locatie: Temse
Website: http://www.eendracht-aalst.be
Bericht Re: Artikels
Ik dacht gelezen te hebben dat orlans daar ook zijn lijntje eens gaat uitgooien? Dan komt het daar zeker goed :)


17 Jul 2020, 20:32
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 15:25
Berichten: 13160
Leeftijd: 38
Locatie: Hofstade
Website: http://www.iendracht.be
Bericht Re: Artikels
Davy schreef:
Ik dacht gelezen te hebben dat orlans daar ook zijn lijntje eens gaat uitgooien? Dan komt het daar zeker goed :)
Gohja ik volg en ben ook sceptisch, maar ondertussen zullen ze daar dan toch de accommodatie hebben waardoor er altijd wel een partij zal geïnteresseerd zijn om er zich eens achter te zetten....

_________________
If you never try, you'll never know


18 Jul 2020, 15:45
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6657 berichten ]  Ga naar pagina 1 387 388 389 390 391 444


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
webdesign aalst