Harde kern E.A. en provocaties | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1 2
 Harde kern E.A. en provocaties 
Auteur Bericht
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20 Mei 2005, 18:11
Berichten: 1857
Leeftijd: 69
Locatie: Aalst
Bericht Harde kern E.A. en provocaties
Na het behalen van de eerste periodetitel op SK Opwijk heeft de harde kern van de supporters het terrein bestormd om de eerste ploeg te bejubelen. Alhoewel dit principiel niet toegelaten is, kan ik deze vreugdereactie van onze supporters begrijpen.
Totaal af te keuren vind ik het provoceren van de supporterstribune van de tegenstrever. Wat o.a. is gebeurd in Opwijk.
Onze tegenstrever was toen zeer sportief en liet zelfs ons Iendracht-veroit-clublied in het stadion galmen.

Nogmaals:
Dergelijke houding van onze 'harde kern' is verwerpelijk te noemen en brengt alleen maar schade aan de goede naam van "onzen Iendracht" die met een nieuwe lei is gestart.

Dit jaar rollen wij over onze tegentrevers heen als een pletwals. Het verlies van onze tegenstanders in eigen stadion is voor hen al pijnlijk genoeg.

In situaties dat het stadion dan toch (tegen de regels in) wordt bestormd , pleit ik ervoor om de tegenstandersclan niet meer te provoceren. Het is voor hen al erg genoeg geweest om de superioriteit van onzen Iendracht sportief-vernederend te moeten ondergaan
Maar dan eerder de supporterstribune van onze eigen aanhang te benaderen en samen ons clublied te zingen, de vlaggen te zwaaien, de Eendrachtaanhang te bejubelen.
...Net zoals onze spelers ons dit voordoen...


12 Nov 2006, 11:42
forumlegende
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 23:13
Berichten: 3421
Leeftijd: 36
Locatie: Haaltert
WLM: vickytjen_11@hotmail.com
:Worship:

:iendracht:

_________________
Runner-up Miss Forum 2008

Jan, de overwinning is je van harte gegund! :D


12 Nov 2006, 11:53
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20 Mei 2005, 18:11
Berichten: 1857
Leeftijd: 69
Locatie: Aalst
Ik vermoed dat er heel wat Eendrachtsupporters met mij eens zijn, want in de staantibrune van Opwijk hoorde ik zeer veel afkeurende reacties op het hooliganismegedrag van beide clans, maar ook op de provocaties. (gooien van bekertjes, heen en weer gegooi van vuurwerstokken, het scanderen naar opwijksups)


12 Nov 2006, 12:01
nieuw in de eerste ploeg

Lid geworden op: 03 Sep 2005, 12:41
Berichten: 419
Bericht Re: Harde kern E.A. en provocaties
pattaboem schreef:
Na het behalen van de eerste periodetitel op SK Opwijk heeft de harde kern van de supporters het terrein bestormd om de eerste ploeg te bejubelen. Alhoewel dit principiel niet toegelaten is, kan ik deze vreugdereactie van onze supporters begrijpen.
Totaal af te keuren vind ik het provoceren van de supporterstribune van de tegenstrever. Wat o.a. is gebeurd in Opwijk.
Onze tegenstrever was toen zeer sportief en liet zelfs ons Iendracht-veroit-clublied in het stadion galmen.

Nogmaals:
Dergelijke houding van onze 'harde kern' is verwerpelijk te noemen en brengt alleen maar schade aan de goede naam van "onzen Iendracht" die met een nieuwe lei is gestart.

Dit jaar rollen wij over onze tegentrevers heen als een pletwals. Het verlies van onze tegenstanders in eigen stadion is voor hen al pijnlijk genoeg.

In situaties dat het stadion dan toch (tegen de regels in) wordt bestormd , pleit ik ervoor om de tegenstandersclan niet meer te provoceren. Het is voor hen al erg genoeg geweest om de superioriteit van onzen Iendracht sportief-vernederend te moeten ondergaan
Maar dan eerder de supporterstribune van onze eigen aanhang te benaderen en samen ons clublied te zingen, de vlaggen te zwaaien, de Eendrachtaanhang te bejubelen.
...Net zoals onze spelers ons dit voordoen...


De 'sups' die gaan uitdagen waren zijn bij mijn weten geen supporters van eendracht aalst.
Dat waren gewoon gasten die een beetje amok kwamen maken. Trouwens bij de sups van opwijk stonder er ook die gewoon kwamen om te kunnen knokken.


12 Nov 2006, 12:17
Iendracht.be - beheer

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 17:48
Berichten: 7463
Leeftijd: 35
Helaas gaat ge daar niks aan kunnen veranderen. De echte harde kern van EA (sfeermakers) doet dit niet !!! Diegene die wel bij die ambras waren, zullen dit hier niet lezen ..


12 Nov 2006, 13:13
Reserve
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20 Aug 2005, 22:00
Berichten: 299
AOL: rollo29
pattaboem schreef:
Ik vermoed dat er heel wat Eendrachtsupporters met mij eens zijn, want in de staantibrune van Opwijk hoorde ik zeer veel afkeurende reacties op het hooliganismegedrag van beide clans, maar ook op de provocaties. (gooien van bekertjes, heen en weer gegooi van vuurwerstokken, het scanderen naar opwijksups)


hooliganismegedrag? buiten wa grote muilen die schrik hadden van slaag te krijgen, van 5 man van opwijk, heb ik eigenlijk nie veel gezien.
het strafste was dat er enen van ons bij die mannen ging en daar wa schoppen krijgt en de rest die er staat op te gapen en niets durft doen.
ik keur dienen cinema ook af hé begrijp mij nie verkeerd, maar maak je maar geen zorgen. de eerst volgende keer dat we nog eens tegen een deftige ploeg spelen met wat supporters gaan die 'hooligans' ne keer een ferm pak slaag krijgen en zal de goesting wel over zijn om nog de stoeren gaan uit te hangen.

_________________
iendracht!


12 Nov 2006, 13:31
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20 Mei 2005, 18:11
Berichten: 1857
Leeftijd: 69
Locatie: Aalst
Amokmakers die naar de voetbalstadions trekken, louter om te kunnen ambras maken, zullen altijd wel worden aangetrokken naar matchen waar er sportief een en ander op het spel staat.
Maar waar trek je de lijn om hen te kunnen onderscheiden ?
De groep van z'n 50 à 100 die op het plein stonden en proceerden naar de Opwijkaanhang, droegen allemaal de kleuren en gagdgets van Eendracht Aalst. Dus Eendrachtsups (?)

Volgens mijn zijn er 4 soorten toeschouwers:

cat 1) Neutrale toeschouwers die louter komen kijken om sportief iets te zien tussen 2 ploegen, zonder enig favoritisme.

cat 2) Eendrachtsupporters met zwak tot sterk favoritisme voor E.A., maar met een objectieve beoordeling, die dan (met spijt) eerlijk zal toegeven als de tegenstander beter was.

cat 3) Die-hard supporters die zo verknocht zijn aan E.A. en een malaise nooit kunnen verkroppen.
Zij zijn niet meer objectief in hun reacties.
a) Of zij gaan met die reacties 'passief' om. (en doet er niks mee)
b) Of zij gaan met die reacties 'actief' om : en hebben weinig nodig om zich te laten meeslepen in geweldsprovocaties, hooliganisme, agressiviteit, vernielzucht enz...)

cat 4) De amokmakers, die zich totaal niet interesseren in het gebrachte voetbal, maar louter afzaken naar een match om ambras te zaaien, provocaties en vechtpartijen uit te lokken.
Zij zijn inderdaad geen Eendrachtsupporters.

Ik vermoed dat deze laatste categorie (4) niet aanwezig zijn tussen de 'vaste klanten' van dit forum.
Mijn oproep richt zich vooral tot de categorie (3):

Hevig supporter blijven, maar laat het aub. niet uit de hand lopen.
Die enkelingen "ruziemakers" stellen niks voor, als die alleen moeten gaan uitpakken.
Maar als die gesteund worden door een hele reeks meelopers (categ.3) , dan hebben zij hun doel bereikt!


12 Nov 2006, 13:58
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20 Mei 2005, 18:11
Berichten: 1857
Leeftijd: 69
Locatie: Aalst
Rollo29:
Dat is nu precies wat ik bedoel: Die ene van ons die overschopt werd door Opwijksups, hoorde niet thuis in de Opwijktribune. Daar moest hij wegblijven. Dat is precies provoceren.

Eendrachtsups maken er een feest van onderons, Oilsjteneers! Niet in de Opwijktribune.

Was die man wel een Eendrachtsupporter ? ... of juist een amokmaker cat4 ?
Moest onze aanhang daarom massaal reageren?


12 Nov 2006, 14:13
Vaste Waarde
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11 Jan 2006, 20:53
Berichten: 1157
pattaboem schreef:

Moest onze aanhang daarom massaal reageren?


ik blijf het zeggen: gewoon een stel strandjeanetten, veel geblaat en weining wol. En idd, op nen dag gaan ze eens de verkeerde tegenkomen..........


12 Nov 2006, 14:23
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 15:25
Berichten: 13160
Leeftijd: 38
Locatie: Hofstade
Website: http://www.iendracht.be
topic beetje gekuisd en weer geopend.

_________________
If you never try, you'll never know


16 Nov 2006, 10:41
Miniem

Lid geworden op: 21 Jun 2005, 14:16
Berichten: 38
Idd tegen de 'kleinere' ploegen zoals bijvoorbeeld Opwijk durven ze wel uitdagen omdat ze toch weten dat ze in de meerderheid zijn.
Enkele jaren geleden tegen Brussels was het veel minder toen ze een echte harde kern tegenover zich hadden. Kheb er toen de 100m zien spurten in een nieuwe wereldrecordtijd...


16 Nov 2006, 13:37
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20 Mei 2005, 18:11
Berichten: 1857
Leeftijd: 69
Locatie: Aalst
Daarom mijn boodschap aan alle meelopers die zich al te gemakkelijk laten opjutten, door die enkele amokmakers.
Laat deze enkelingen gerust. Alleen durven ze toch niks. Zij brengen onze ploeg, ons bestuur en onze goede faam in de problemen.
Wij blijven absoluut een hevige en hardnekkige supporters-kern die onze ploeg stevig aanmoedigen, als géén énkel andere supporterslegioen in Vlaanderen.
Maar we blijven sportief zonder gebruik van geweld of provocaties.
Zoals tegen Schoten heeft onze "harde kern" fantastisch goed van zich laten horen... Ook al hebben we niet gewonnen.

Wat moet dat (binnenin) op de zenuwen hebben gewerkt bij Cliff toen hij telkens "OhOhOhOhOh...Yééééééé..." moest horen
bij elke uittrap. Een onschuldige klinkende koorzang met dubbelzinnigheid dat niets, maar tegelijk heel veel wou zeggen... Van dergelijke fijne (carnavalistische)humor die tegelijk ook nog eens de tegenstander frustreert kan ik ongelooflijk genieten.
En zo hoort het: typisch "op zijn Oilsjters" ; rake, verbale (niet-racistische) spot-met-een knipoog naar de tegenstrever.
...Met een glimlach, maar steeds zonder geweld!


16 Nov 2006, 18:09
Vaste Waarde
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11 Jan 2006, 20:53
Berichten: 1157
kokef-boy schreef:
Idd tegen de 'kleinere' ploegen zoals bijvoorbeeld Opwijk durven ze wel uitdagen omdat ze toch weten dat ze in de meerderheid zijn.
Enkele jaren geleden tegen Brussels was het veel minder toen ze een echte harde kern tegenover zich hadden. Kheb er toen de 100m zien spurten in een nieuwe wereldrecordtijd...


haha, das just, idd eerst uit volle borst "WE SHALL NOT BE MOVED......" en dan allemaal ne zuiveren Kim Gevaert...... :D


16 Nov 2006, 20:24
forumlegende

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 22:35
Berichten: 2934
Ik vond Mardulier ondanks de goeie spreekkoren anders ni echt gefrusteerd rondlopen, een dikke match heeft die ellendeling gekeept, dat wel...


17 Nov 2006, 11:28
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 01 Mei 2006, 17:26
Berichten: 2494
tympanum2 schreef:
Ik vond Mardulier ondanks de goeie spreekkoren anders ni echt gefrusteerd rondlopen, een dikke match heeft die ellendeling gekeept, dat wel...


we hebben te weinig kansen gehad om hem écht te kunnen testen. Maar dat Mardulier een goeie keeper is redelijk duidelijk. Speelde bij Lierse regelmatig goeie matchen.

Maar ik heb hem toch eens een bal recht richting spionkop zien trappen ... leek me redelijk gefrustreerd hoor.


17 Nov 2006, 12:26
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
webdesign aalst